Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteinen lapsi miehen kanssa, jolla on jo lapsia ennestään

Vierailija
12.06.2020 |

Pahoittelut otsikon muotoilusta - ei pää taivu miten tämän fiksummin ilmaisisi.

Seurustelen miehen kanssa, jolla on entisestä liitosta kaksi lasta. Haluan itsekin tulla äidiksi ja miehen kanssa ollaan puhuttu yhteisestä lapsesta. Ongelmana on, että ahdistun vietävästi, kun mietin että miehelleni lapsen saanti ei tule enää olemaan ainutlaatuinen ja yhtä jännittävä hetki kuin minulle.
Kaikki mikä liittyy raskauteen, neuvolakäynteihin, synnyttämiseen, vauva-aikaan - kaikki on hänelle jo tuttua. Yritän järkeillä, kuinka hyvä juttu se on että miehelle ei tule niin moni asia yllätyksenä, mutta sitten taas tunnepuoli on sitä mieltä, että lapsen saaminen ei ole yhtä ihanaa kun mies on sen kokenut jo jonkun toisen kanssa.

Ajatuksia aiheesta? Minua kiinnostaa samassa tilanteessa olleiden kokemukset - vaivaisiko tämä asia sinua ja miten pääsit siitä yli, jos pääsit?

Entä te, jotka olette tulleet yhtä aikaa ensikerran vanhemmiksi, kuinka tärkeä osa lapsen saantia se mielestänne on?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä kysyt tätä, jos olet niin varma, ettei mitään ongelmia voi tulla?

Vierailija
22/23 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu mies kertoi että vaimo on kovasti innoissaan tulevasta lapsesta, mutta hän itse ei oikein jaksa siitä innostua kun se innostus on koettu jo aikoinaan ensimmäisten lasten kanssa. Vähän suretti vaimon puolesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä moi.

Muutamia selvennöksiä meidän tilanteeseen:

Lapset on viikko-viikko, eli väittäsin että mulla on osviittaa siitä millainen isä lapsilleen mies on. Ja loistava sellainen onkin.

Toisekseen - mies ei lähtenyt karkuun perhearkea, vaan edellinen aloitteesta ero tuli.

Esikoinen oli tullut pillereiden unohduttua, ei siis ollut suunniteltu ainakaan molempien puolelta.

Tietenkin jo olemassa olevat lapset ovat mukana perinnänjaossa, entäs sitten?

Minä kyllä lasken miehen lapset jo omaan perheeseeni, joten yläpuolella oleva mökki-esimerkki kuulostaa omaan korvaan hassulta.

Siinä vaiheessa, kun saat oman lapsen, tilanne muuttuu täysin. Olen nähnyt tämän kuvion, että ensin miehen aikaisemman liiton lapset ovat todella tärkeitä, mutta kun oma lapsi putkahtaa maailmaan, asetelma muuttuu täysin ja eron oman ja toisten välillä on iso. 

Se, että edellinen puoliso on laittanut eron vireille, ei tarkoita etteikö mies olisi karannut perhearkea. On sitä todennäköisesti tehnyt liiton sisällä jo viettämällä aikaa kaiken muun äärellä, kuin perheen. Sehän on yleisin naisten hakeman eron syy: ei jakseta pyörittää yksin kaikkea. Harva jättää ihanaa miestä, muista se.

Tuo edellinen mökki-esimerkki on todella pöhkö :D.