Uudelle mökille komposiitti- vai kestopuuterassi?
Meillä uusi mökki valmiina ja nyt terassia pitäisi saada eteen. Kokemuksia tai mielipeitä näiden kahden vaihtoehdon välillä kaivataan.
Kommentit (15)
Komposiitti, jos on varaa.
Jos minulla olisi rahaa valitsisin lehtikuusen. Huoltovapaa ja harmaantuu kauniiksi.
Vain taloudelliset syyt puoltaa kestopuuterassia.
Meistä molemmat ovat hyviä. Siksi valinnanvaikeus. Komposiitti ilmeisesti hyvin kestävä ja helppohoitoinen ja kestopuu taas "aitoa" materiaalia.
Ap
Jos terassi on paahteessa niin komposiitti voi mennä aika pahan näköiseksi ja sillehän ei voi tehdä mitään. Jos rahaa on niin lehtikuusi on hyvän näköinen ja helppo
Komposiitti, jos tosiaan hilloa riittää perusteena kestävyys ja huoltovapaus.
Olin viime viikolla tuttujen komposiitti-terassilla. On kummallisilla ”laineilla” ja joistakin kulmista on napsahtanut paloja irti. En ottaisi itselle. Ja näyttäähän se ihan muoville.
En laittaisi komposiittia. Meillä on sulanut siihen koloja ihan vesipullon heijasteesta, eivätkä muutenkaan kestä hyvinä ainakaan paahteisella paikalla.
Kestopuu tai lehtikuusi ehdottomasti, tosin lehtikuusi saattaa ajan kanssa olla ns tikkuinen.
Vierailija kirjoitti:
Huoltovapaus tarkoittaa myös että sitä ei voi huoltaa, jos alkaakin vuoden parin jälkeen pinta kukkimaan syystä tai toisesta.
Puuterassi. Komposiitti ei mielestäni näytä, eikä tunnu avojaloin miellyttävältä ja hinnasta huolimatta minusta se näyttää halvalta.
En laittaisi muoviterassia. Komposiitti on siis muovia eikä edes hyvännäköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltovapaus tarkoittaa myös että sitä ei voi huoltaa, jos alkaakin vuoden parin jälkeen pinta kukkimaan syystä tai toisesta.
No ei ala.
Aurinkoiselle paikalle en laittaisi komposiittia, koska kuumenee enemmän kuin puu.
Meillä on kestopuuterassi, joten laita sinä kanssa.
Ihan tavallinen käsittelemätön puu on ykkönen, kestopuut ja muovit on ihan syvävitusta.
No kumpaa olette itse ajatelleet? Kumpi on mielestänne paremman näköinen? Ja mitkä seikat teidän kohdalla puoltaisivat toista vaihtoehtoa?