Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko epäonnistunut joskus kesätöissä?

Vierailija
15.06.2020 |

Poika oli tänään ekaa päivää kesätöissä ja tuli kotiin totisena. Oli käynyt pieni moka, joka ei minun mielestä ollut muuta kuin väärinymmärrys. En ala tässä nyt kertoa tarkemmin ilman hänen lupaansa.

Itsehän olen ollut kesätöissä oikein mokakuningatar. Kun olin vanhainkodilla, myöhästyin ekana päivänä 5 tuntia! Juttu meni niin, että jännitin aivan kauheasti tulevaa työtä, ravasin yöllä vessassa ja tarkistin, että kello soi. Neljään mennessä en ollut saanut unta ja poistin herätyksen, kävin ihan hetkiseksi lepäämään ja heräsin yhdentoista jälkeen, kun työpäivä olisi alkanut seitsemältä. Onneksi en saanut potkuja.

Hautausmaalla taas mokasin niin pahasti, että jouduin jäämään palkatta ylitöihin. Olin kuunnellut ohjeet huonosti. Oli opastettu, että kastele kaikki merkityt haudat (pieni muoviläpyskä hautakiven edessä), mutta ei muiden hautojen kukkia. Kannoin koko päivän vettä kannuilla haudoille, joissa ei ollut merkkiä. Virheen huomasi ylipuutarhuri vasta kun työpäivä oli loppumassa. Hän totesi vain että ei niitä hoidossa olevia hautoja voi kuivumaan jättää viikonlopun yli, että alahan tyttö kantaa vettä.

Onko muilla vastaavia mokia?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain potkut heti ekasta kesätyöpaikasta. Menin peruskoulun päättymisen jälkeen taimitarhalle töihin. Siellä kasvihuoneissa oli kosteaa ja todella kuuma, aivan läkähdyttävän kuuma. Laskin taimia sadan nippuihin, jotka laitettiin tuhannen puuntaimen nippuun. Huonot piti erotella pois. En jaksanut olla yhtään niissä kasvihuoneissa, kun tuntui, että läkähdyn. Omistaja katsoi sitä touhua muutaman tunnin, kun laskin 10 minuuttia ja ryntäsin ulos hengittämään ja taas kävin laskemassa ehkä 10 minuuttia ja ryntäsin taas ulos hengittämään. Hän sanoi ekan päivän lopussa, että eiköhän tämä ollut tässä. Oikeassa oli, koska en olisi millään pystynyt enää toista päivää olemaan siinä kuumuudessa.

Kamala! Koko päivällä siellä kuumassa kasvihuoneessa piti olla? Eikös ne lämpötilat ole 25-40 astetta?! Vai muistelenko nyt jotain kasvin ( tyyliin tomaatin ) kasvihuoneita.

Vierailija
22/22 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen epäonnistunut. Jäätelöpallojen pyörityksestä tuli ranteeseen tulehdus. Se oli niin kipeä, etten pystynyt tekemään kädellä mitään ja öidin valvoin kivun takia. Yrittäjä huusi minulle puhelimessa, että olen pyörittänyt väärin, kun ilmoitin olevani saikulla useamman viikon. Alkoi niin ketuttaa se asenne, että soitin myöhemmin hänelle ja valehtelin mahdollisesti joutuvani leikkaukseen työnantajan vakuutuksen piikkiin, koska rannekanava on ahtautunut. Siis se diagnoosi piti paikkansa, mutta ei siihen hoidoksi mitään leikkausta sanottu vaan lepo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän