Erosin eilen kirkosta enkä oo koskaan tuntenu oloani näin hyväksi!
Enää minun tai lasteni ei tarvitse osallistua minkäänmaailman tilaisuuksiin, joissa syötetään valheita toisensa perään. Minun ei myöskään tarvitse pelätä, että lapseni joutuisivat noita valheita ja satuja kuuntelemaan uskonnontunneilla. Mikä ihana tunne! =)
Kommentit (54)
Vierailija:
Heh, tässä sulle ennustus:Yksi lapsistasi kääntyy muslimiksi, toisesta tulee hellari, joka julistaa sanomaa kaikille vastaantulijoille.
Mulla ei ole mitään uskontoja vastaan sinänsä, mutta esim. kirkko on hallinnut maailmaa jo pitkään vain tämän sadun vuoksi (Jeesus ym. myytit).
Lapsilleni haluan opettaa itsenäistä ajattelua ja sydämen viisautta.
Toivottavasti et järkyty, mutta suuri osa keskimääräistä älykkäämmistä ihmisistä ei kuulu kirkkoon.
Mutta totta on, että Jeesus-tarina on myytti, samoin kuin monet kristinuskon opinkappaleet, jotka on poimittu vanhoista pakanauskonnoista. Raamattu ei myöskään ole todenperäinen eikä Jeesuksesta ole todisteita raamatun ulkopuolella, edes roomalaisissa kirjoituksissa.
On niin hyvä olo tästä päätöksestä =)
todistettu. Esim. torinossa on käärinliinat joissa Jeesus oli kuolleena.
Ne ovat kuitenkin eri asioita. Hoksnokkaa, hoksnokkaa.
Jokaisen kannattaisi ihan itse miettiä onko järkeä kuulua kirkkoon ja maksella sinne satoja euroja vuodessa? Ja mistä hyvästä? Kuinka monta kertaa käyt kirkossa? Miettikää mistä maksatte. Jumalaan uskominen ei vaadi kirkkoon kuulumista.
Vierailija:
Olen se oman perheen ulkopuolinen aikuinen, joka voi olla kaveri, jos kotona mättää, jonka luona on kiva käydä kyläilemässä, ja jonka perheeseen saa kuulua tuntevansa aina. Minä olen erittäin otettu jokaisesta kummilapsestani ja ylpeä siitä, että näiden lasten vanhemmat ovat katsoneet minut luottamuksen arvoiseksi.
Omiakin lapsia on, joten toivon, etten ole ihan tumpelo lasten kanssa leikkimään ja olemaan läsnä.
Vierailija:
Vierailija:niin mutta sitä ei ole todistettu oliko Jeesus Jumalan poika vai ihan tavallinen pulliainen
Jeesus on Jumalan poika ja että muita kohtaan tekemänsä vääryydet voi saada anteeksi ja että pitäisi kohdella muita niin kuin toivoo itseään kohdeltavan.
Eikä jotkut lakanat ketään todista jumalan pojaksi. :)
http: //fi. wikipedia. org/wiki/Jeesuksen_historiallisuus
Itse olen taipuvainen uskomaan, että Jeesus-niminen henkilö on todella elänyt. Mutta mikään jumalan poika hän ei ollut. Karismaattinen ja hyvät puheenlahjat omaava kansankiihottaja kylläkin.
pitää osallistua? En siis itsekään kuulu kirkkoon, mutta mieheni kuuluu, eikä hän sen enempää missään tilaisuuksissa käy. Sukulaisten häihin yms. tietysti mennään - myös minä kirkkoon, vaikka en seurakuntaan kuulukaan. Vai kieltäydytkö sinä hää- ja kastekutsuista sanoen, ettet kuulu kirkkoon????????????
Islam on sellainen uskonto, johon kaikki islamiin kääntyneet etniset ryhmät ovat tuoneet omia piirteitään. Jos vaikka koko Skandinavia kääntyisi islamiin, johon siihenkiin uskontoon tulisi uusia tuulia! Uimarannoilla näkyisi huivipäisiä naisia stringibikineineen ja geishapalloineen ja koraania alettaisiin tulkita ennen näkemättömillä tavoilla suomalaisten ja ruotsalaisten imaamien, Lahtisen Keken ja Nilssonin Björnin johdolla. ;D Tosin muutos taitaisi olla liikaa perinteiselle islamille, ja meidät suljettaisiin harhaoppisina uskon ulkopuolelle, mutta aina joku somalialainen piruparka kääntyisi meidän kannalle. ;) Ei vaan, kunhan piruilin. Tai sitten en.
Vierailija:
pitää osallistua? En siis itsekään kuulu kirkkoon, mutta mieheni kuuluu, eikä hän sen enempää missään tilaisuuksissa käy. Sukulaisten häihin yms. tietysti mennään - myös minä kirkkoon, vaikka en seurakuntaan kuulukaan. Vai kieltäydytkö sinä hää- ja kastekutsuista sanoen, ettet kuulu kirkkoon????????????
hautauta maallisia jämiään mihinkään kirkkomaahan. Kaipa niitä kaatiksia tuohonkin tarkoitukseen sitten riittää.
Sitä paitsi kirkossa saa käydä kirkkoon kuulumatonkin. Häihin, ristiäisiin jne. saa osalllistua kuka tahansa jne. Ainoastaan kummiksi ei pääse jos ei kuulu kirkkoon.
Vierailija:
Vierailija:
hautauta maallisia jämiään mihinkään kirkkomaahan. Kaipa niitä kaatiksia tuohonkin tarkoitukseen sitten riittää.
tietämätön taitaa huudella... on myös uskonnottomia hautausmaita. Ja todellakaan ainakaan minulla ei ole mitään hinkua tulla haudatuksi jonkin uskontokunnan pyhään maahan. Päinvastoin.
Vapaa-ajattelijoiden perustamia hautausmaita löytyy muutamia. Näiden määrä varmasti lisääntyy kun kirkosta eroamisten määrä kasvaa :)
Heh, tässä sulle ennustus:
Yksi lapsistasi kääntyy muslimiksi, toisesta tulee hellari, joka julistaa sanomaa kaikille vastaantulijoille.