Kuinka usein siivotessasi siirrät lipastot, kaapit, hyllyt, sohvat ym isommat ja raskaammat huonekalut ja siivoat niiden alta ja takaa?
Kommentit (25)
Kaikki huonekaluni on valittu niin että robotti-imuri pääsee niiden alle eli joka toinen päivä imuroi. Kerran kun on ollut turkiskuoriaishelvetissä niin ei enää ikinä epämääräisiä pölykasoja minun kotiini :).
Kotona hyvin harvoin niin että mitään siirtelen, mutta jos imurilla/mopilla mahtuu alta ottamaan niin sitten joka kerran kun siivoan. Ehkä kerran vuoteen sellaisten alta/takaa j joiden alle ei moppi tai imurinsuulake mahdu.
Vuokramökillämme tehdään 2x vuodessa suursiivous niin että huonekalut siirretään ja kaikki seinätkin pyyhitään (aika kevyesti, mutta kumminkin), myös tietysti lattia ja lattialistojen päälliset sellaisista paikoista johon ei normaalisiivouksen yhteydessä pääse käsiksi. Kotona en viitsi olla niin tarkka kun ei tarvitse miettiä mitä muut ajattelee, maksavalle asiakkaalle se on eri asia. 
Kirjahyllyt, vitriinit yms jossa ei ole jalkoja, niiden takaa ei tule imuroitua kuin max kerran vuodessa. Sohvaa siirrän melkein joka kerta kun imuroin eli kerran pari viikossa. Aika vanhat huonekalut meillä niin ei ole ajateltu että imurilla pitäisi mahtua alle.
Mulla on huonekalut sellaisia, että robotti-imuri mahtuu alle. Vain pari paikkaa mistä imuroin itse ja teen sitä harvoin, tyyliin jouluksi
Meillä on tämän tyylisiä kirjahyllyjä: https://d2mpxrrcad19ou.cloudfront.net/item_images/1021690/11006888_full…