Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mua ja mun kroppaa vaivaa. Masentaa tosi paljon. :(

Vierailija
11.06.2020 |

Mulla on siis kaikenlaista kränkkää kropassa, vaikka olen alle kolmekymppinen. Kaikki nämä alkoivat muutamien vuosien sisällä.

- oudot vatsa/ruoansulatus/suolistovaivat
- liiallinen karvankasvu, mulla kasvaa nykyään jo pieni ”parta”
- menkat vähän epäsäännölliset, joskus ollut puolikin vuotta poissa
- virtsankarkailu
- jatkuva väsymys
- sokeriarvot koholla
- maksa-arvot koholla (en juo alkoholia)
- kaikki läski kertyy keskivartaloon

Masentaa kun terveys on näin huono jo nuorena. :(

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla useampaakin vaivaa, ei kaikki oireet välttämättä ole yhdestä samasta syystä. Väsymyksen taustalla voi olla käytännössä mitä tahansa. Kuukautisoireet ja vatsavaivat voivat liittyä esim. Keliakiaan tai kilpirauhasen vajaatoimintaan. Maksa-arvot on aivan oma juttunsa, onko ne olleet koholla jatkuvasti vai onko joku uusi juttu? Ja onko ne koholla reilusti vai lievästi? Maksa-arvot voi kohota yllättävänkin helposti, jopa ihan vitamiineista ja vastaavista ravintolisistä. Taustalla ei välttämättä ole mitään sen kummempaa, olennaista on se, että kuinka paljon maksa-arvo on koholla ja mikä maksa- arvoista on koholla? Eri labrat kertoo eri asioista.

Ne maksa-arvot saattaa olla koholla mun lääkityksen takia. -Ap

Voisiko mitenkään olla mahdollista, että lääkityksesi aiheuttaisi osan oireista?

Vierailija
22/34 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuumia hikoiluaaltoja ei ole? 

Ei ole. -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verensokerin koholla olo ei tietääkseni oikein muuta voi olla kuin diabetesta tai alkavaa sellaista. Onko reippaasti koholla? Sitä tietenkin tärkeää seurata.

Pahimmillaan paastosokeri ollut 6.9. Nyt oli viimeksi vain 5.4. -Ap

Vierailija
24/34 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki varmasti selviää. Sinun on tärkeää listata nämä oireet ihan vaikka paperille ja näyttää lääkärille koko lista. Älä huoli, kaikilla meillä on elämämme aikana vaivoja, ei sille mahda mitään. Kyllä kaikki varmasti selviää ja saat vielä terveytesi takaisin, ensin on tärkeää selvittää syy. 😊

Vierailija
25/34 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen tässä kerralla pariin kysymykseen. Maksa-arvot oli sen verran koholla että sitä seurailtiin, en nyt muista tarkkaa arvoa. Ja lääkitys voi ihan hyvin aiheuttaa osan oireista. Sitä olen itsekin epäillyt. -Ap

Vierailija
26/34 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksa-arvot voi ihan hyvin olla edelleen koholla, ei ole vaan mitattu vähään aikaan. Mulla sahasi ne arvot ylös alas yhdessä vaiheessa. -Ap

Vierailija
27/34 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aivan sama! Ja olen 26v. Tää karvankasvu ja läskeys on kaikista häiritsevimpiä. Tosin nää ongelmat mulla on olleet nuoresta saakka, nyt vaan pahentuneet. Menkat todella kivuliaat ja tulee välillä miten sattuu. Tutkittiin onko monirakkulaiset munasarjat, kuulemma yksi ”lievästi” ja toista ei näkynyt kunnolla kun jäi kuulemma jotenkin piiloon.

Vierailija
28/34 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri pois. Nostaa sekä maksa- että sokeriarvoja.

Vierailija
29/34 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insuliiniresistenssi.

Vierailija
30/34 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon ylipainoa ja kuinka usein urheilet?

Vierailija
31/34 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa masennuslääkkeistä voi aiheuttaa diabetes kakkosta. Ja noi muut oireet viittaavaat siihen että syöt juuri/olet syönyt pitkään masennuslääkkeitä..

Vierailija
32/34 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonilääkitys tai cushingin oireyhtymä tulee mulle mieleen.

Vierailija
33/34 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lä äkäriin ensin, niin selvittävät.  Voi olla luulotautia tai sitten jotain muuta.

Luulotautia? Ai luulee, että mm. karvoitus kasvaa?  

Vierailija
34/34 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeri pois. Nostaa sekä maksa- että sokeriarvoja.

Sokeri JA vehnä pois. Olo oli kuin uudestisyntynyt. Minulla taustalla myös allergiaa mutta paljon oli samoja oireita.