Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOisat lauantaina***

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tohtinu pinoa laittaa pystyyn kun siitä on tullu opemamman homma :P..

Eipä tänne mitään ihmeellistä...

Kävin kattelee heinäkuisten syntyneitä :)....

Kirppukos se on kans lähtökuopissa jo...

Minnuu ketuttaa kun en vissiin saa tietää kohdunkaulan tilannetta kun vasta yliaikaskontrolleissa äitipolilla :(, ihan tyhmää ja tylsää :).. eli siis tää himoitsee lääkärin kouraa alapäähänsä, on se niiiiiin ihanaa...

heh, ehkä miun pitäs vetäytyy jonnekin kauas taustalle, nää miun jutut kerran on tätä luokkaa tänään :)

hanneli ja nukkuva natikka...

Vierailija
2/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on oltu hereillä jo vartin yli viidestä. Pienin oli sitä mieltä, että nyt noustaan...Minä en ollut kyllä ihan samaa mieltä, mutta minulta ei taidettu kesyä.

Helle on nostanut meikäläisen verenpainetta. Korvat ovat lukossa ja pää ihan pöppöröinen. Minulla on normaalisti paineet aika alhaiset 68/100, mutta nyt tuntee oikein kuinka paineet ovat nousseet. Seurailen tilannetta ja jos tilanne pahenee, soitan polille ja pyydän päästä mittauttamaan. Näköhäiriöitä ei ole eikä pahemmin turvotustakaan, joten eiköhän tämä tästä. Taidan kyllä jättää kahvittelut väliin.

Jälkisuppareista ja limatulpasta oli eilen juttua...Minä olen bongannut limatulpan vain kerran. Jälkisupparit eivät ole olleet minulla koskaan kovin pahoja, paratabsin olen tainnut pyytää kahdella viimeisemmällä kerralla pari kertaa. Saapa nähdä miten nyt käy.

Aika monelle on lupailtu synnytyksen käynnistymistä etuajassa. Ai, ai...se on omiaa kiristämään hermoja, jos niin ei käykään (kokemuksesta voin kertoa). Minulla on kohdunsuu ollut joka kerta viikosta 35-36 sormelle tai kahdella auki, mutta niin on vain paukuteltu aivan lähelle laskettua tai yli joka kerralla. Lääkäri sanonut, että etuajassa varmaan tulee...no ei ole tulleet. Kolmosesta lääkäri sanoi syövänsä vanhan hattunsa, jos raskaus menisi yli...Kolmosen synnytys käynnistettiin rv 40+6.

Poistunpa nyt tuhlaamasta palstatilaa ja palaan sitten myöhemmin uudelleen. Iloista päivää kaikille ja koittaahan jaksaa!

Opemamma ja vimpula rv 32+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä täälkää ihmeempiä,nukuin vaihteex hyvin kun ropelli täysillä jalkopäässä :)

mä oon juonu niin hyvin että eipä turvotustakaan oikeen oo,verenpaineet mut on hyvät ollu koko raskauden ajan (106/70) olin ihan ihmeissään..

juottekos te muut yöllä vettä? voiskohan johtuu et turvotus pysyy kurissa ku mul on vesilasi viekussa ja ain ku tuun vessasta, ota ma huigad laadukas jooma :D

sitten helteestä:taitaa tänää olla siiiiika kuuma että sisätiloissa pysyttelen,äitin seurax ehkä pitäs mennä mut siellä on nii kuuma että :S koti on kyllä paras paikka.

nyt häippäsen pölöttämästä,muistakaa juoda ja voikaa hyvin!

k.h.p ja tärppi 32+6

Vierailija
4/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittari hipoo jo 30 astetta. Maisema näyttää paahteiselta. Meidän pitäisi tänään viettää päivä häissä, mikä ei lainkaan houkuttele. Hääpaikka on varmasti tuuleton ja täynnä paarmoja. Eilen käytiin siellä pyörähtämässä ja heti oli 100 paarmaa päätä kiertämässä.

Monella tuntuu olevan selvillä onko edessä sektio, käynnistys tietyillä viikoilla vai odotellaanko näillä näkymin laskettua aikaa. Kirjoittelinkin eilen, ettei täällä ole edes vauvan asento varmistunut ja en ole saanut vastausta milloin asiaan paneudutaan. Eli milloin ultrataan, jos neuvolatäti ei saa tarjonnasta selvää. Seuraava neuvola rv36+1. Olisi kiva hiukan tietää aikataulua tämän suhteen, että voisi henkisesti valmistautua suuntaan tai toiseen.

Onko muita aamuisin huonovointisia? Minulla aina suunnilleen tunti heräämisestä jatkuu oksettava olo. En oikein ymmärrä mistä johtuu. Ei kuitenkaan huimausta tai vastaavaa.

Levottomat jalat kiusaa iltaisin, mutta muuten vointi hyvä.

Hyvää lauantain jatkoa kaikille elokuisille.

Velho78 rv34+3

Vierailija
5/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on raihnainen olo!:/ Tuntuu että aamuisin on kankea kuin vanha muori ja joka paikkaa kolottaa, varsinkin olkapäitä ja lantion seutua kun on koko yön niiden päällä maannut... Hellettä näyttää pukkaavan tällekin päivälle, nyt oli jo varjossa 24,5 astetta, huh!

Opemamma, koitahan ottaa rauhallisesti tänään jos tuntuu siltä että verenpaine on koholla ja varsinkin jos olo alkaa siitä vielä huonontua.

Se on kyllä ihan totta mitä Opemammakin totesi, että odottavan aika käy toooodellla pitkäksi, jos on lupailtu vauvan syntyvän ennen laskettua aikaa eikä niin sitten käykään. Parasta olisi henkisesti valmistautua siihen, että ainakin laskettuun aikaan menee, mutta kyllähän sitä varmasti jokainen myöntää ainakin salaa innostuvansa ajatuksesta, että vauvan tulo olisikin jo lähempänä kuin mitä laskettu aika kertoisi. Minä ainakin tunnustan kuuluvani siihen porukkaan, varsinkin nyt kun tuota limatulppaa näytti poistuvan ainakin eilen ja toissapäivänä. Mutta itsepä sitten täällä kärvistelen loppumetreihin asti jos niin käy eli koitakaahan kestää!:)

Eilinen päivä meni jotenkin ihan sivu suun, kun mies teki pihahommia koko päivän. Tänään ajateltiin tai siis mies ajatteli vain laiskotella koko päivän, joten katsotaan mitä kivaa keksitään. Vanhoja kavereitakin olisi kuulemma maisemissa, siis sellaisia, joita emme ole nähneet moneen vuoteen, ja jonkinlaista juhlaa tai kokoontumista ilmeisesti järjestellään jonnekin. Saapa nähdä mitä keksimme.

Mukavaa hellepäivää taas kaikille!

Pantoufle 36+5

Vierailija
6/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hellettä tosiaan, mutta ei auta valittaa - onhan ollut aivan upea kesä tähän asti!! Varjossa kun istuu niin ei ole hätää. Esikoinen oppi eilen tunnistamaan pissa/kakkahädän, joten nyt juostaan potalla vähän väliä. Nopeasti se meni!

KAKKOSEN/KOLMOSEN ODOTTAJAT: Oletteko miettineet paljonkin millaista se tuleva arki sitten on? Jännittääkö? Itseä ainakin vähän jännittää miten se lähtee rullaamaan, ettei tule semmonen olo että ite pyörittää koko sirkusta. Nyt olen ollut niin paljon esikoisen kanssa, että jotenkin on semmonen olo etten hennois jättää häntä yhtään hoitoon tai edes kaksin isän kanssa - joten jo sairaalaan meno sen puolesta jännittää. Pitäis varmaan ottaa vähän omaa aikaa ja jättää isä ja tytär ihan keskenään että oppis taas olemaan itekseenkin hetken. Ei oo vaan nyt ollut tarpeita olla hoidossa tai mennä itekseen, niin tulee nopeesti semmonen olo että mitenkähän se pärjää ja huolehtiikohan se nyt kunnolla jne. Tiedättekö tunteen? Mutta siis semmosia ajatuksia täällä - jännittää miten se arki sujuu. Mies on kyllä kovin osallistuvaista sorttia, mutta mulla on taipumusta " ottaa ohjat käsiin" ja olla se joka sanoo aina että pesisitkö pyllyn, annetaan lounasta jne. joten mies vaan tekee sen minkä pyydän - sitten kun on kaksi niin haluasin että molemmilla on omat hommat, ettei minun tarvitse huolehtia kaikesta. Ei tästä varmaan mitään ongelmaa tule, kunhan nyt stressailen. Miehen kanssa nyt yleensä pystyy sopimaan ja puhumaan kaikesta. Ja vertailupohjana tässä on kaverin mies joka on ollut viimeiset puoli vuotta koti-isänä joten heillä on enemmän isä ja tytär se " pari" joka määrää perheen tahdin joten kakkosen tulo on varmaan aika helppoa. Jännittää vaan. Onko teillä samanlaisia fiiliksiä? Kiva olis myös kuulla kolmosen odottajilta miten se arki on kahden kanssa sujunut? Olisko ihan jotain käytännön vinkkejä miten teillä on saatu homma sujumaan?

Muuten odotan innolla kakkosen tuloa, ei malttais odottaa! Olo on kyllä aika valasmainen, vessassa joutuu juoksemaan ja yölläkin jos nousen esim. esikoista katsomaan. Naurankin usein että se Perämeren ryhävalas on siirtynyt tänne etelään. Aamuisin on ollut nuo häpyluut kipeenä, ilmeisesti ed. päivän pihahommat aina rasittaa. Auringossa ei oikein jaksa istua. Reilun viikon päästä on neuvolalääkäri jolta pitäis saada lähete synnytystapa-arvioon esikoisen synnytyksen perusteella. Jännää!

Joku valitteli huonoa oloa heti aamusta - voisko johtua veden/suolan puutteesta jos nyt on vajetta kun on tommoset kelit?

Ihanaa, aurinkoista päivää.

Papuna rv 33+2

Vierailija
7/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen oli kyllä tuskaisin päivä näiden helteiden aikana, eikä tänään ole luvassa yhtään helpompaa ennusteiden mukaan. Olo oli huono, aamupalakaan ei maistunut, hikeä pukkas vaikka oli paikallaan valvalivali...Saati sitten kun piti kirmata noiden kahden villikon perässä. Kaipailin jo niitä syksyn kuulaita hetkiä. Olen ollut poikia odottaessa loppumetreillä tosiaankin syysviileillä, ja täytyy kyllä myöntää, että vaikka kesävauvoilla on aina joku oma " hohtonsa" niin mielummin kyllä taaperran viilemmällä ilmalla nämä viimeiset viikot.

LIMATULPASTA. Se on melko mystinen tuo tulppa-asia. Mulla tuli esikoisesta ja tästä kolmosesta se geelihyytelöklöntti rv34. Tosiaankin, se pukkas juhannuksena enkä sitä tainnut täälläkään muistaa " raportoida" . Nimittäin esikoisenkin kanssa synnytykseen meni 5 vkoa, eikä nytkään ole mitään synnytykseen viittaavaa ilmaantunut. EIkös LEMilläkin mennyt 4 vkoa, eli suhteellisen pitkä aika. Ihan kuten meidän valmennuksessakin oli sanottu, että ei ennakoi lainkaan välttämättä synnytystä. Kakkosesta en mitään klönttiä havainnut. Sen sijaan Puuhapetenkin mainitsema valkovuoto on kyllä melko juoksevaa tässä loppuvaiheessa, on ollut mullakin joka kerta. On se mukavaa eritteiden seuraamista tämä loppuvaihe ;-)

OPEMAMMAlle nyt vaan lepoa ja lepoa (heh, onnistuu varmaan hyvin lapsilauman kanssa) ja käyhän mittauttamassa paineet, jos yhtään siltä tuntuu. Juu, kuten jo kerroin, mullakin on ollut molempien aiempien raskauksien aikan tuota lääkärien ennustamista ja pidän sitä todella ärsyttävänä ja haitallisenakin äidin jaksamisen kannalta. KAi muuten veit sen hatun lääkärille syötäväksi?

PAPUNA kyseli kahden kanssa pärjäämisestä. Kyllä mäkin välillä mietin, että mitenköhän meillä sitten pärjäillään kolmen pienen kanssa (esikoinen täyttää 3 syyskuussa). Aion tukeutua niihin samoihin teeseihin kuin kakkosenkin synnyttyä eli selkeä päivärytmi, joka helpottaa niin äidin kuin lastenkin elämää ja toisekseen ihmisten pariin hakeutuminen, siinä virkistyy kaikkien päät. Isä joutuu kyllä toisen lapsen myötä ihan eri lailla ottamaan ohjat käsiinsä, koska hänellä on ihan oma työmaansa esikoisessa. Ja tosiaan ainakin meillä kakkonen tuli mukaan jo valmiina olevaan päivärytmiin, eli muutos ei ollut niin valtava kuin esikoisen synnyttyä.

Nyt on pakko lähteä juomaan ja miettimään lounastarjoilua. Hyvät viikonloput kaikille!

Pumpuli

Vierailija
8/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä ollaan, tosin kuumissaan.. :) Vähän liian kuuma meinaa meikäläiselle olla. Pakko pysytellä sisätiloissa että ois vähän viileempää.

Ei oo ehtinyt käydä kirjoittelemassa ollenkaan pitkään aikaan, mutta eipä juuri mitään kirjoittamista oisikaan.. :) Masussa kaikki hyvin, kai, ja olokin on mainio, kuumuutta lukuun ottamatta.

Pikaisesti oon käynyt pinot vilasemassa et joko alkaa elokuisia syntymään. Ihan jännittää! :)

Limatulpasta puhuitte, esikoisen kanssa en sellasta nähnyt ollenkaan. Ja puheista päätellen, sillä ei kuitenkaan sit oo mitään merkitystä et vois ennustaa synnytystä sen perusteella.

Maanantaina on sit neuvola, palailen viim. sit kertomaan neuvola kuulumisia.

Jaksamista kaikille mammoille helteeseen, juodaan paljon ja otetaan rennosti!!! :)

Calathea 32+4

Vierailija
9/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä piti sanoo et näin elokuun peränpitäjänä melkeen, kuulostaa hurjalta nuo joidenkin viikot, kohta jo 37 viikkoo täynnä joillakin. :) Eli siis ei varmaan kauan mene ennen kun Erian Taateli saa seuraa muista elokuisista pylleröisistä. :)

Vierailija
10/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa pinna olemaan ihan täynnä näitä helteitä :( hiki juoksee ihan tippumalla ja minä joka palvon suihkua kärsin kun koko ajan on nuhruinen olo. onneksi eilen sai nauraa ihan maha kipeänä kun katsoin illalla TV2:lta stad up-komiikkaa. Katsoiko kukaan muu? maha oli ohjelman jälkeen kipeänä mutta tuli naurettua niin, että silmät piti kuivata pojan harsoon :) Kylläpäs oli rentoutunut olo kun kerrankin sai hekottaa oikein kunnolla :)

Eläimistä oli yks päivä puhetta. Meiltä löytyy yksi 7v narttu kissa. Niin rakas mutta välillä niiiiin hermoille käyvä :) nyt hän on keksinyt että maailman parasta herkkua on keittokinkku (ja tietysti se yksi ja ainoa laatu käy) ja onneton neiti istui eilisen illan jääkaapin läheisyydessä ja yritti naukumisellaan vakuuttaa meidät isännän kanssa, että kissa tarvitsee ehtottomasti kinkkua. Penteleen sitkeä tuo kissa on myös. Tunnin jälkeen luovutin ja kissa sai herkkunsa. Ai miten niin pilalle hemmoteltu tapaus ;)

Navan seudun kipuilu: minulla myös arempi kohta navan yläpuolellla. Lähinnä iho aristaa. olen ajatellut sen johtuvan vatsanahan venymisestä enkä ole olliut lainakaan asiasta huolissani. Napa minulla ei ole pullahtanut ja istukka sijaitsee takaseinämällä.

Arki kahden kanssa mietityttää myös. Uskon asian olevan kuten Pumpuli sanoikin eli selkeä päivärytmi auttaa asiaan paljon. meillä mies jää isyyslomalle vauvan synnyttyä jotedn uskoisin kolmessa viikossa totuuden paljastuvan :) Miehen kanssa puhuimme että esikoiselle täytyy molempien järjestää kahden keskistä aikaa ja puuhailla niitä juttuja jotka poikaa kiinnostaa. Totta on että esikoisen hoito (ainakin alussa) jää paljolti miehen vastuulle. Meillä minä yleensä pyöritän tätä arkea ja mies kyllä auttaa mutta häntä joutuu välillä muistuttelemaan mitä seuraavaksi voisi tehdä. Niinpä niin, tai siltä minusta tuntuu mutta kun kahden ovat pojan kanssa niin homma rullaa ja asiat hoituvat joten taitaa tämä äiti tehdä itsestään välillä turhaankin korvaamattoman.

Tästä tämä meidän toistemme " vahtiminen" alkaa.. Viikkoja kun kertyy jaoireita ilmenee niin kovasti sitä odottaa vauva kuulumisia. Ei mene kauaakaan kun elokuisia alkaa oikein urakalla ilmestymään. Toivottavasti listalle ilmoittautuneet jaksavat käydä ilmoittelemassa vauvoistaan vaikka pinoihin eivät oliskaan kirjoitelleet tai eivät muuten synnytys-tarinoita halua/ jaksa kirjoittaa. Mielellään sitä lukee ilmoituksia tytöistä ja pojista ja minkä kokoisina pienet ovat maailmaan saapuneet.

Nyt huilimaan! muistakaa Juomisen ohella myös syödä jotain suolaistakin (en nyt tarkoita kokonaista sipsi pussia tai koko purkillista sinappisilliä...) ettei veriarvot vallan heitä häränpyllyä. Hikoillessa elimistöstä häviää myös sitä suolaa. (hmmm.. taisi mennä jo saarnaamisen puolelle)

pubu ja Unski rv34+1

Vierailija
11/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänään:

Pessyt yhden ikkunan (pieni tosin, mutta kuitenkin)

Ommellut tytölle vaipan

Pessyt koneellisen pyykkiä (tai konehan sen hoiti, mutta you know)

Tehnyt pesueelle ruuan (yleensä mies hoitaa jos on kotona, ja yleensä on)

Siivonnut, siivonnut ja vielä kerran siivonnut keittiötä

Ladannut ja tyhjentänyt astianpesukoneen

Vadelmapiirakka on uunissa tuloillaan...

Sitten kun tyttö herää, pakkaan tavarat kassiin ja lähdetään mökille....

Sitä ennen syyhyttäs puunata vessa oikein kiiltäväksi MUTTA en viitsi, koska ensi viikonloppuna on ilosaarirokki ja meille majoittuu tuota rokkikansaa ni tietäähän sen missä kunnossa paikat sitten on kun muutama hiekkainen jalkapari taapertaa pitkin poikin.............

Eli taidan mennä keittiön ikkunan kimppuun....

Vierailija
12/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onpahan lämmintä. Meillä näyttää mittari varjossa mukavat +31. Sisällä on vain +28. Ostettiin viime viikolla pöytätuuletin ja se mukavasti viilentää kun istuu olkkarin sohvalla ;)

Opemammalle jaksamista. Mä myös mietin, että pitäisikö kuitenkin käydä tarkistuttamassa verenpaineet kun on tota turvotusta nyt tullut parissa päivässä ihan järjettömästi ja nivelet särkee... Mitään muita oireita ei kyllä ole, mutta kakkosta kun odotin niin jouduttiin synnytys käynnistämään juuri alkavan raskausmyrkytyksen vuoksi, joten mua mietityttää tietenkin, että jos sama kävisikin uudelleen.

Papunalle: mä odotan kolmatta, tosin nuo isommat ovat jo vähän " vanhempia" , 9- ja 4-vuotiaat. Ja nyt kun olin työharjoittelussa toisella paikkakunnalla kaksi viikkoa (vklopuksi pääsi tietenkin kotiin) niin tuli harjoiteltua jälleen eroamista ja lapset saivat olla iskän kanssa kolmisin. Onhan se outoa kun kakkonen saapuu taloon. Äiti häviää yhtäkkiä muutamaksi päiväksi jne...Varsinkin jo äiti on ollut se todellinen hoitaja aiemmin. Meillä on oikeastaan alusta asti ollut aika selvät hommat lastenhoidossa. Mies hoitaa esim. iltapesut ja kylvetykset (josa on kotona), enkä mä puutu niihin ollenkaan. Niin ollaan tehty jo esikoisen vauva-ajasta lähtien. Ja jos mies vaihtaa vaippaa tai pukee lapsen, niin en puutu sitten vaatevalintoihin tai muihin. Jos haluan lapselle jotkut tietyt vaatteet päälle, niin silloin annan ne jo etukäteen valmiiksi suoraan käteen, ettei tarvitse sitten jälkikäteen harmitella että lapsella on kolme kokonumeroa liian pieni läikikäs vihreä hame päällä ja paitana taas isosiskon violetti kulahtanut muumicollege, tai jotain muuta vastaavaa. Tiedän nimittäin itse miten ärsyttävää voi olla, jos joku koko ajan neuvoo, että tee näin tai noin. Kai se arki sitten vain lähtee sujumaan. Muakin mietityttää tässä, että miten sitä sitten kolmen kanssa pärjää. Juuri on saatu nuo tytöt isoiksi, syövät itse, käyvät vessassa itse, osittain peseytyvät itse, keksivät itselleen tekemistä... Ja nyt täytyy koko rumba aloittaa taas alusta. Huoh. Ja toisaalta taas odotan sitä ihanaa (?) vauva-aikaa kun saa nuuskia pientä nyyttiä ja seurata pienen ihmisen kasvamista.

Omaa oloa: turvotus vaan lisääntyy. Ahdistavaa. Ja niveliä särkee. Erittäin inhottavaa. Huomenna olisi vielä muutaman tunnin työrupeamakin.

ÄITIYSLOMA! Niin, tänään on sitten äitiyslomani ensimmäinen päivä. Jippii. Hassua ajatella, että nyt sitten olenkin kotiäitistatuksella enkä enää opiskelija.

LIIKKEISTÄ kysyttävää: Vauvan liikkeet on selvästi vähentyneet nyt viikon sisällä. Toisaalta aina jos alan laskea, saan sen 10 liikettä täyteen alle tunnissa, useimmiten alle puolessa tunnissa. Silti välillä ehtii huolestua, että mikäs pienellä nyt on vialla. Miten teillä muilla, vieläkö liikkeet on voimakkaita?

Jamssa rv35 (7 viikkoa enää, siihen itseni tsemppaan)

Vierailija
13/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä tänään saan niin paljon ittestäni aikaiseks et kipaisen kaupasta hakee verhonipsuja, muutettiin tähän tammikuun lopussa ja verhot on edelleen makkariin ripustamatta kun nipsit loppui kesken. Ja arvatkaa vaan et se aurinko osuu just sinne koko päivän...

Mä jännitän tätä kolmatta lasta enemmän kuin aikoinaan tuota toista. Ehkä siks et tiedän mitä se pahimmillaan voi olla, tuo esikko kun edelleen on veljestään jonkin verran mustis, ja sit taas tää nuorempi sälli ei päästä mua suunnilleen edes vessaan yksin ja jos joku kaverien muksu sattuu olee mun sylissä niin tulee työntää sitä pois.

Esikko silloin aikoinaan tuon kakkosen syntymän jälkeen järjesti aina iloisia yllätyksiä sillä välin kun syötin. Milloin oli vessassa kaikki shampoot sun muut puristettuina pönttöön, milloin jauhot ja mausteet pitkin keittiöö, tai sitten vauvan sänky kasattu niin täyteen tavaraa et meni muutama tovi et sain tyhjennettyä. Vauvan vaatteiden tyhjennys lattialle oli kans kovassa huudossa...

Loppujen lopuks se loppui sit siihen kun syöttöhetkinä otin esikonkin mukaan mun makkariin, laitoin oven kiinni ja tuolin oven eteen jossa istuin syöttämässä.

Ja nyt vielä vähän huolestuttaa että kun tää meidän nuorempi maaliskuussa kaksi täyttänyt tapaus ei puhu mitään, niin tuleeko takapakkia jonkinnäköistä, potastakaan en oo sitä saanut kiinnostumaan joten ekaa kertaa mulla tulee olemaan kaksi vaippoja käyttävää, vaikka kahden nuoremman väliin jää suht sama ikäero kuin kahden ekan väliin.

Nojoo... tulipa taas lätistyä turhaa...

Kauppaan pitää lähteä ja illalla ollaan menossa äidin pihalle grillailee ja sit jäädään sinne yökyläilemään vielä. Kunhan nyt muistaisin ne verhonipsukat ostaa...

Vesipulloja täyttämään painun nyt, pojatkin juo paljon paremmin kun niillä on täällä pitkin kämppää jos jonkinlaisia pulloja esillä et osuu vähän väliä silmään =)

LEM 35+6

Vierailija
14/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo on nyt sitä pesänrakennusviettiä. Mistäs sen tietää vaikka pian olisi synnytyksen hetket lähellä. Eikös siihen yleensä liity kova puunaaminen ja siivousvimma ;D

Jamssa uudelleen

Vierailija
15/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jamssa: mulla liikkeet voimakkaat,mut vähentyny kyllä mulla ainaski on.hikottelee kovasti vaavi ja kun pikkasen tönäsee,sieltä kyllä vastaus tulee :)

sitten muuta: onko muilla pinna kireellä? mua ainaski käy hermoon tää kuumuus kun missään ei oo hyvä olla...paitsi kotona:D

ei kait nyt muuta,meen pihalle kun alko varjostaa tossa hiekkiksella,palaillaan..

Vierailija
16/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiki valuu joka huokosesta...mutta pyykki kuivuu nopeasti...Minä olen siis pyykännyt koko päivän.Vielä pitäisi heittää lakanat mankelista läpi ja laittaa sohvan tyynyjen päälliset pesun jäljiltä paikalleen. Matot odottavat verhojen kanssa vuoroaan ja muutama toppapuku on vielä talven jäljiltä pesua vailla...mies on luvannut pestä nuo matot painepesurilla ja ottaa minulle verhot alas. Niitä pyykätään siis vasta miehen vapaapäivänä (koskahan sellainen mahtaa olla?).

Oma olo on onneksi kohentunut hieman aamuisesta, mutta vielä tuo verenpaine taitaa olla koholla. Minulla on neuvola keskiviikkona, joten sitten tiedän missä mennään.

Lapset alkavat olla jatkuvan helteen takia melko levottomia ja pienin itkee tosi helpolla. Arvatkaapa vain kiristääkö se meikäläisenkin pinnaa...Tällä menolla meillä alkaa olla oikein leppoisa tunnelma talossa...

Jaaha sitten lähden mankeloimaan...Viileämpää iltaa kaikille!

Opemamma

Vierailija
17/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunanpesijöitä ja mankelointia, huh huh. Mä vaan Miss märkäpaitana makailen soffalla. Otin tosiaan pyykkikoneesta vastapestyn märän t-paidan, ja se toi kummasti helpotusta tähän kuumuuteen. Olen huono hikoilemaan, ja siksi kehon lämpötila nousee aivan järjettömäksi.

Mitään viittauksia synnytykseen ei ole, eli olenpa melko varma, että se on sellaiset 6 viikkoa vielä h-hetkeen, vaikka kaksosista onkin kyse.

Pubu: Mä myös hekottelin eilen sille stand-upille. Aivan loistava ohjelma, ja alkoi harmittaa että edelliset jaksot jäänyt väliin. Oon monasti käyny katsomassa stand upia ihan livenäkin, sillä rakastan tuollaista huulen heittoa (vaikken itse osaa edes kertoa vitsejä)

elo22 ja masukit rv 34

Vierailija
18/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ahkeraa porukkaa elokuisissa, tosiaan. Itse olen ottanut aika rennosti, kun tämä kuumuus ei tunnu oikein hyvältä. Lisäksi teloin vielä toisen jalkani, niin että liikkuminen ja puuhaaminen on vähän hankalaa. No, mies on ollut kiitettävän ahkera viimepäivät, eli mikäs on ollessa..

Liikkeistä kun oli puhetta, niin melko voimakkaina liikkeet kyllä tuntuu, mutta välillä on jo vähän hiljaisempia päiviä. En tiedä vaikuttaako tämä kuumuus myös, mutta selkeästi liikkeitä tulee enemmän ja voimakkaampina illalla / iltayöstä, kun on hieman viileämpää. Tosin, taitaa se pienen rytmi olla sellainen muutenkin..

Nyt taisi tulla todellinen oikosulku, ajatus ei kulje yhtäkkiä mihinkään. Jotain piti vielä löpistä, mutta.. Taidan siis mennä juomaan jotain ja jos vaikka jaksaisi pöytäliinan silittää.

Voikaahan kaikki hyvin helteistä huolimatta!

Terveisin Kumkwatti & Rusina, rv 34+

Vierailija
19/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat kaikille helteestä kärsiville, koettakaa jaksella itsenne ja muiden kanssa. Meillä varjossa +31 c, mutta se ei menoa hidasta:

Eilen illalla ajalin nurtsin ja sitten kastelin koko pihan. Pesin pari koneellista pyykkiä ja viikkasin kuivat kaappiin. Joskus klo 22 aikoihin intouduin järjestämään mun vaatekaapin. Olen koko kevään manaillut kuinka se tursuaa ihan turhia vaatteita ja nyt vedin kaikki vaatteet lattialle, viikkasin käyttökelpoiset takaisin kaappiin, osa meni roskiin ja osa UFF:n laatikkoon (jonne kävin tipauttamassa ison kassillisen puolen yön aikoihin. Sitten vielä hain isännän baarista (soitteli just kun olin laittamassa viimeisiä vaatteita kaappiin). Pikku-Ukolla oli kanssa kova meno päällä koko illan - ilmeisesti siihen iski sama energiapuuska kuin muhunkin.

Tänään sitten heitin miehen bussille (menee mökkeilemään ja minä sitten lähden tiistaina neuvolan jälkeen perään). Sitten kiersin 4 eri lastentarvikeliikettä pinnasänkyä etsien, kävin kahdessa rautakaupassa etsimässä sopivaa liimapuulevyä, sitten tankkaamaan auto ja vähän murkinaa rinnan alle huoltoaseman ravintolasta. Seuraavaksi ajoin ex-tempore eräälle mansikkatilalle ja poimin 3,5 kg marjoja. Mansikkatilalta sitten kaupan kautta kotiin. Sitten irroittelin hintalaput ostamistani vauvanvaatteista (joita on kertynyt yllättävän paljon alennusmyynneistä - enää en saa ostaa yhtään!) ja laitoin ne pesuun. Pesukoneen pyöriessä kävin tyhjentämässä vauvanhuoneen lipaston ja rakensin ostamistani liimapuulevyistä sellaiset lokerot lipaston ylimpään laatikkoon, että pienet vaatteet pysyy järjestyksessä. Pesukone lopettelee juuri linkoamistaan, eli nyt ripustamaan pienet vaatteet narulle kuivumaan. Sitten perkaan vielä mansikat... Viimeistään huomenna sitten silittelen vaatteet ja laijttelen ne koon mukaan siististi laatikkoon.

Olisipa sitä aina näin energinen! Vieläkään ei turvota, ei suonikohjuja eikä liitoskipuja... Viimeisen viikon aikana on alkanut vähän supistelemaan, mutta eipä sillä näillä viikoilla ole niin väliä. Tiistaina on neuvolalääkäri, joten saas nähdä mikä on kohdunkaulan tilanne.

Mutta nyt tämä hyperaktiivinen elohiiri (nimensä mukaisesti) jatkaa touhotustaan (pesänrakennusviettiäköhän.....)

Aurinkoista viikonlopun jatkoa toivottaen,

Karmiini rv 36+1

Vierailija
20/22 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana päivä ollut helteestä huolimatta. Jostain syystä en ole tänään kärsinyt yhtään

kuumuudesta. Yöllä tulikin pyörittyä senkin edestä kuumuutta.

Oltiin puiden varjossa rannalla monta tuntia ja sitten omalla pihalla koko loppupäivä.

Tuli sitten kahlattua kun en siinä likaisen näköisessä vedessä joka oli ihan täynnä

ihmisiä uimaan viitsinyt mennä.

Päiväkulutus mansikoita = 1 litra :)

Tutustuin rokotuksiin ja olen tehnyt päätöksen, että ei TB rokotusta meidän vauvalle, kun

ei kuuluta mihinkään riskiryhmään. Hankalia tällaiset päätökset...

LIMATULPASTA:

Täälläkään ei mitään sellaista, mutta samaa juoksevaa valkovuotoa tulee kuin pumpuli mainitsi.

Eli joskus olen pikkasen miettinyt, että onko tämä nyt sitä lapsivettä, mutta ei...

VALKOISIA PILKKUJA JALOISSA: Tuleeko teille istuessa sellaisia valkoisia kohtia jalkoihin.

Siis sellaisia, että veri ei ko kohdassa oikein pääse kiertämään. Mulle tulee. Inhaa. Autonkin

kyydissä nostelen jalkoja konepellille yms :)

jamssa: Täälläkin on hiljaisempi vauva kuin oli joskus aikaisemmin eli möyrii ja tekee enemmän

jotain pikkuliikettä kuin potkii kovaa. Liikelaskenta onnistuu kyllä mullakin, mutta tilaa

varmaan pikkasen vähän vauvalle alkaa olla.

Onpas täällä tosiaan ahkeran kuuloista porukkaa siivotaan ja laitetaan kotia niin innolla!

Mua vaan ei yhtään nappaa ainakaan tänään :)

Pia rv 36+