Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki ihmiset, asiakaspalvelijat ym on olleet ihan erityisen vmäisiä viime aikoina

Vierailija
11.06.2020 |

Johtuuko vihdoin lämmenneestä säästä vai pitkäaikaisesta stressistä tämä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asiakaspalvelija joutuu koko ajan venymään äärimmilleen tämän koronan vuoksi. Ei jaksa enää hymyillä tai kuunnella kuluneita vitsejä. Yrittäkää ymmärtää, että asiakaspalvelijatkin ovat vaan ihmisiä. Onneksi olen lomalla.

Vierailija
2/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö ap katsoa ihan vaan sinne peiliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varsinaisesti asiakaspalveluammatissa, mutta kohtaan paljon ihmisiä työssäni. Ihmiset ovat hysteerisiä, vihaisia, masentuneita tai vähintäänkin yksinäisiä. Harrastavat pitkiä aggressiivisia tai masentuneita yksipuheluita joutavista asioista. Ja jos en kuuntele, olen epäystävällinen ja hulluimmat loukkaantuvat ja soittavat pomolleni.

Onko sitten ihme, että minullakin on pinna kireällä?

Vierailija
4/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap:n kanssa. Töykeys ja jopa vihamielisyys on uusi normaali.

Vierailija
5/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai asiakkaat purkavat yksinäisyyttään ja aggressiotaan entistä enemmän asiakaspalvelijoihin. Myös asiakaspalvelijoilla itsellään on enemmän huolia ihan omassakin elämässä, töissä ym. Hymy lisää hymyä, kiukku lisää kiukkua.

Vierailija
6/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki on peestä nykyään, niin se johtuu siitä että kenties olet itse kyrpiintynyt ja leipääntynyt ja joko näet sitä joka puolella, tai sitten peräti heijastat sitä joka puolelle?

Vierailija
7/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta viime aikoina on ollut paljon yksinäisemmän oloisia ihmisiä eikä sitä aspaa/kassaa jaksa kiinnostaa enää päivän 200. asiakkaan kohdalla yhtään mikään muu kuin se että jono liikkuu ja nopeasti. Ja se 200. asiakas saattaa olla jo 9-10 aikaan aamusta. Kassa saattaa kohdata 300-1000 ihmistä päivässä, ei sitä yksinkertaisesti kiinnosta yhtään kenenkään mitkään ylimääräiset jupinat. Koittakaa pliis ymmärtää.

Vierailija
8/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki on peestä nykyään, niin se johtuu siitä että kenties olet itse kyrpiintynyt ja leipääntynyt ja joko näet sitä joka puolella, tai sitten peräti heijastat sitä joka puolelle?

Tänään koettua. Olin apteekissa ihan normaalisti asioimassa. Menin maksamaan ja kassa mokasi jotain, ja joutui selvittelemään vanhemman työntekijän kanssa, miten käteismaksu muutetaan korttimaksuksi. Odottelin valittamatta tai pyörittelemättä silmiäni. Lopulta kun kassatapahtuma oli valmis, niin kumpikaan työntekijöistä ei sanonut kiitos/ole hyvä, seisoivat vaan ja toljottivat odottaen, että poistun! Nappasin itse kuitin koneesta (korona, joten onko tämä käytäntö?) ja juoksin bussiin, josta melkein myöhästyin siis apteekkiselkkauksen takia. En ollut ehtinyt säheltää ja ostaa mobiililippua niin kysyin, että voinko ostaa sen matkalla äkkiä mobiililla (maksaa lähes euron vähemmän ja joskus ennen kuski on sanonut, että tottakai). Nyt kuljettaja tiuskaisi, että kyllä se nyt pitäis olla. Ja niinhän se oikeesti pitäis ja maksoin käteisellä sen kalliimman lipun kun en jaksanut seuraavaa odottaa 20 min ja käteistä nyt sattui onneksi mukana olemaan. Tuo mobiilijuttu on suht uusi tässä kaupungissa ja busseja kulkee tosiaan harvoin, niin olisi ihan jees jos jotain ymmärrystä asian suhteen olis mutta ei. Tässä vaiheessa alkoi siis v.tutttaa koska en ollut siitä omasta syystä myöhästynyt vaan kassan takia, joka ei ollut vain osaamaton vaan myös tosi töykeä. Kaikki nämä TAPAHTUMAT ei olisi ehkä ärsyttänyt, jos ihmiset olisi edes puhuneet mulle normaalisti.

Kaupassa käytinkin itsepalvelukassaa, se oli sentään ok. - Ap

Vierailija
9/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on nykyään niin kamalan pahaa olla. Ja joo älkää sanotko tätä hyvinvointivaltioksi vaa koska saa tukia!!

Rahallisen tuen saaminen ei tarkoita sitä että elämä olisi muuten vain laadultaan hyvä!

Vierailija
10/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään koettua. Olin apteekissa ihan normaalisti asioimassa. Menin maksamaan ja kassa mokasi jotain, ja joutui selvittelemään vanhemman työntekijän kanssa, miten käteismaksu muutetaan korttimaksuksi. Odottelin valittamatta tai pyörittelemättä silmiäni. Lopulta kun kassatapahtuma oli valmis, niin kumpikaan työntekijöistä ei sanonut kiitos/ole hyvä, seisoivat vaan ja toljottivat odottaen, että poistun! Nappasin itse kuitin koneesta (korona, joten onko tämä käytäntö?) ja juoksin bussiin, josta melkein myöhästyin siis apteekkiselkkauksen takia. En ollut ehtinyt säheltää ja ostaa mobiililippua niin kysyin, että voinko ostaa sen matkalla äkkiä mobiililla (maksaa lähes euron vähemmän ja joskus ennen kuski on sanonut, että tottakai). Nyt kuljettaja tiuskaisi, että kyllä se nyt pitäis olla. Ja niinhän se oikeesti pitäis ja maksoin käteisellä sen kalliimman lipun kun en jaksanut seuraavaa odottaa 20 min ja käteistä nyt sattui onneksi mukana olemaan. Tuo mobiilijuttu on suht uusi tässä kaupungissa ja busseja kulkee tosiaan harvoin, niin olisi ihan jees jos jotain ymmärrystä asian suhteen olis mutta ei. Tässä vaiheessa alkoi siis v.tutttaa koska en ollut siitä omasta syystä myöhästynyt vaan kassan takia, joka ei ollut vain osaamaton vaan myös tosi töykeä. Kaikki nämä TAPAHTUMAT ei olisi ehkä ärsyttänyt, jos ihmiset olisi edes puhuneet mulle normaalisti.

Miten se on kassahenkilön moka, jos asiakas ailahtelee päättämättömänä maksutavasta toiseen? Kyllä on koronakäytäntö, että kuittikone käännetty ympäri asiakkaaseen päin. Olisitko halunnut "vahingossa" hipelöidä käsikosketusta?

Jos tietää bussia käyttävänsä niin silloin sen mobiililipun voi hankkia valmiiksi tai bussikortin, kännyn tms voi kaivaa valmiiksi käteensä ettei tarvi alkaa kassin pohjalta kaivamaan vasta kyydissä ja ei välttämättä edes löydy. Hieman voisi olla ennakointia ja tervettä järkeä nykynillittäjilläkin. :)

Vierailija
11/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taaskaan kohdannut kuin ystävällisiä ja asiallisia asiakaspalvelijoita, tosin saattaa vaikuttaa asiaan se, että asioin pääasiassa ruuhkattomina aikoina iltaisin.

Vierailija
12/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän?

- Minimillä mennään, isossa myymälässä mahdollisesti jopa yksin. Samat hommat edelleen kuin ennen koronaa, loput hlökunnasta lomautettuina.

- Tyhmät ja yksinkertaiset asiakkaat, jotka ei tajua miksei käteistä suositella tai se, että kun liike menee kiinni niin se tarkoittaa sitä.

Tässä nyt muutama syy.

Vierailija
13/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittumaiset ja töykeät asiakkaat ovat taas palanneet kauppoihin.

Ihan tosi. Pahimman hysterian aikaan eli maaliskuun lopusta toukokuun alkuun, kaikki asiakkaat olivat mukavia. Asiakkaita kävi siis pieni murto-osa normaalista, olen töissä erikoisliikkeessä enkä esim. ruokakaupassa, mutta kaikki kävijät olivat erityisen ihania. Toivottelivat tsemppiä ja terveyttä ja muutenkin juttelivat. Asioivat myös nopeasti ja monia ikäänkuin tuntui hävettävän se, että eivät ole kotona tai ruokakaupassa. Että kehtasivat tulla shoppailemaan.

Ja nyt asiakasmäärät ovat kasvussa ja ne ihanat tsemppaajat hukkuu vittupäiden joukkoon. Toki yritän olla peruskohtelias, mutta metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Omaa luokkaansa ovat tietysti elämäänsä kyllästyneet kaupan kassat, jotka heittävät tavarat hihnalle eivätkä hymyile vaikka asiakas olisi kuinka ihana. Näitäkin on, ei sillä. Aspa on ihminen.

Vierailija
14/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se ihme?

Ihmiset ovat peloissaan, väsyneitä, stressaantuneita, epätietoisia ja vailla tuttua turvallisuudentunnetta.

Se mitä pidän vakavana ongelmana on aikuisten ihmisten harjoittama rikollinen kiusaaminen (esim päälle yskiminen ja pelottelu) ja lisääntynyt rikollisuus ja yhteisistä vastuista piittaamattomuus. Tämä kertoo siitä, että viidakon lait vallitsevat.

Suurin ongelma minkä kriisi on paljastanut on korruptoitunut, kyvytön, tehoton ja jälkeenjäänyt yhteiskunta. Loistava Suomi ei olekaan sellainen kuin meille on uskoteltu. Tämä on joulupukin uskon menetys pikkulapselle: se olikin valhetta, mitä mä nyt teen?

Vierailija
15/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittumaiset ja töykeät asiakkaat ovat taas palanneet kauppoihin.

Ihan tosi. Pahimman hysterian aikaan eli maaliskuun lopusta toukokuun alkuun, kaikki asiakkaat olivat mukavia. Asiakkaita kävi siis pieni murto-osa normaalista, olen töissä erikoisliikkeessä enkä esim. ruokakaupassa, mutta kaikki kävijät olivat erityisen ihania. Toivottelivat tsemppiä ja terveyttä ja muutenkin juttelivat. Asioivat myös nopeasti ja monia ikäänkuin tuntui hävettävän se, että eivät ole kotona tai ruokakaupassa. Että kehtasivat tulla shoppailemaan.

Ja nyt asiakasmäärät ovat kasvussa ja ne ihanat tsemppaajat hukkuu vittupäiden joukkoon. Toki yritän olla peruskohtelias, mutta metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Omaa luokkaansa ovat tietysti elämäänsä kyllästyneet kaupan kassat, jotka heittävät tavarat hihnalle eivätkä hymyile vaikka asiakas olisi kuinka ihana. Näitäkin on, ei sillä. Aspa on ihminen.

Älä mene sinne megamarketiin, mene tuttuun lähikauppaan.

Vierailija
16/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on nykyään niin kamalan pahaa olla. Ja joo älkää sanotko tätä hyvinvointivaltioksi vaa koska saa tukia!!

Rahallisen tuen saaminen ei tarkoita sitä että elämä olisi muuten vain laadultaan hyvä!

Pelkästään Suomessa on pahaa olla? Vai jossain muuallakin? Tai kysytäänpä niin päin, että missä maassa ei olisi pahaa olla?

Vierailija
17/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on kassahenkilön moka, jos asiakas ailahtelee päättämättömänä maksutavasta toiseen? Kyllä on koronakäytäntö, että kuittikone käännetty ympäri asiakkaaseen päin. Olisitko halunnut "vahingossa" hipelöidä käsikosketusta?

Jos tietää bussia käyttävänsä niin silloin sen mobiililipun voi hankkia valmiiksi tai bussikortin, kännyn tms voi kaivaa valmiiksi käteensä ettei tarvi alkaa kassin pohjalta kaivamaan vasta kyydissä ja ei välttämättä edes löydy. Hieman voisi olla ennakointia ja tervettä järkeä nykynillittäjilläkin. :)

Sanoinko että minä ailahtelin maksutavasta toiseen? Se ei kysynyt millä aion maksaa. Olin kortti kädessä maksamassa niin huomasi, että oli vahingossa laittanut jo käteismaksu eikä tiennyt kuinka se muutetaan. Ap

Vierailija
18/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Maanantaina olin lomalla ja kävin päivällä Alkon myymälässä ostamassa pienen pullon viiniä. Myyjä katsoi sen näköisenä kuin olisin pahimman luokan deeku. Jäi mieleen, koska en ole huomannut tuollaista aiemmin.

Vierailija
19/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua. Maanantaina olin lomalla ja kävin päivällä Alkon myymälässä ostamassa pienen pullon viiniä. Myyjä katsoi sen näköisenä kuin olisin pahimman luokan deeku. Jäi mieleen, koska en ole huomannut tuollaista aiemmin.

Sama! Alkon työntekijöiden suhtautuminen asiakkaisiin on jotenkin muuttunut tämän kriisin aikana. Vaikka itse olenkin asioinut kyseisissä liikkeissä harvemmin kuin ennen koronaa, silti jokaisella kerralla vastaanotto on tympeää ja katseet arvioihin taipuvaisia, jopa kyttääviä. En edes osta suurempaa satsia kerralla, vaan ihan kohtuullisesti pullon tai pari, mutta myyjien reaktiot ovat ajan kanssa muuttuneet happamammiksi. Ymmärrän kyllä, jos ovat stressaantuneet vallitsevan tilanteen takia niin kuin osa asiakkaistakin, mutta miksi sen pitää antaa näkyä niin selkeästi... Edes kiitos ja näkemiin ei tule joillain kysymykseen.

Vierailija
20/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä. Viime kuukausina joka paikassa on ollut ainakin minun mielestäni jopa tavallista parempaa asiakaspalvelua. Enimmäkseen olen asioinut ruokakaupoissa, isoissa ja pienissä, samoissa kuin yleensäkin. Ja postin noutopisteessä. Hymyilevät, tervehtivät, juttelevatkin mukavia omasta aloitteestaan jos ei ole jonoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan