Lähes viisikymppisenä ei kiinnosta miehet enää ollenkaan
Mutta romanttinen suhden naiseen kyllä. Onko muilla ”samoja oireita”?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Naisten kanssa kaikki helpompaa. Kaikki.
Tuskin penetraatio.
Harvempi nainen tarvitsee penetraatiota yhtään mihinkään. Ja jos sitä kaipaa, tietää toinen nainen varmasti dildon kanssa paremmin ”otteet” kuin kukaan mies. Kuinka joku täysin eri planeetalta voisi osata koskettaa oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu estrogeenin vähenemisestä. Siksi sinua kiinnostaa nyt naiset, koska olet itse kuin mies.
Biologia ei tainnut olla se vahvin aine.
Hän on käynyt persujen kiertokoulua. Siellä pärjättiin vähemmällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua kiinnostaa.
N49Oletkin mies.
Ihan nainen olen.
Nuorena ei seksi kiinnostanut lainkaan, vaan vasta vanhemmiten ja vaihdevuosien alkamisen jälkeen.
Ihmetyttää siksi nuo täysin päinvastaiset kokemukset, varsinkin kun tutkimustieto osoittaa, että vanhetessa naisten viriiliys lisääntyy, kun estrogeeni vähenee.
N49
Se on tutkitusti juurikin toisin päin. Mitä vanhempi nainen, sitä vähemmän seksihaluja. Naisilla nimenomaan estrogeeni lisää seksihaluja, progesteroni voi vähentää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Ei kiitos heterosuhteille enää ikinä.
Eikun rohkeasti kokeilemaan. Todennäköisesti et pety 😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin penetraatio.
Harvempi nainen tarvitsee penetraatiota yhtään mihinkään. Ja jos sitä kaipaa, tietää toinen nainen varmasti dildon kanssa paremmin ”otteet” kuin kukaan mies. Kuinka joku täysin eri planeetalta voisi osata koskettaa oikein.
Ei oo dildo sama asia ku real thing kenenkää tuntemani naisen mielestä. Ja kyllä ne useimmat naiset penetraatiota haluaa. Lepakotkin varmaan haluais että niillä naisilla ois kulli eikä pimpsa eli shemalen. Kuhan muuten on täysin naisen näkönen mutta kulli ois.
Kyllä luontoäiti on oikeassa: penetraatio on tarkoitettu vauvojen tekoa varten ja kun se ikä on mennyt, seksissä korostuu ihan muut jutut. Ei kiinnosta liukkarit, hormonit ja yhdyntäkivut vain miestä varten. Hankkikoot nuoremman, minä naisen!
Olen aina pitänyt miehistä ja seksistä. Ihan aina. Onnistuin löytämään nuoremman miehen, niin menee suunnilleen yksiin halut ja himot. Onneksi niin.
N 58
Kyllä on kiinnostus sitä aluetta kohtaan vähenemään päin. Vähän sääliksi käy miestä ja siksi meillä onkin seksiä vaikka itseäni ei kiinnosta.
Ikävintä on ettei oikein edes läheisyys kiinnosta enää. Haluaisin vaan olla rauhassa nyt kun ei ole enää pikkulapsiakaan jaloissa. En jaksaisi huomioida miestä enää ollenkaan, mutta teen sen kuitenkin koska valitsin olla hänen kanssaan. Välillä kyllä tuntuu että mies on huomionkipeydessäön kuin yksi lapsi lisää.
N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tilastot lesbosuhteista kertoo jotain ihan muuta :)
Kerro toki mihin tilastoihin perustat väitteesi.
Lepakot: jättäkää heteronaiset sitten sitten rauhaan. Jos tulee halu tuijottaa tissejä niin katsokaa peiliin.
- Kiitos!
Ei kiinnosta miehet eikä naiset. Järkyttyneenä tajunnut miten valtava määrä energiaa on mennyt miesten jahtaamiseen, rakkaushuoliin ja pettymyksiin. Miksi sillä kaikella oli niin iso osa nuoren ihmisen elämässä? Pelkkä ihmissuvun jatkuminen ei selitä kaikkea sitä innostusta ja vouhotusta, joka kului miehen metsästykseen, parisuhde-kokeiluihin ja rakkaudesta haaveiluun.
Puhumattakaan niistä hirveistä tuskista, jotka koituivat jättämisistä ym lopuista. Onnen määrä oli hyvin pieni pilkahdus.
Mutta eihän sitä voinut etukäteen tietää kun leikkiin ryhtyi.
Näin meikäläisen ja varmaan monen muunkin kohdalla. Onneksi on myös ollut ihan ok työelämää ja muita ihmissuhteita, harrastuksia ja lemmikkejä niin mukavia asioitakin on ollut ja elämänsisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta miehet eikä naiset. Järkyttyneenä tajunnut miten valtava määrä energiaa on mennyt miesten jahtaamiseen, rakkaushuoliin ja pettymyksiin. Miksi sillä kaikella oli niin iso osa nuoren ihmisen elämässä? Pelkkä ihmissuvun jatkuminen ei selitä kaikkea sitä innostusta ja vouhotusta, joka kului miehen metsästykseen, parisuhde-kokeiluihin ja rakkaudesta haaveiluun.
Puhumattakaan niistä hirveistä tuskista, jotka koituivat jättämisistä ym lopuista. Onnen määrä oli hyvin pieni pilkahdus.Mutta eihän sitä voinut etukäteen tietää kun leikkiin ryhtyi.
Näin meikäläisen ja varmaan monen muunkin kohdalla. Onneksi on myös ollut ihan ok työelämää ja muita ihmissuhteita, harrastuksia ja lemmikkejä niin mukavia asioitakin on ollut ja elämänsisältöä.
Totta. Miten paljon mielenkiintoisia asioita olisi ehtinyt nähdä, kokea ja tehdä jos olisi jättänyt ihmissuhdevenkoilut pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksiä ei ole käytännöss ikinä lesbosuhteissa
Mä olen 50+ nainen ja löysin ikäiseni miehen vuosien yksin olon jälkeen. Olin jo valmis hylkäämään koko mieskunnan ja sopeutunut tilanteeseen, jossa olisin yksin loppuikäni. No mies on aivan täydellisen ihana. Osaa olla samanlainen kuin paras ystäväni eli puhutaan kaikesta ja nauretaan yhdessä ja lisäksi saan hellyyttä ja parasta seksiä ikinä. En tiennyt, että tuollaisia miehiä on olemassakaan. Ja meidän suhteemme on sellainen, että vaikka seksi joskus loppuisikin sairauksien tms takia niin meillä on todella vahva kiintymyssuhde ja paljon yhteisiä mielenkiinnon kohteita, että uskon tämän suhteen kestävän koko loppuelämän<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksiä ei ole käytännöss ikinä lesbosuhteissa
Haluatko tulla meille viikoksi seuraamaan? :)
Bi-nainen
Kyllähän tuo lähes viisikymppinen rouva on pari- kolme kertaa viikossa patukkaa vailla.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta seksi eikä läheisyys enää ollenkaan. Kiinnostus alkoi mennä jossain 42 v iässä, kun alkoi ekat esivaihdevuosioireetkin. Oli se hassua - ainakin 10 vuotta olin surrut puolisottomuuttani ja fantasioinut niin läheisyydestä ylleensä kuin kaikenlaisesta seksuaalisesta toiminnastakin. Välillä jopa miettinyt ettei elämä näin sinkkuna puutteessa ole elämisen arvoistakaan. Ja sitten yhtäkkä kaikki halut katosivat. Valtava helpotus.
Minulla kävi samoin ja niitä esi vaihdevuosioireita lievinä kesti kymmenen vuotta kunnes vähän päälle viiskymppisenä paheni niin että piti hakea estrogeeni korvaus hoito. Puoliso on mutta alkoivat univaikeudet niin että makkarit piti laittaa erilleen ettei toisemme unet häiriinny kun itselläni katkoneinen uni ja ramppaan vessassa monta kertaa yössä ja kumppanini taas kuorsaa jotenka en pysty nukkumaan sekuntikaan sellaisessa metelissä. Nuoren nukkui missä vain metelissä ja huonoissa sängyissä mutta ei enään tässä iässä pysty, on mennyt niin pinnalliseksi uni. Läheisyyttä meillä riittää. On yhteisiä harrastuksia.
Kaikkein tärkeintä on se uni vaikka olisi sitten minkälaista kunhan on että pysyy toimintakuntoisena ja jaksaa arki askareet. Miehillä laskee se testosteroni ja aiheutta ärtymystä ja kyllä minuun puretaan sitä kiukkua vähän väliä. Se on sellaista äksyilylä ja huumorintaju on vähentynyt siitä mitä se oli ennen. Sitten hän nukahtelee sohvalle tai nojatuoliin milloin tahansa. minulla ihan sama että pitää ottaa tunnin tai kahden lepoa välillä illalla ja silti nukahtaa yöpuulle. Ikääntymisen vaivat ja muutokset voivat olla erilaisia kullakin niin ettei mitään sellaisia samoja sääntöjä ole ollenkaan tai jos joku niitä turputtaa niin ei ne itselleen välttämättä sovi.
Biologia ei tainnut olla se vahvin aine.