Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postin hintojen nousu... törkeää.

Vierailija
15.06.2020 |

Lähetinpä äsken kirjeen ulkomaille, ja postimerkin hinta oli 1,85 € entisen 1,70 € sijasta. Myös kotimaan merkkien hinta oli noussut 15 sentillä.

Törkeää rahastusta. Kirjeitä olisi kivaa lähettää, mutta ei taida rahat kohta riittää...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kirjeitä kauaa lähetä kukaan. Jos lähettäisi, hintoja ei tarvisi nostaa jatkuvasti.

Vierailija
2/13 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin kauan sitten halvalla varastoon ikimerkkejä, kun luvattiin, että niillä kulkee posti ykkösluokassa perille ja ovat voimassa ikuisesti.

Merkkejä voin toki edelleen käyttää, mutta kirje kulkee niillä nykyään lähes viikon, vaikka merkkejä ostaessani oletin saavani palvelun, jolla kirje on seuraavana arkipäivänä perillä. Vähän on huijattu olo, vaikkei isoista rahoista puhutakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähetin maksikirjeen. En ottanut siihen lähetyksen seurantaa, silti se maksoi 8€.

Eipä tarvitse paketteja enää postitella.

Vierailija
4/13 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähetin maksikirjeen. En ottanut siihen lähetyksen seurantaa, silti se maksoi 8€.

No onhan tuo kannattavaa pitkillä matkoilla. Lyhyillä hakee jo autolla halvemmalla ..

Zinc

Vierailija
5/13 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on jo muitakin pakettien ja kirjeitten toimittajia. Ei pakolla joudu tuota entisen palvelulaitoksen irvikuvaa käyttämään.

Vierailija
6/13 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei ole maksikirjeitä. Sen kokoinen lähetys on edullisinta pistää pakettiautomaatilla xxs/xs-pakettina, saat seurannankin ja maksaa n 5e.

Tiskillä lähetys on nykyään vaikeaa ja hyvin kallista.

Vierailija
7/13 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on oikea riistofirma.

Vierailija
8/13 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postistahan on tulossa pelkkä pakettilähetysten toimittaja. Eihän kortteja tai kirjeitä lähetellä kuin jouluna, eikä niiden käsittely lyö leiville.

Vierailija
9/13 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postistahan on tulossa pelkkä pakettilähetysten toimittaja. Eihän kortteja tai kirjeitä lähetellä kuin jouluna, eikä niiden käsittely lyö leiville.

Kyllä minulle vaan tulee viikoittain laskuja, papereita kelasta ja lääkäristä, tiedotuksia yms. Itse myös postitan Torissa myymäni pikkulelut kirjepostina, 2-7 per viikko.

Vierailija
10/13 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan av-mammat olivat vankasti sitä mieltä, että postilaiset ovat ansainneet tsaarinaikaiset erikoisoikeutensa ja ihan mielellämme maksamme niistä.

Vierailija
11/13 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verorahoillako sun postittelujasi pitäisi tukea?

Vierailija
12/13 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no millä sinä kuvittelet postin voivan maksaa pomojen miljoonabonarit, jos ei ninjamaisilla kymmenien prosentin hinnan nostoilla, joita tavalliset kuluttajat eivät edes huomaa?

Ja onhan niillä lähes monopoliasema, joten voivat vaikka nostaa hintoja entisestään ja kasvattaa pomojen bonareita entisestään.

Suomi ja sen monopolit kuten VR, Alko, Posti johtaa aika tukalaan tilanteeseen köyhille kansalaisille. Toivottavasti nämä monopolit kielletään, ainakin VR ja Alko. Tällaista politiikkaa voisi tukea.

Vierailija
13/13 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verorahoillako sun postittelujasi pitäisi tukea?

Tuetaanhan sitä einesruokien lanseerauksuakin tietyllä logolla.

Mielestäni einestarjonta kaupoissa on jo aivan riittävää ja jokainen halukas voi kyllä itse kustantaa omalla logollaan olevat samat pöperöt, mitä siellä jo muutenkin on.

Miksei sitten postin kuljetusta voisi tukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan