Muita joille hameet ei "sovi"
Panin taas kokeeksi päälle viime kesänä ostamani puoleen sääreen olevan hameen. Ihan kiva väri ja kangas mut ei niin ei, jumaliste, olo oli kuin martalla ompeluseuraan lähdössä. Myyntiin vaan kirppikselle.
Mekot menettelee, mutta hameissa tulee heti tanttamainen olo.
Kommentit (16)
jaa, mulle taas naisellinen olo. Minusta tantat pukeutuu erilailla, tunikoihin ja valkoisiin capreihin.
Vierailija kirjoitti:
Älä käytä niitä puoleen sääreen ulottuvia hameita, vaan hanki lyhyempi. Monille imartelevin helman pituus on pari senttiä polven yläpuolelle.
Tuo on varmaan totta, mutta ihmettelen miksi näin. Pidän housuissa capripituudesta, polven ylle jääviä shortseja en voi sietää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tai vastaavasti ihan pitkä hulmuhelma.
Todella naisellinen ja romanttinen! Jos naiselle ei sellainen sovi, onko hän nainen ollenkaan 😁?
Polvipituinen vyötärökorkuinen alas levenevä hame imartelee kaikkia. Puoleen sääreen ylettyvä sopii hyvin harvalle ja antaa silti vanhanaikaisen mielikuvan. Sopii vain sirosääriselle ja hoikalle tyttömäiselle naiselle. Puoleen reiteen tai reippaasti polven yläpuolelle ulottuva on myös huono, ellei ole hoikat sääret ja reidet. Polvipituinen on lähes varma valinta. Ja nimenomaan levenevä hame, ei teinipissimakkarankuorihame.
Mun mies väittää, ettei hänelle sovi. Ei hameet, eikä edes mekot. En oikein osaa sanoa, onko totta, koska en ole ikinä hänen päällään nähnyt kumpiakaan.
Kokeile erimallisia hameita! Ja jos ei löydy sopivaa, käytä shortseja tai housuja.
Ei mullekaan sovi kaikki mekot ja hameet. Osassa näytän eläkeläiseltä. Käytän sitten niitä, missä näytän hurmaavalta, ja muut unohdan. Esim. nyt muodikas kukkamekko ei vaan sovi mulle, mutta yksiväriset röyhelömekot on ihan jees. Hameista tiedän, että suorat putkilot sopii paremmin kuin leveähelmaiset, koska mulla on kapea lantio suhteessa muuhun kroppaan..
Vierailija kirjoitti:
jaa, mulle taas naisellinen olo. Minusta tantat pukeutuu erilailla, tunikoihin ja valkoisiin capreihin.
On se tanttaolokin ihan naisellinen, mutta väärällä tavalla. Johtuu ehkä siitä että lapsuudessani 80-luvun maaseudulla tuo puoleen sääreen ulottuva hame oli naisten arkivaate. Nyt kun mietin näen sen pituuden tätimäisenä jopa vaatteiden mallikuvissa. Ja totta muuten, ainoa hame josta OLEN koskaan pitänyt, on ollut vähän yli polven ulottuva kietaisuhame.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun mies väittää, ettei hänelle sovi. Ei hameet, eikä edes mekot. En oikein osaa sanoa, onko totta, koska en ole ikinä hänen päällään nähnyt kumpiakaan.
Varmaan väärä koko? xD
Puoleen sääreen loppuva hame lyhentää säären pituutta, koska se "katkaisee linjan".
Vierailija kirjoitti:
Polvipituinen vyötärökorkuinen alas levenevä hame imartelee kaikkia. Puoleen sääreen ylettyvä sopii hyvin harvalle ja antaa silti vanhanaikaisen mielikuvan. Sopii vain sirosääriselle ja hoikalle tyttömäiselle naiselle. Puoleen reiteen tai reippaasti polven yläpuolelle ulottuva on myös huono, ellei ole hoikat sääret ja reidet. Polvipituinen on lähes varma valinta. Ja nimenomaan levenevä hame, ei teinipissimakkarankuorihame.
Ja jos välttämättä haluaa käyttää puoleen sääreen ulottuvaa, niin kannattaa valita ilmava ja ohutkankainen hame, joka on elävä. Japanilaisnaisillahan tuo hameen pituus yleensä toimii, mutta he ovatkin siroja ja käyttävät vaaleita hentoja kankaita.
Ei sovi minullekaan. En käytä koskaan hametta tai mekkoa.
Raskaana ollessani oli äitiysmekkoja mallia teltta. Shortseja ja capreja käytän kyllä.
Mulle ei hame sovi, koska en löydä sellaista, joka ei pyörisi päälläni. Lantio on leveä, vyötärö normaali ja esim. taskullisissa hameissa häiritsee, kun takataskukohta on siirtynyt sivulle. Ostin nätin farkkuhameen, joka sopii jos seison paikallani, muuten sitä pitää olla koko ajan nykimässä oikein. Lapsesta asti sama ongelma :(. Ainoa, joka on pysynyt, oli kuminauhavyötäinen, eli sellainen 10 cm leveä kuminauha vyötäröllä.
Minulla sama. Kun laitan hameen päälle, tunnen jotenkin olevani lainavaatteissa, vaikka olisin itse ostanut sen hameen. Mekot (myös ne lainatut) tuntuvat aina "omemmilta". Nuorempana, kun en ollut vielä löytänyt omaa pukeutumistyyliäni, käytin jonkin verran hameita. Nykyisin vain kotona kesällä.
Älä käytä niitä puoleen sääreen ulottuvia hameita, vaan hanki lyhyempi. Monille imartelevin helman pituus on pari senttiä polven yläpuolelle.