Eronnut. Oletko säilyttänyt sormukset?
Olen laittanut eron vireille, mutta haluaisin säilyttää ainakin vihkisormuksen. Sillä on minulle tunnearvoa joka ei liity puolisooni. Onko tulevalle puolisolle turn off? Uskoisin useimpien ymmärtävän ja hyväksyvän syyn säilyttämiseen kun sen kerron.
Kommentit (18)
Säästin. Annoin ne tyttärilleni 18v lahjaksi. Toiselle kihla- ja toiselle vihkisormuksen
Samoin täällä. Säästin ja vein kultasepälle sulatettavaksi, jotta saan uuden voimasormuksen itselleni. Power to the people!
En todellakaan säästänyt. Petturi sai ne mukaansa, kun poistui täältä
Ne kuuluu palauttaa maksajalle eli (entiselle) aviomiehelle.
Säälittävää säästää ne. Näyttää siltä, että ei ole päässyt erosta yli.
Vierailija kirjoitti:
No entäs, kun ne on maksertu puoliksi?
Käytän kihlasormusta oikeassa nimettömässä, kun se on vaan todella kaunis sormus. Mitään tunnearvoa sillä ei ole enää vaan tykkään siitä ihan vaan sormuksena. Maksoikin vielä yli 3000 euroa.
Heitin roskiin. Itse olin sormukseni maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? En minä muitakaan lahjoja ole palauttanut
Vihkisormus oli mun ainoa kaunis ja arvokas koru, joten olisin varmaan säästänyt sen, ellei olisi mystisesti kadonnut n. 3 kk ennen eroa. Exä luuli aina, että hävitin sen tahallaan, mutta se ei pidä paikkaansa.
Olen säästäny kahden liiton sormukset. Viimeisen liiton sormukset ovat tosi arvokkaita. Niissä on vararahasto, jos tulee hätätilanne.
Nyt käytän oikeassa kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, erosta on juurikin päässyt yli, kun ne sormukset eivät aiheuta mitään tunteita vaan niitä voi käyttää nyt oikeassa kädessä halutessaan. Mitä sitä kauniita sormuksia pois heittämään.
En, jätin ne exän sormuksen kanssa samaan rasiaan kun lähdin. Ex tuskin ees tietää että sormukset on sen tavaroissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, erosta on juurikin päässyt yli, kun ne sormukset eivät aiheuta mitään tunteita vaan niitä voi käyttää nyt oikeassa kädessä halutessaan. Mitä sitä kauniita sormuksia pois heittämään.
Ai, että kun jotain sileää kultarinkulaa pitää paikallaan vielä vuosia eron jälkeen niin se ei ole säälittävää ja ei muista mainita entistä puolisoaan exänä vaan yhä puhuu puolisostaan? Kyllä minusta tällaiset on nimenomaan niitä kun ei ole päässyt yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, että kun jotain sileää kultarinkulaa pitää paikallaan vielä vuosia eron jälkeen niin se ei ole säälittävää ja ei muista mainita entistä puolisoaan exänä vaan yhä puhuu puolisostaan? Kyllä minusta tällaiset on nimenomaan niitä kun ei ole päässyt yli.
No ei ole mikään sileä kultarinkula vaan todella kaunis ja arvokas timanttisormus. Niin ja itse hain eroa.
Olisi mielestäni todella outoa pitää sormusta. Itse olen säilyttänyt molempien sormukset, saavat ollakin muistona rasiassaan, mutta tuntuisi väärältä jo exääkin kohtaan käyttää sitä eron jälkeen! Minulle se on pala historiaa ja muisto, kaunis on enkä halua esim sulattaa sitä, mutta en tod käyttäisi eron jälkeen päättyneen liiton sormusta. Lapset periköön sitten joskus.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielestäni todella outoa pitää sormusta. Itse olen säilyttänyt molempien sormukset, saavat ollakin muistona rasiassaan, mutta tuntuisi väärältä jo exääkin kohtaan käyttää sitä eron jälkeen! Minulle se on pala historiaa ja muisto, kaunis on enkä halua esim sulattaa sitä, mutta en tod käyttäisi eron jälkeen päättyneen liiton sormusta. Lapset periköön sitten joskus.
Ei kai siinä ole mitään outoa, jos ei ole enää tunteita. Eksä on vaan tyytyväinen, kun ei mennyt sormusrahat hukkaan eron takia vaan sormukselle on vieläkin käyttöä.
Olen säästänyt sekä kihla- että vihkisormukset ja teetän niistä molemmille tyttärille korut, jotka saavat 18-päivälahjaksi. Ex antoi myös oman vihkisormuksensa samaan pottiin. Minusta lapsille kiva muisto.