Aiotko olla vapaaehtoisessa karanteenissa vuoden loppuun saakka?
Kommentit (36)
Jos tauti palaa niin sitten voi taas karanteenata
En tiedä karanteenissa, mutta ohjeita kyllä noudatan tarkasti. Etätöissä, turvavälit jne. Terassille voin mennä jos pöydät riittävän kaukana toisistaan, mutta en vielä elokuviin, häihin tms. Ei julkisia kulkuneuvoja.
Vastasin kyllä, koska vaihtoehtoa "riippuu pandemian etenemisestä" ei ollut. Mutta olen varautunut olemaan vapaaehtoisessa karanteenissa vuoden loppuun asti. Pidempäänkin, jos on tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Pierettää.
Moni on tuntenut koronan vatsallaan.
Karanteeniläisiä näyttää olevan aika vähän verrattuna älämölöön netissä.
Miten niin "jatkuuko"? En ole vielä aloittanutkaan.
Olen töissä samassa tilassa muiden tiimin jäsenten kanssa. Kävin terassilla ja istuin 50cm päässä naapuripöydästä. Olin ryhmäliikuntatunnilla 15 muun kanssa. Kävin kaupassa.
Saa nähdä. Jos tauti tukahdutetAAN NIin hyvä.
Mulla ei ole aietta sairastua, joten tarvittaessa varon rokotteen keksimuseen asti.
Mikä tässä on vaikeata käsittää?
Tiedän monta koronaan kuollutta ja siitä vammautunutta ihmistä.
Täällä hösätään jostain tuhkarokosta, johon kuolee tuskin kukaan. Olen sairastanut sen, se oli ikävää muttei tappavaa.
Korona tappaa.
Riskiryhmäläinen kirjoitti:
Kaikkien pitäisi olla.
Minäkin kuulun riskiryhmään. Mun on kuitenkin pakko mennä töihin hoitamaan mm. niiden hoitajien ja lääkäreiden lapsia, vaikka mielelläni jäisin kotiin omien lasten kanssa, mutta eläminen maksaa.
Olen liikkunut ihan normaaliin tapaan koko kevään, äskenkin olin Ikeassa. Olen töissä asiakaspalvelussa, joten töitä on ollut ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole aietta sairastua, joten tarvittaessa varon rokotteen keksimuseen asti.Mikä tässä on vaikeata käsittää?
Täällä hösätään jostain tuhkarokosta, johon kuolee tuskin kukaan. Olen sairastanut sen, se oli ikävää muttei tappavaa.
Korona tappaa.
Miten korona vammauttaa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole aietta sairastua, joten tarvittaessa varon rokotteen keksimuseen asti.Mikä tässä on vaikeata käsittää?
Korona tappaa.
7000 todettua tartuntaa, todellinen määrä varmasti moninkertainen. Reilu 300 kuollutta, joiden mediaani-ikä on 84 vuotta. Kuolleita paljon vähemmän kuin normaalissa kausi-influenssassa. Ei mielestäni kovin tappava tauti.
Vierailija kirjoitti:
Korona tappaa.
Minä taas en tiedä ainuttakaan koronaan sairastunuttakaan.
Vierailija kirjoitti:
Korona tappaa.
Minullakin oli korona ja eipä ollut kummoinen tauti. Jos tätä koronahysteriaa ei olisi ollut, niin en olisi varmasti edes noteerannut koko sairautta. En tunne yhden yhtä ihmistä, joka olisi siihen kuollut.
Kyllä on hyväuskoista porukkaa.
Teille menee läpi valhe että pandemia on ohi?
Tajutkaa nuijat että yhteiskunta avataan rahan vuoksi (jotta sitä riittää miljoonia esim
tuikitärkeille mudille!) ja tietoisesti laskeskellaan montako tuhatta kuolee koronaan kun tehdään niin ja noin.
Suomen oma koronaepidemia tukahtunee kesän aikana ja toista aaltoa ei tule, ellei virusta kanneta ulkomailta uudelleen Suomeen. Eikä olisi tullut ensimmäistäkään aaltoa, ellei Itävallan hiihtokeskusten ja Pohjois-Italian alueilta palanneita matkailijoita olisi päästetty ilman valvottua karanteenia Suomeen.
Suomen ensimmäinen koronatartunta oli kiinalaisella turistilla, mutta se ei aiheuttanut epidemiaa, kun se tapaus saatiin nopeasti hallintaan. Epidemia tuli noiden Suomeen palanneiden Itävallan ja Italian matkailijoiden mukana.
Kissan viikset.