Turvottaako sinua kuukautisten aikaan?
V*ttu, huomenna on ystävän juhlat ja kuinkas ollakaan alkoi tänään aamulla menkat... Turpoan aina lähes kauttaaltaan ja kaikki vaatteet puristaa varsinkin vatsan kohdalta. Olin jo suunnitellut vaatteet, mutta paljon mahdollista, että ne tuntuvat epämukavalta päällä ja vatsa pömpöttää, kuin raskaana olevalla. Painokin nousee aina hieman kuukautisten ensimmäisinä päivinä ja palautuu sitten normaaliin muutaman päivän kuluessa. Ärsyttää!
Kommentit (44)
Kyllä, turvottaa muutenkin mutta menkkojen aikaan maha on kuin ilmapallo ja farkkujen pito tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, turvottaa muutenkin mutta menkkojen aikaan maha on kuin ilmapallo ja farkkujen pito tuskaa.
Jep.
Jep, tissit kasvaa yhden kuppikoon ja maha vähintään kaksi.
Se on ihan normaalia eikä sitä oikeastaan voi estää mitenkään. Minulla on myös lähes jatkuva ripuli menkkojen aikaan ja ilmaa tulee...
Kyllä. Suosin kuukautisten aikaan mekkoja tai löysiä hameita ja housuja.
Kyllä turvottaa ja niin paljon että jos ei olisi kuukautiset päällä niin voisin itsekin epäillä raskautta mahan koon vuoksi. Ilmavaivat on kamalat ja se haju.
Ja tosiaan rinnat ei meinaa mahtua liiveihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä turvottaa ja niin paljon että jos ei olisi kuukautiset päällä niin voisin itsekin epäillä raskautta mahan koon vuoksi. Ilmavaivat on kamalat ja se haju.
Ja tosiaan rinnat ei meinaa mahtua liiveihin.
Mikä haju? Pieru?
Minulla rinnat eivät turpoa milliäkään mutta maha kolminkertaistuu :D
Joo ja ilmavaivoja myös samoin ovulaation aikaan ilmavaivoja vasta onkin ja se kipu pahempi kuin menkoissa.
Jep, etenkin etupainotteisesti ja ekana menkkapäivänä tulee sekä nestettä että ulostetta normaalia enemmän ulos.
Kyllä. Alkaa vähän ennen menkkoja ja kestää ainakin pari ekaa päivää.
Juu, en kyllä kuukautisten aikaan valitsisi niitä napakoimpia pillifarkkuja tai vartalonmyötäistä mekkoa.
Eikö oireisiin auta uni, terveellinen ja kevyt ruokavalio sekä veden juominen?
Vierailija kirjoitti:
Keinosi vaikuttavat vain heikosti hormonaalisiin oireisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta ainakaan itselläni. Ja unta ei saa sen enempää, kuin normaalistikaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies?
Vierailija kirjoitti:
Näin sitä opastettiin 90-luvun alussa teinityttöjä sekä käskettiin liikkua kevyesti. Sillain sirosti ja masua varoen.
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Yhtä paljon kuin hormonien vaihtelusta johtuvaan migreeniin, eli hyvin vähän.
Ei. Olen silloin kaikkein hoikimmillani. Ylimääräiset nesteet poistuu pari päivää ennen kuukautisia. Turvonnein olen ovuulation kohdalla.
Jep.