Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ei kuulu piireihin eikä ole seuraa (ystäviä). Mitä voin tehdä?

Vierailija
12.06.2020 |

Yksinäisyys on kauhein asia mitä tiedän ja aiheuttaa masennusta sekä itsetuhoisia ajatuksia. :(
Tuntuu pahalta, kun kukaan ei välitä eikä ole ihmisiä keiden seurassa voisin olla. Puolisokin puuttuu. En jaksa enää. Mistä sellaisen voisi saada? Anteeksi valitus, mutta olen umpikujassa enkä näe ulospääsyä. Ulospäin olen hymyilevä mutta yksin ollessa voin pahoin. Mitä voin tehdä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa paikkakuntasi harrastustarjontaa, olisiko jotain joka kiinnostaisi.

Vierailija
2/20 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mutta tiedän että moni yksinäinen saa paljon siitä että rupeaa pelaamaan online pelejä ja sieltä sitten saa peliystäviä.

Roolipelissä voi liittyä organisaatioon, jota kautta saa moniakin ystäviä sitten, ihan maailmanlaajuisesti. Joillekin online roolipelien ystävät ovat parempia kuin aidot ystävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Mutta tiedän että moni yksinäinen saa paljon siitä että rupeaa pelaamaan online pelejä ja sieltä sitten saa peliystäviä.

Roolipelissä voi liittyä organisaatioon, jota kautta saa moniakin ystäviä sitten, ihan maailmanlaajuisesti. Joillekin online roolipelien ystävät ovat parempia kuin aidot ystävät.

Kiitos neuvosta. Osaatko vinkata jotain pelejä?

Vierailija
4/20 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen tottuu. Itsellä 13 vuotta totaaliyksinäisyyttä takana.

Vierailija
5/20 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen tottuu. Itsellä 13 vuotta totaaliyksinäisyyttä takana.

Ei totu. Olen ollut aina yksinäinen ja tuntenut ulkopuolisuuden tunnetta. Kaipaan seuraa ja hyviä ystäviä sekä parisuhdetta ympärilleni. Yksinäisyys masentaa ja nakertaa mieltä.

Vierailija
6/20 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuhuomautuksena vain tällainen, että voiko ulospäin vaikuttaa, että sinulla olisi jo paljon kavereita? Jostain syystä oletan iloisilta vaikuttavien ihmisten olevan jo niin sosiaalisia, etteivät he siihen enää minua kaipaa, varsinkaan kun en itse yllä heidän "energiatasolleen".

Vierailija
7/20 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sukulaisia, työtä? Harrastatko jotain, voisiko sen parista löytyä ystäviä, vaikka niitä online-kamujakin?

Vierailija
8/20 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivuhuomautuksena vain tällainen, että voiko ulospäin vaikuttaa, että sinulla olisi jo paljon kavereita? Jostain syystä oletan iloisilta vaikuttavien ihmisten olevan jo niin sosiaalisia, etteivät he siihen enää minua kaipaa, varsinkaan kun en itse yllä heidän "energiatasolleen".

Se on hyvinkin mahdollista. Pari kertaa on sanottu, että olen varmasti suosittu ja oletettu, että minulla olisi laaja piiri ystäviä, mutta totuus on toinen. Ja vaikka olenkin ulospäin iloinen, se ei ole esittämistä. Yritän ajatella positiivisesti, mutta yksinäisyys ja liiallinen yksin olo luo negatiivisuuden ja pahan olon.

Vierailija
9/20 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu yhteyden voi löytää toisiin yksinäisiin tämän laudan kauttakin, mutta vaatii rohkeutta yrittää tutustua täysin tuntemattomaan ihmiseen jonka ulkonäöstä ja aitoudesta ei ole mitään varmuutta.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3784512/mista-loytaa-hikkynainen

Deittisivuilla varmaan paremmat mahdollisuudet, vaikka ei ole kyllä itselle tärpännyt niistäkään. 

Kuten ketjussa mainittiin harrastukset ja nettipeliyhteisöt, jos pelaaminen kiinnostaa.

Toivon  sinulle  onnea seuran löytämiseen

Vierailija
10/20 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sukulaisia, työtä? Harrastatko jotain, voisiko sen parista löytyä ystäviä, vaikka niitä online-kamujakin?

Työ on, mutta tämä on melkoisen yksinäistä. Kokouksissa tapaan tiimin, mutta muuten teen itsenäistä työtä. Sukulaisia on mutta emme ole yhteyksissä. Harrastuksia olen miettinyt, koska en juurikaan muuta harrasta kuin kävelyä yksin mutta siinä ei tapaa muita.

Vierailija
11/20 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi tyypilliset MMORPG pelit kuten WoW, Anarchy Online, Runescape jne. Näitähän riittää, toiset ovat parempia kuin toiset, riippuen ihmisestä.

Vierailija
12/20 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ on, mutta tämä on melkoisen yksinäistä. Kokouksissa tapaan tiimin, mutta muuten teen itsenäistä työtä. Sukulaisia on mutta emme ole yhteyksissä. Harrastuksia olen miettinyt, koska en juurikaan muuta harrasta kuin kävelyä yksin mutta siinä ei tapaa muita.

Onko teillä tyhy-päiviä tms. virkistysjuttuja, jolloin voisit tutustua lähemmin työkavereihin ja ehkä pyytää heitä kahville, yksille, syömään, jne.? 

Joku harrastus varmaan olisi hyvä missä voisi tavata muita samanhenkisiä, mikä sinua kiinnostaa?

Vierailija
13/20 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Tuntuu, kuin olisi jonkinlainen lasiseinä itseni ja muun maailman välissä. 10 vuotta työelämää palkkatöissä toi yhden ystävän, joka todin on aika erakko itsekin.

Nykyään yksityisenä elinkeinonharjoittajana ei ole edes työpaikan sosiaalisia kontakteja.

Olen kuitenkin onneksi saanut perheen ja iän myötä harrastuste ja ammatin kautta sellaisia kavereita, joiden kanssa soittelemme.

Vierailija
14/20 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettipalstat ovat siitä vaarallinen henkireikä, että porukka voi haihtua yhtäkkiä kuin pieru Saharaan.

Ennen aktiiviset foorumit ovat näivettyneet facebook- ja whatsapp- ryhmien myötä.

Vierailija
15/20 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruvetaan käyttämään jotain sopivaa hastagia instassa ystävien etsimiseen ja aloitetaan sillä. Keksiikö joku hyvän #ystavaaetsimassa #kaverihaku ym.

Vierailija
16/20 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liibalaaba. Sanoisiko joku ihan oikeasti mitä tehdä tällä tunnilla. Olen nyt sängyssä Helsingissä. On aikaa, rahaa ja autokin.

Kännäys ja panetus eivät ole vaihtoehtoja.

Vierailija
17/20 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastst ja teet asioita joista tykkäät

- sellaisia joissa on muita mukana.

Kotona koneen ääressä nyhjääminen ei kelpaa.

Siten tutustut ihmisiin.

Avaat suusi ja puhut.

Koronan aikaan tietysti kaikki ovat

eristyneitä.

Vierailija
18/20 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi tyypilliset MMORPG pelit kuten WoW, Anarchy Online, Runescape jne. Näitähän riittää, toiset ovat parempia kuin toiset, riippuen ihmisestä.

Kiitos. Pitää tutustua ko. peleihin paremmin.

Vierailija
19/20 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/20 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisillä tuppaa olemaan sama ominaisuus: he mankuvat jotakuta täyttämään omaa tyhjyyttään ja korjaamaan tylsää elämää.

En ole kuullut yhdenkään pohtivan, millä tavoin hän itse antaisi lisäarvoa toiselle ihmiselle.

Toinen yhdistävä tekijä: he ovat täysin passiivisia, innottomia ja kieltäytyvät ottamasta riskiä tulla torjutuksi. Ei, he nyhjäävät kotona ruikuttamassa että tulisi joku ja pelastaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän