Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus etätöistä

Vierailija
12.06.2020 |

Ei siellä etätöissä suurin osa tee yhtään mitään muuta kuin kirjaa itsensä sisään ja ulos työaikajärjestelmästä.

Mutta talous pyörii ja firmat pysyy pystyssä kun vaan pienipalkkaiset ja alempiarvoiset potkitaan pois tai lomautetaan. Herrat saavat jäädä etätöihin ja palkka juoksee.

Millä perustein joku toimihenkilö saa lorvia kotona, mutta kassatyöntekijällä ei saa olla tylsää? Hämmästelen vain suuresti.. kyllä paljon mättää työelämässä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen sinä siis luulet tekevän ne työt, jotka kuuluvat näille henkilöille. Itse olen tässä esimerkiksi koko päivän tehnyt töitä ja vieläkin istun näiden papereiden keskellä sohvalla. Kyllä aika äkkiä asiakkaat kaikkoaisivat, jos en olisi mitään tehnyt. 

Vierailija
2/12 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät mitä muut tekee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallakin on tosi helppo istua tekemättä mitään.

Vierailija
4/12 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt v*ttua. Itse olen koodari ja olen tehnyt etätöitä kymmenisen vuotta. Ja todella kovia projekteja olen etänä vääntänyt, kriittisissä vaiheessa muutaman tunnin yöunilla  koko vuorokaudet koodaten. 

Harvallapa sellainen työ on, ettei mitään näkyvää tarvi tulla aikataulutetusti aikaan. Esim. minulla on asiakkaita, joille pitää toimittaa ohjelmistoversioita käyttöön sovittuna aikana. Jäisin äkkiä kiinni, jos alkaisin lorvimaan etätöissä, ja kohta olisikn minun ura it-konsulttina loppu.

Vierailija
5/12 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut nyt ekstoverteista, mutta eihän ne mitään tee toimistollakaan. Introvertit jotka oikeasti tekevät töitä taas menestyvät etätöissä.

Vierailija
6/12 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassatyöntekijä on hyvä ja käy koulunsa, jos haluaa ajattelutyön. Mutta ai niin, sehän vaatisi vaivaa.

Vierailija
7/12 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen ihan samat työt kotona mitä tekisin töissä. Vaikka menisin kotona parvekkeelle aurinkoa palvomaan pariksi tunniksi niin saman ajan viettäisin töissä esim täällä vauva-palstalla.

Vierailija
8/12 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä siis mietit, mitä ihmiset tekevät etätöissä, minä voin kertoa vaikka tästä päivästä.

Olen tänään siirtänyt kahden uuden asiakkaan kirjanpidot omaan järjestelmääni. Eli käytännössä laatinut tilikartat ja siirtänyt aiempien tilikausien saldot niiden mukaan. 

Olen neuvonut asiakasta yrityksen kirjanpitoon liittyvässä asiassa. 

Olen tehnyt neljän yrityksen arvonlisäveroilmoitukset. 

Olen vienyt maksatukseen nämä arvonlisäverot  ja muut laskut. 

Olen tehnyt valtuutuspyynnöt uusille asiakkaille ja neuvonut, miten asiakas pääsee ne kuittaamaan. 

Olen välittänyt tilintarkastajan lausunnon asiakkaalle ja pyytänyt sähköisen vahvistuksen. 

Lisäksi setvin sellaisen ranteen paksuisen pinon pikkukuitteja ja kirjasin ne kirjanpitoon. 

Näiden lisäksi muutama sähköposti ja arkistointia. 

Juu, olen kirjanpitäjä. Eli sellainen, joka ei tee yhtään mitään muuta kuin klikkailee hiirtä pari kertaa päivässä ja loput ajasta hengailee vauvapalstalla. 

Vierailija
9/12 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläoleville epäilijöille.. ne lorvijat helposti hukkuvat teidän työtä tekevien joukkoon.. enpähän minä teitä syytä vaan järjestelmää.

Vierailija
10/12 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri teki etätöissä hurjasti ylitöitä. Taisi pitää vaan konetta auki ja puuhailla omia juttujaan.

Vierailija
11/12 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä firmassa ap olet vai huuteletko jotain tyypillistä kuvitteellista palstapeetä täällä, mutta meidän firmassa on enemmänkin mennyt överiksi sen seuraaminen miten tuota etätyöaikaa päivittäin käytetään. Tarkoituksena tietysti siis sen seuraaminen että tekeehän ihmiset oikeasti hommia kun ovat kotona.

Vierailija
12/12 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko sadas trollaus tästä aiheesta ap? Pitäisikö mennä töihin, niin ei jäisi aikaa tällaiselle sonnan kirjoittelulle? Toki itsekin siihen nyt osallistun, että pata kattilaa vähän soimaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi