Voiko LÄÄKÄRI sanoa näin?!
Olimme miehen kanssa kahden viikon välein lääkärissä, molemmilla sama lääkäri. Mies oli ensin ja minä 2 viikkoa myöhemmin. Sitä ennen olimme riidelleet siivoamisesta, miehen mielestä 2 kertaa viikossa imurointia riittää, minä tykkään että on siistiä ja haluaisin, että imuroidaan päivittäin.
Lääkärikäynnin lopussa lääkäri kysyi, että miten kotona menee näin korona aikana ja siinä juteltaessa hän sanoi, että niin, elämästä pitää nyt nauttia miten voi, siivoamiset eivät ole niitä elämän tärkeimpiä asioita nyt. Minusta todella törkeästi sanottu lääkäriltä. Olisiko voinut käydä niin, että mies on valittanut lääkärille siivoamista ja lääkäri sitten yritti tehdä mulle huonoa omaatuntoa?
Oli mieslääkäri.
Kommentit (17)
Melkein, mutta vain melkein virkavirhe. Ei olisi saanut sanoa noin.
Jos elätte jossain tuppukylässä niin varmaankin on mahdollista.
Minä luulen, että on pelkkä sattuma.
Tai sitten sinulla on tosi tyhmä mies, jos menee lääkärille valittamaan siivoamisesta.
Lääkäri sanoi vain oman mielipiteensä, tuskin liittyi mieheesi mitenkään.
Kuulostaa porvoolaiselta perheeltä...
Miksei mies valittaisi, jos kärsii siitä? En ymmärrä minkälaisessa talossa pitää joka päivä imuroida. Mistä se kaikki pöly ja roskat sinne ilmaantuu? Ja imuroiminen ei ole puhtautta. Se pöllyttää ilmaan skeidaa. Sekä suodattimen, että ohivirtauksen ja ihan huoneilmaan puhaltaminen takia.
Millaisia porsaita olette, jos teillä ei voi olla siistiä muuten kuin niin että imuroitte kerran päivässä? Onko siellä kotona pakko sotkea niin paljon ja kulkea esim. kengät jalassa ympäriinsä...? Ei muuten normaalilla elämisellä ole tarvetta neuroottisesti imuroida joka päivä.
Onko tämä aloitus edes todellinen..? Kuvitteletko että miehesi on puhunut teidän siivouksista lääkärille? Tai lääkäri edes muistaisi jos olisi puhunut? Tai lääkäri olisi kirjannut jotakin siivousasioita potilaskertomukseen? Voi luoja mitä harhaisia juttuja täältä saa lukeakaan?!
Nämä "lääkäri sanoi" -aloitukset on mielenkiintoisia vain siinä suhteessa, että en vieläkään ole päässyt selvyyteen, onko niiden tehtailija provo vai hullu.
Joo, ihan varmaan. Jos oikeasti olet niin pöhkö, että haluat jokapäiväisen imuroinnin, niin tuskin sitä tänne kertoisit. Miten jotkut jaksaa pelleillä, ei ymmärrä. Meillä imuroidaan kerran kahdessa viikossa, eikä olla kuoltu pölyallergiaan tai hukuttu p*skaan. Ja on vielä kissakin!
Ja miten lääkäri edes tietäisi tai häntä kiinnostaisi, kuka parin viikon välein eri aikaan käyneistä potilaista on kenenkin mies tai vaimo tai mitä jompikumpi heistä on siivoamisesta sanonut? Ehkä häntä rasitti oma vaimo, joka on siivonnut enemmän? Tai laittanut häntäkin siivoamaan. Tai on juuri hoitanut jotain siivoushysteerikkoa.
Lars kirjoitti:
Joo, ihan varmaan. Jos oikeasti olet niin pöhkö, että haluat jokapäiväisen imuroinnin, niin tuskin sitä tänne kertoisit. Miten jotkut jaksaa pelleillä, ei ymmärrä. Meillä imuroidaan kerran kahdessa viikossa, eikä olla kuoltu pölyallergiaan tai hukuttu p*skaan. Ja on vielä kissakin!
Voi luoja, kerran kahdessa viikossa?
MInulla on samantapainen kokemus, mutta se koski sairaanhoitajana työskentelevän naapurini minusta tekemää ilmiantoa minua hoitavalle lääkärille. Lääkäri reagoi tähän ilmiantoon suorastaan vihamielisesti. Kun jälkeenpäin yritin selvittää asiaa, törmäsin terveydenhoitohenkilöstön keskinäiseen solidarisuuteen ja haluttomuuteen selvittää asiaa. Olisin esimerkiksi halunnut tietää, mitä omalääkäri oli kirjoittanut potilastietoihini, mutta Lääkärin esimiehenä toimiva ylilääkäri kieltäytyi luovuttamasta minulle omia potilastietojani, ja potilasasiamies oli haluton viemään asiaa eteenpäin, koska hänen mukaansa "lääkärit pyrkivät aina kuitenkin toimimaan potilaan parhaaksi". Puolituttu lakimies kertoi puhelimessa, että en mahda tilanteelle mitään, koska sana sanaa vastaan tilanteessa lääkäri olisi jo asemansa vuoksi uskottavampi oikeudessa kuin minä. Ainoa neuvo oli vaihtaa omalääkäriä, mihin ylilääkäri pitkin hampain viimein suostui, kun lähetin hänelle kirjallisen halemuksen, jossa kerroin, että olin menettänyt luottamukseni omälääkäriäni kohtaan.
Varmaan on ollut sattumaa, uskon että me kaikki kotona kituuttajat kiinnitetään liikaa huomiota siivoukseen. Ei lääkäri muista potilaan puheita, sitä varten käynnistä kirjataan yhteenveto. Katso OmaKannasta mitä siellä on. Helposti sitä tulee vainoharhaiseksi tässä poikkeustilanteessa.
Lääkäri oli ihan oikeassa. Lopeta se neuroottinen siivoaminen.
No kyllä hieman itseä ihmetyttäisi kommentti. Aika harmaalla alueella mennään jos kommentoi mitään, mitä miehen kanssa puhunut :/