HUS sallii synnyttäjien tukihenkilöt 15.6. alkaen
https://www.hus.fi/hus-tietoa/uutishuone/Sivut/HUS-sallii-j%C3%A4lleen-…
Kertokaas nyt te joilla on asiasta kokemusta: miten homma meni korona-aikana? Miten tämä on vaikuttanut teillä vanhemmuuteen ja perhe-elämään? Vieraantuiko lapsi toisesta vanhemmastaan?
Kommentit (9)
Tiistaina synnytin Espoon sairaalassa yksin. Isä oli kotona kahden isomman lapsen kanssa, synntys meni hyvin ja vauva voi hyvin ja koska olen uudelleen synnyttäjä, niin pääsin jo seuraavana päivänä kotiin. Ei ainakaan nyt tunnu, että tuosta olisi ollut mitään haittaa isän ja vauvan väliseen suhteeseen. Varmaankin kun en ollut pitkään sairaalassa ja koska kaikki meni hyvin, niin itsellekään ei tullut mitenkään huono mieli, että olin yksin. Mutta jos tämä olisi ollut mun eka synnytys ja olisin ollut samalla tavalla kipeä kuin silloin ja joutunut selviämään yksin useamman yön ja vielä vauvalla jotain huolenaiheita, niin tuskin olisi ollut niin helppoa olla ilman tukihenkilöä.
Mielenkiintoinen tuo kohta, jonka mukaan tukihlö voi olla paikalla max. 1h/vrk mikäli perhehuonetta ei ole mahdollista saada ja huoneessa on toinenkin synnyttäjä. 1h! Vuorokauden aikana! :o
Eihän sellainen ole enää tukihlö vaan lähinnä vierailija...
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen tuo kohta, jonka mukaan tukihlö voi olla paikalla max. 1h/vrk mikäli perhehuonetta ei ole mahdollista saada ja huoneessa on toinenkin synnyttäjä. 1h! Vuorokauden aikana! :o
Eihän sellainen ole enää tukihlö vaan lähinnä vierailija...
Parempi tuokin kuin ei mitään. Sairaaloissa on kuitenkin edelleen vierailukielto muuten voimassa. Tai ainakin HUS:n sairaaloissa on.
Kukaan ei halua tunnustaa että ihan hyvin meni kiellosta huolimatta... hirveä parku ja huuto oli asiasta ennakkoon. Synnyttäjät suurinpiirtein kuolee hoidon puutteeseen, vauvat vieraantuvat toisesta vanhemmastaan ja sisaruksistaan ikuisiksi ajoiksi, isät eivät edes ymmärrä lapsen saaneensa jne ja mitä kaikkia väitteitä täälläkin meuhkattiin.
Ihan hyvä että palataan takaisin lähestulkoon normaaliin käytäntöön
Up