Muuttuiko teidän elämässä mikään Koronan myötä
Kun Korona alkoi niin oli kauheasti kommentteja sitä miten maailman muuttuu ja ei enää palata samanlaiseen maailmaan.
No kävikö niin ?
Muuttuiko mikään.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Eipä juuri. Olen 1/2 eläkkeellä ja tehnyt aiemminkin kotoa töitä, mies samoin kotitoimistolla. Totuttu touhuamaan yhdessä 24/7 ja vielä nautitaan siitä:) Poikkeuksena lukiolainen jaloissa pyörimässä.
Kuin lomalla olisi! Kohta lähden lähijärvelle uimaan ja sitten pakollidille asioille stadiin. Ja kiireellä takaisin omalle terassille
Ai joo, matkustaminen on jäänyt vähiin! Yleensä 2-4 vkoa per vuosi reissussa
Muuttui.
Elämästä hävisi kaikki ilo ja hauskuus. Suunnitelmat meni kaikki mönkään ja tuttuja ja sukulaisia tapaan harvemmin. On tylsää ja yksinäistä.
Toivottavasti viimeistään syksyllä helpottaa.
Tajusin, miten paljon mulla on mennyt rahaa (lounas)ravintoloihin ja kahviloihin. Niitä aion vähentää jatkossa.
Myönteinen juttu on, että muuten etätyön varsin vainoharhaisen kielteisesti suhtautuva työnantajani (Helsingin kaupunki) on joutunut koronan aikaan muuttamaan etätyölinjauksia ainakin tilapäisesti. Tosin pelkään, että etätyö on vaan hetkellinen etu ja syksymmällä se on ohi. Sen takia olen alkanut etsiä muita työpaikkoja sillä koronan aikaan tajusin, että haluan tehdä osittaista etätyötä myös jatkossa. Jos/kun se ei pidemmän päälle nykyisen työnantajan kohdalla onnistu, vaihdan paikkaa. Nyt seuraan työpaikkailmoituksia ja monessa oman alan töissä on ilmoitukseen laitettu maininta etätyöstä, joita ennen koronaa en huomannut.
Koronan huonoja vaikutuksia on omalta osaltani, että minun on vaikeaa tavata EU:n ulkopuolelle asuvia läheisiä ihmisiä.
Oon laihtunut ja alkanut kokkaamaan kotona enemmän. Eipä kai muuta...
Muuttuu,kulutus muuttuu,käyn ruokakaupassa ja muu osto vain tarpeeseen.Kulkeminen.liikkuminen muuttuu.Kyläily muuttuu,en mene massatapahtumiin,käyn kaupas aikoina kun ei liikaa väkee.Tää muutti niin kaiken..
Vierailija kirjoitti:
Muuttui.
Elämästä hävisi kaikki ilo ja hauskuus. Suunnitelmat meni kaikki mönkään ja tuttuja ja sukulaisia tapaan harvemmin. On tylsää ja yksinäistä.
Toivottavasti viimeistään syksyllä helpottaa.
Sama. Tämä on ollut elämäni pahin kokemus.
Hetkellisesti kyllä, muttei pysyvästi. Työpaikkalounaat on pitänyt syödä autossa, kun ravintolassa ei ole saanut. Yksi pieni ulkomaanloma siirtyi rajoitusten jälkeiseen aikaan.
Olen alusta asti ihmetellyt, mitkä ovat nämä "valtavat ja pysyvät" muutokset yhteiskunnassa tai yksilön arjessa. Etätyötä olen saanut tehdä tähänkin asti.
Miksi te alapeukutatte niitä jotka on kärsineet korona-ajasta? Onko se nyt niin tuomittavaa jos ei diggaa vaarallista tartuntatautia?
Toivottavasti ei muuttunut mitenkään pysyvästi.
Ei olla käyty kaupassa.
Ei kahviloita tai ravintoloita.
Ei leikkipuistoja.
Ei isovanhempia tai kavereita tai lasten kerhoja, kuopus on niin kiinni mussa etten tiedä miten sen enää saa kammettua irti.
Ei matkustusta.
Ei edes risteilyjä.
Ei korkeasaarta, kylpylöitä, uimahalleja.
Ei kirjastoa.
Vain lähimetsä, taloyhtiön leikkipiha ja parvekkeen sisustusta. Tylsää.
Muuttui, mutta vain parempaan suuntaan. Työnantaja salli aiemmin vain yhden etäpäivän/viikko, mutta koronan myötä etätyötä on saanut tehdä niin paljon kuin haluaa, myös koronan jälkeen. Samalla olen voinut luopua bussikortista sekä lounasravintoiloissa, parturissa ja vaatekaupoissa käymisestä. Ihan turhia kaikki. Suihkussakaan en käy enää kuin 1-2 kertaa viikossa, sillä kotona ollessa on aivan sama miltä näyttää. Vielä kun lapset on olleet kotona, olen säästänyt päivähoitomaksuissa. Myöskään lomarahoja ei ole tarve käyttää, kun ei pääse mihinkään, joten tämä korona-aika on ollut kyllä hyvin tuottoisaa.
Eipä juuri. Olen 1/2 eläkkeellä ja tehnyt aiemminkin kotoa töitä, mies samoin kotitoimistolla. Totuttu touhuamaan yhdessä 24/7 ja vielä nautitaan siitä:) Poikkeuksena lukiolainen jaloissa pyörimässä.
Kuin lomalla olisi! Kohta lähden lähijärvelle uimaan ja sitten pakollidille asioille stadiin. Ja kiireellä takaisin omalle terassille