Äänitetäänkö puhelinmyyjien puhelut?! Puhelinmyyjä ilmeisesti laittaa lehden vaikka sanoin puhelun aikana kolmesti EI!
Sain äsken todella hämmentävän puhelinmyyjän puhelun (vaikka minulla pitäisi olla markkinointiesto). Myi jotain lehteä ja sanoin puhelun aikana kolmesti EI KIITOS ja silti vain jatkoi puhetta ikään kuin olisin sanonut kyllä. Lopussa alkoi tarkastamaan osoitetietoja tyyliin lähetän siis lehden tähän osoitteeseen xxx. Sanoin että ei se enää edes ole osoitteeni ja ei kiitos, minkä jälkeen löin luurin korvaan. Silti jäi hieman pelottamaan, että laittaa nyt lehden sinne vanhaan osoitteeseeni, vaikka sanoin kolmesti hyvin selvästi EI! Mitä helvettiä oikeasti näitä puhelinmyyjiä vaivaa?! Voiko laittaa lehden silti vaikka kieltäytyy monta kertaa ja miten edes tiedän alkaako nyt lähetellä lehteä sinne n.10v vanhaan osoitteeseeni? Jatkossa aion lyödä luurin suoraan korvaan enkä edes kuunnella tuota teennäistä paperista suoraan luettua myyntipuhetta loppuun.
Kommentit (16)
Moni myyjä aloittaa kysymyksellä onko se ja se puhelimessa. Jos siihen vastaa kyllä voidaan sitä käyttää todistuksena että on tilannut jotain. Outoa mutta on paras olla sanomatta kyllä sanaa missään vaiheessa puh myyjien soittaessa.
Useimmissa firmoissa puhelut äänitetään ja esimiehet kuuntelevat niitä satunnaisesti tai tarpeen mukaan. Miksi muuten edes kuuntelit puhelun loppuun? Itse sanon vain kohteliaasti, etten ole kiinnostunut ja lopetan puhelun. Jos tulee lehti sinne, niin suosittelen tekemään ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle ja poliisille. Olin hetken aikaa eräässä telemarkkinointifirmassa töissä, mutta lopetin tuon huijaamisen takia.
Minulle on käynyt samoin vitamiinien kanssa. Pelkäsin, että sieltä lähetetään jotain, mutta ei onneksi tullut mitään. Puhelu meni samaan tyyliin. Sanoin monta kertaa "ei kiitos", mutta myyjä vain jatkoi. Hän kysyi henkilötunnustanikin, jonka jälkeen löin luurin kiinni.
Peruuta lehti ja ota yhteys asiakaspalveluun, jos lehti tulee. Ei kukaan voi pakottaa tilaamaan mitään.
Nettiliittymää kaupusteltiin. Kysyttiin paljonko maksan netistä kuussa. Vastasin että nolla euroa. (mies maksaa netin) Myyjä vain jatkoi puhettaan että meilläpä olisi tämänhintainen että eiköhän laiteta paketti tulemaan ja että mikäs tarkempi osoite on. Ei siis edes kuunneltu mitä asiaa arvon asiakkaalla on.
Jos ko.firma on telemarkkinointikieltolistalla, tee ilmianto.
Sääntö: älä koskaan vastaa tuntemattomiin soittoihin.
Itse sanon heti "EI KIITOS" ja suljen puhelimen. En todellakaan jää kuuntelemaan, mitä asiaa soittajalla on. Ja olen vieläpä hiljainen hissukka :D
Miksi te jäätte kuuntelemaan ja vastailemaan niille? Luuri vaan korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Sääntö: jos on puhelinmyyjä soittaa niin luuri korvaan. Se tuntematon numero voi olla vaikka joku töistä tai vaikka päiväkodista, asialla joka vaatii välitöntä huomiota.
Sano heti puhelinmyyjän esittelyn jälkeen "Minulla on markkinointikielto" ja lyö luuri korvaan. Kohteliaisuus ei valitettavasti auta.
Vierailija kirjoitti:
Sano heti puhelinmyyjän esittelyn jälkeen "Minulla on markkinointikielto" ja lyö luuri korvaan. Kohteliaisuus ei valitettavasti auta.
Ei auta vaikka sanoo telemarkkinointikiellosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikka sairaalasta soitettaisiin että omainen kuolemaisillaan...
Ilmoita Robinson rekisteriin puhelinmyyntikielto ja suoramarkkinointikielto maistraattiin. Google.
Olin koiran kanssa kävelyllä ja vastasin, vaikka numeroa en tunnistanut. Soittaja oli herra X paikallisosuupankista X. Ihmettelin, kunnes selvisi että pankinjohtaja ilmoitti minulle setäni perunkirjoituksesta. Setä oli jättänyt minulle pienen perinnön. Vastaamiseni nopeutti perunkirjoituksen toimittamista ja perinnön saamista.
Lehdenmyyjille sanon etta olen sokea.
Jos lehti tulee sinulle, peruuta netin kautta. Pakkomyynti on törkeää.