Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elin narsistisen miehen kanssa vuosia, erottuamme tajusin etten ollut edes elossa suhteemme aikana

Vierailija
15.06.2020 |

Niin kauhea se suhde oli. Tappoi henkisesti. Suhteen jälkeen jatkui taas elämä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset jäävät noihin suhteisiin? :o

Nro 5 tässä, voin puhua vain omasta puolestani. Eihän tämä suhde ole pelkästään huonoa, hyviä hetkiä on paljon. Ympäröivät ihmiset ovat sitä mieltä, että olen ollut todella onnekas löytäessäni näin hyvän miehen, ja ajoittain uskon siihen itsekin. Meillä on suhteessamme paljon intohimoa ja minun puoleltani rakkautta, miehestä en tiedä osaako se rakastaa mutta ainakin se teeskentelee (ja uskoo itse) tekevänsä niin. Miehellä on halu muuttua ja hän käy terapiassa. Olen narsistisen vanhemman kasvatti ja ollut tässä suhteessa yli 20 vuotta. Ei minulla ole tietoa tai ymmärrystä, että muunlaista voisi edes olla. Tai siis tottakai järjen tasolla tämän ymmärrän, mutta en tunnetasolla.

Vierailija
22/33 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä toista samaa vihrettä jatkossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet vahvempi.

Vierailija
24/33 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you...

Narskun uhri, n73

Vierailija
25/33 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

munki kaikki exät narskuja,jokainen

Vierailija
26/33 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm Katariina Souri on todennut, että narsisti vetää toista narsistia puoleensa, joten onko teissä itsessänne narsismia kun olette hyväksyneet narsistin puolisoksi? Veikkaus on ettei moni tunnista omaa narsismia. Kaksi narsistia ei voi kauan elää hyvää elämää yhdessä.

Vierailija
27/33 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mä koitan toipua narsistisesta äidistä, mutta se ei todellakaan tuo sellaista fiilistä, kuin että pystyisin taas elämään. Mitä nyt siis on tuollainen kumppanista toipuminen tähän verrattuna? Ei yhtään vaikeaa. Selvästikään.

Itse olen narsistiäidin tytär ja olin 19 vuotta naimisissa narsistimiehen kanssa. Omat vaikeutensa molemmussa irtaantumisissa ja toipumisissa, äidin suhteen ratkaisu edes jonkunlaisen mielenterveyden ja elämänhalun säilyttämiseen oli lopulta katkaista välit kokonaan. Parisuhde ja siitä eroon pääseminen on kuitenkin oma juttunsa eikä sitä mitenkään helpota tai kevennä se että oma vanhempikin on narsisti. Muutenkaan ei ole järkevää/syytä/oikeutta arvostella tai tuomita jonkun toisen kokemuksia kun et niitä itse elä.

T: Eri

Vierailija
28/33 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm Katariina Souri on todennut, että narsisti vetää toista narsistia puoleensa, joten onko teissä itsessänne narsismia kun olette hyväksyneet narsistin puolisoksi? Veikkaus on ettei moni tunnista omaa narsismia. Kaksi narsistia ei voi kauan elää hyvää elämää yhdessä.

Hän on todennut mutta onko se fakta? Ehkä ennemmin valmiiksi haavoittuva ja heikko vetää puoleensa narsistia/tuntee vetoa narsistiin.

Vierailija
29/33 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä Katariinan toteamuksista, mutta tyypillisempää on että narsisti vetää puoleensa läheisriippuvaisia. Itse en ole narsisti (minut on testattu). T. 5

Vierailija
30/33 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm Katariina Souri on itodennut, että narsisti vetää toista narsistia puoleensa, joten onko teissä itsessänne narsismia kun olette hyväksyneet narsistin puolisoksi? Veikkaus on ettei moni tunnista omaa narsismia. Kaksi narsistia ei voi kauan elää hyvää elämää yhdessä.

Ei narsistin kanssa kukaan voi elää hyvää elämää yhdessä. En tiedä mistä tämä väite kahden narsistin puoleensa vetämisestä tulee, olen sen kuullut ennenkin. Ei siinä ole mitään järkeä, ei narsistinen dynamiikka toimi kahden samanlaisen välillä. Sen sijaan itselleni on ollut tärkeää ymmärtää se, että narsistin uhri ei myöskään välttämättä ole huonoitsetuntoinen kynnysmatto (ainakaan lähtökohtaisesti, sellaiseksi kyllä muuttuu sitten pikkuhiljaa). Siksi näennäisen hyvin.pärjäävä, itsetunnonkin omaava ihminen saattaa joutua narsistin uhriksi. Niiden, joilla ei ole omakohtaista kokemusta, on vaikea ymmärtää tätä prosessia.

Vierailija
31/33 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsitit ovat sairaita!!!

Vierailija
32/33 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama julkisuuden pari on joutunut eroamaan juurikin syystä, kun kaksi narsistia syövät toisiaan ja sitä kilpailua tai huonommaksi jäämistä ei jompikumpi kestä.

Vierailija
33/33 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde narsistin kanssa on semmoista