Olisiko susta ok, että kaikki yleiset vessat muuttuisivat unisex vessoiksi?
Naisten ja miesten vessat siis häviäisivät kokonaan.
Kommentit (47)
Jos miehet osaisivat käydä siellä siististi, sitten olisi.
Vierailija kirjoitti:
Juuandai-vessat tarvitaan niille joiden nimi on joku susi tai kettu ja joille ei ole lapsena kerrottu mitä tarkoittaa jos vaatteiden alla on pippeli tai pimppi
Juuandai -kieli tarvitaan heille jotka eivät osaa suomen kieltä.
En todellakaan tiedä. Ei minulla ole mitään ajatusta vastaan sinänsä, mutta tuleehan siitä vähän hygieenisempi vaikutelma, että se vessan kävijämäärä ei kertaheitolla tuplaannu. Mutta ajatuksena lähinnä ihmismäärä samassa tilassa ja tarttumassa samaan ovenkahvaan.
Työpaikallani on pääasiassa unisex vessoja. Se ei haittaa koska tunnen ne miehet. En kuitenkaan halua mennä muissa julkisissa paikoissa samaan vessaan tuntemattomien miesten kanssa. Varsinkaan ulkomaalaisten, ne muutenkin tuijottaa koko ajan kun eivät olisi ikinä naista nähneet.
Sori vaan kaikki loukkaantujat, olen varmaan kamala syrjijä, rasisti ja kaikkea kun sanon näin.
Minkä ikäisiä ihmisiä keskusteluun täällä osallistuu? Olen usein käynyt unisex-vessassa (lukio, yliopisto ja nykyinen työpaikka sekä monet kahvilat yms.). Aina ne ovat olleet yksittäisiä koppeja.
Lapsena jollain kesäleirillä olen saattanut käydä useampaa käyttäjää varten olevassa huussissa, jossa kaikki ovat olleet pytyllä samaan aikaan. Huussi taisi olla jo sotaa edeltävältä ajalta. Muistaakseni tytöille ja pojille ei ollut omia huusseja, mutten ole varma kun vuosia on niin paljon.
En halua mennä vessaan jossa nokan edessä miehet on kullit esillä kusella kun tulet sisään, kun menet käsiä pesemään ja mahdollisesti korjata meikkiä tai hiuksia, näin rumasti sanottuna.
Seksuaalinen häirintä lisääntyy sekä oikeuksia poljetaan täysin tälläisellä systeemillä. Joo kaikki ulostaa ja virtsaa, mutta julkisissa vessoissa tapahtuu muutakin, valitettavasti. Ei ole yks kaks kertaa kun jossain keikoillakin on raiskattu niihin minikoppeihin.
Niin no siihenhän tuo on jo mennyt, että jos ei ole molemmille sukupuolille omia vessoja, niin ihmiset käyttävät mieluummin invavessaa kuin unisex-vessaa.
Pitäisi pitää miesten ja naisten vessat erikseen. Esteetön vessa erikseen. (Inva + äidit/isät pienten lasten, rattaiden yms. kanssa)
Ja sitten näille sukupuolikiukuttelijoille on oma yksittäinen koppivessa.