Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni sanoo kuulevansa ääniä.

Vierailija
11.06.2020 |

Mihin otan yhteyttä? Todella herkkä, empaattinen, poika kyseessä. Ala-asteella.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä varmaan tulee skeidaa niskaan, mutta sanon kuitenkin. Telepatia (=aistii/kuulee muiden ajatukset) voi manifestoida itsensä juuri kuvailemaasi tapaan. Lapsi ei ehkä osaa tehdä eroa korvilla kuulemisen ja aivoilla kuulemisen välillä. On monia dokumentoituja telepatiatapauksia esim. kaksosten välilllä. Se että on tunteellisesti herkkä, voi tarkoittaa myös sitä että on henkisesti avoin. Yleensä nämä "kuudennet aistit" sulkeutuvat aikuisuuden kynnyksellä kun aivot muokkautuvat aikuisuuden tarpeisiin ja nuoruuden "joustavuus" häviää rationalisuuden tieltä.

En paheksu. Itse jossain määrin uskon, että toiset ovat herkempiä aistimaan henkimaailman asioita. Muistan omasta lapsuudestani unia, jotka ovat aikuisella iällä olleet elettyä elämää, josta olen siis nähnyt ”enneunen”.

Vierailija
22/29 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää jotenkin "äänet aivoihin päälle" kun tv on kiinni ja kaikki menneet nukkumaan, kuulen vaimeaa puhetta alakerrasta ja joskus jopa makkarista. Kerran kuulin pitkän aikaa  Arman Alazarin puhuvan sänkymme vieressä, koska olin katsonut jotain hänen ohjelmaansa aiemmin illalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi stressaantunut? Liikaa telkkarin katselua ja muuta yleistä rauhattomuutta?

.

Itselläni tämän koronakevään stressin vuoksi olin yhtenä päivänä niin loppu henkisesti, että illalla nukkumaan mennessä kuulin päässäni keskusteluja, sellaista kovaa ja nopeaa puhetta. Kuin telkkari olisi jäänyt päälle. Seuraavana päivänä aloitin päivittäisen meditoinnin ja lopetin stressaamisen.

Vierailija
24/29 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skitsofrenia tai muutkaan mielisairaudet eivät ole lapsilla harvinaisia, niitä ei vain haluta diagnosoida lapsille. Tuollainen diagnoosi leimaa ja määrittelee lapsen loppuiäksi.

Pökkelöt ja yksinkertaiset ihmiset mielellään haluavat lokeroida ja yksinkertaistaa.

Vierailija
25/29 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jää jotenkin "äänet aivoihin päälle" kun tv on kiinni ja kaikki menneet nukkumaan, kuulen vaimeaa puhetta alakerrasta ja joskus jopa makkarista. Kerran kuulin pitkän aikaa  Arman Alazarin puhuvan sänkymme vieressä, koska olin katsonut jotain hänen ohjelmaansa aiemmin illalla. 

Mulla on ihan samaa. Iltaisin kuulen usein, kuin perheenjasenet juttelisi viela hiljaa keskenaan, samalla tavalla kun iltaisin on tapana meilla tehda. Tai juurikin telkkarin puhetta yms. Mista lienee johtuukaan, en ole osannut huolestua.

Tuo taitaa olla aika yleista. Meilla lapsuudessa aiti sanoi usein, etta kavi paivalla (yksin kotona ollessaan) katsomassa etta onko me lapset tultu hanen huomaamatta kotiin kun yakerrasta kuului ihan sellaisia aania.

Vierailija
26/29 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla, joilla aivot vielä kehittyvät, voi olla ihan kuuloaivokuoren häiriöitä, jotka siis manifestoituvat ääninä. Niitä on havaittu myös skitsofreenikoiden omaisilla, jotka ovat kuitenkin itse terveitä. Eli pelkistä äänistä ei pidä huolestua, seurailkaa tilannetta.

Vierailija
27/29 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsi stressaantunut? Liikaa telkkarin katselua ja muuta yleistä rauhattomuutta?

.

Itselläni tämän koronakevään stressin vuoksi olin yhtenä päivänä niin loppu henkisesti, että illalla nukkumaan mennessä kuulin päässäni keskusteluja, sellaista kovaa ja nopeaa puhetta. Kuin telkkari olisi jäänyt päälle. Seuraavana päivänä aloitin päivittäisen meditoinnin ja lopetin stressaamisen.

Meillä on rajoitettu TV/puhelinaika. Koulu meinasi käydä ylivoimaiseksi, karanteenin aikana, koska kaiken pitää olla täydellisesti oikein. Uupui siihen suorittamiseen, otin yhteyttä opettajaan, ja lapsi sai viikon vapautuksen läksyistä.

Voisi kai sanoa, että lapsi on ylisuorittaja, mutta pyritään rajoittamaan tätä piirrettä hänessä, ja yritetään opettaa häntä ottamaan rennommin.

Vierailija
28/29 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko äänet öisin aikuisten makkarista?

Vierailija
29/29 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin kuuleecriivaajien ääniä kun menin intiaan. Ne syytti jatkyvasti kunnes nenin psykoosiin ja riivatuksi.