Menkat pilaa kaikki alkkarit
Ties kuinka monet alkkarit oon joutunut heittää roskiin kun se veri ei oo enää lähtenyt niistä. No, onneksi ei niin kalliita ole ollut
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kuukautissuojia. Ei sotkeennu pikkarit.
Mul on melko runsaat niin tulee joskus yli vuotoa edes tamponi ei sitä pysäytä.
Siteet on sitä varten. Niitä on isojakin.
Mulla vuotaa se veri joskus sivusta vanhingosss takapuoleen :(
Sitten vain ultra long-malli tai yöside käyttöön. Ulottuu myös takapuolen alle. Jos tulvimalla vuotaa, aika gynekologille heti huomenna.
On tullut ylivuotoja tai sitten ei o vielä ollu sidettä kun tullu kuukautiset ja sitä verta on sitten silloinkin tullut jonkun verran. Veri on sitten jämähtänyt mutta en vielä sen takia heitä roskiin vaan pidän niitä sitten silloin kun kuukautiset ja heitän roskiin jos enemmän värjääntyy tai menee rikki.
Ei oo menkka-alushousujen käsite tuttu? Ensinnäkin itse olen kyllä saanut veren irti kaikista vaatteista ja jopa kestositeistä kun ne liottaa kylmässä vedessä ennen konepesua, mutta lisäksi minulla kuten aika monella muullakin on alushousut jaoteltu niihin joita voi käyttää menkkojen aikana ja niihin joita ei voi. Miksi pitäisi riskeerata vaaleat pitsikalsarit kun voi varata muutamat mustat alushousut niille päiville joina ohivuodon vaara on olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Jos tampooni ei riitä, käytä lisäksi sidettä. Tai imukykyisempää tampoonia. Tai kahta tampoonia.
Kahta tampoonia???? Meinaatko että samanaikaisesti tunkee kaksi sisään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kuukautissuojia. Ei sotkeennu pikkarit.
Mul on melko runsaat niin tulee joskus yli vuotoa edes tamponi ei sitä pysäytä.
Silloin käytetään lisänä sidettä tai pikkuhousunsuojaa tai vaihdetaan tamponi useammin.
Omiin kierukan laittoa seuranneisiin todella runsaisiin vuotoihin (siteen vaihtoväli 15 minuuttia) gynekologi antoi jotain ihme pillereitä, jotka lähes pysäytti vuodon, jos oli esim. joku tärkeä urheilumeno. Sen lääkkeen käytöstä seurasi myös, että vuoto palautui vähitellen normaaliksi muutoinkin.
Sehän on vaan värjäytymää, ei enää mikään tahra, kun alkkarit on pesty. Ja se värjäytymä ei näy, jos ostat mustia alkkareita.
~Meri~ kirjoitti:
On tullut ylivuotoja tai sitten ei o vielä ollu sidettä kun tullu kuukautiset ja sitä verta on sitten silloinkin tullut jonkun verran. Veri on sitten jämähtänyt mutta en vielä sen takia heitä roskiin vaan pidän niitä sitten silloin kun kuukautiset ja heitän roskiin jos enemmän värjääntyy tai menee rikki.
Itteä ällöttää pitää jos veritahra.
Itellä ei oo ikinä ollut tota ongelmaa, vaikka onkin siteet ja keinokuituiset alusvaatteet. Puuvillaisia ei pysty edes käyttämään kun hiostaa ja hankaa.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on vaan värjäytymää, ei enää mikään tahra, kun alkkarit on pesty. Ja se värjäytymä ei näy, jos ostat mustia alkkareita.
Pitää alkaa ostaa mustia!
Vierailija kirjoitti:
Jos tampooni ei riitä, käytä lisäksi sidettä. Tai imukykyisempää tampoonia. Tai kahta tampoonia.
XD
Sen toisen voi laittaa vaikka korvan taakse muistuttamaan, että pian on taas aika vaihtaa...
Vierailija kirjoitti:
~Meri~ kirjoitti:
Itteä ällöttää pitää jos veritahra.
Tahranpoistoaineko ei ole sinulle tuttu?
No voi hyvänen aika. Ei niitä nyt roskiin tarvitse heittää!
Sappisaippualla lähti veritahra jopa vaaleasta matosta. Toimii varmasti myös pikkareihin.
Mä käytän valkoisia mummomallisia puuvillapöksyjä. pesen 90 asteessa valkopyykinpesujauheella. Puhdasta tulee.
Veri lähtee kylmällä vedellä jos heti huuhtoo. Sappisaippua on tehokkaampi kuin oxiaxönit.
Muutoin puuvillapöksyt on hyvät mutta menkkapöksyt voi olla napakan elastiset. Yöksi pitkä side. Pikkuhousunsuojista voi tuunata jatkopalan persvakoon ja sivuille.
Ne likaiset pöksyt pitää heti laittaa likoamaan kylmään tai viileään veteen! Älä yritä kuumalla!!
Minulla käy sama, oikeastaan jokaisten menkkojen yhteydessä yhdet alushousut lentää roskiin. Käytän super-kokoista tamponia ja isoa siivekkeellistä sidettä, mutta aina jostain menee ohi ja housut töhriintyvät. Erityisesti näin käy yöllä, vaikka vaihdan puhtaat suojat juuri ennen nukkumaanmenoa.