Oletus: kaikki pitävät pitsasta. Onko täällä joku, joka EI pidä pitsasta?
Kommentit (37)
Pidän aidosta italialaisesta pizzasta, syön yleensä palan tai pari, kun olen Roomassa. Suomalaisesta pizzasta en ihmeemmin pidä. Liikaa täytettä!
En pidä pizzerioiden pizzoista.
Kaupan pizzoista vain Oetkerin tonnikalapizza. Kotona teemme flammkuchenia mieluummin, siinä on hiivaton taikina. Päälle smetanaa, pekonia, haudutettua sipulia ja münsterjuustoa
En pidä pitsasta.
Viimeksi söin itse tekemääni, kun poikani oli lapsi. Nyt on 51 vuotias.
Yksi syy miksi olen ollut aina hoikka, on se, etten syö pitsaa, perunalastuja, makeisia, leivonnaisia ym. vastaavaa.
En varmaan tykkää pitsasta, kun joskus 1990-luvulla viimeksi syönyt.
Pitsahan ei ole ruokaa.
Tiedän tuttavapiirissä olevan ihmisiä, jotka eivät tykkää pizzasta tai muista herkuista (limu, karkit, sipsit) eikä kyse ole mistään dietistä vaan eivät ole koskaan kunnolla halunneet edes maistaa. Hassua, mutta totta. Olisi mielenkiintoista kuulla, mitkä ruuat ovat heille niitä herkkujen ykkösiä.
Mun kuopukseni (6) ei tykkää muuta kuin mun tekemästä pitsasta. Ravintoloiden pitsoista ei tykkää.
Tykkään enemmän hampurilaisista ja hotdogeista. Pitsassa on aina sellainen lipevä haju. Hampurilaisen ja hotdogin tuoksu on huumaava.
Oetker kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin saa hyvää pitsaa, usein rasvapläjäys. Syön kuitenkin pitsaa, mutta en noita turkkilaisten ym. ulkolaisten tekemiä. Ihan hirveeta shittii, pakastepitsojakin on paljon parempia. Kotipitsaa syön joskus.
Erään tunnetun tohtorin pakastepizzoja voi täydentää lisätäytteillä, juustolla ja mausteilla. Esimerkiksi käyttää pohjana kinkkupizzaa ja laittaa sen päälle kerroksen kebabviipaleita, oreganoa, basilikaa ja päällimmäiseksi vielä edamjuustoviipaileita. Yhtenä vaihtoehtona voi olla myös saman tohtorismiehen Vegetale Pizza täydennettynä palvirouheella ja edamjuustolla. Uunissa paistetettu pizza kannattaa leikata siististi neljään osaan, jotta sitä ei ole pakko syödä yhdellä kertaa vaan 1-2 palaa voi säästä myöhemmäksi kerraksi riippuen omasta nälästä.
Mä leikkaan aina kahdeksaan osaan, on helpompi syödä kapeita slaisseja. Ja olikoha rustica, jolla on neljän juuston pitsa ja siihen voi sitten lisätä omia täytteitä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Pidän aidosta italialaisesta pizzasta, syön yleensä palan tai pari, kun olen Roomassa. Suomalaisesta pizzasta en ihmeemmin pidä. Liikaa täytettä!
Aito italialainen pitsa on vähän hämärä käsitys. Toscanassa sai joissain paikoissa aivan hirveää pitsaa, suomalainen pitsa voittaa ne mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuttavapiirissä olevan ihmisiä, jotka eivät tykkää pizzasta tai muista herkuista (limu, karkit, sipsit) eikä kyse ole mistään dietistä vaan eivät ole koskaan kunnolla halunneet edes maistaa. Hassua, mutta totta. Olisi mielenkiintoista kuulla, mitkä ruuat ovat heille niitä herkkujen ykkösiä.
Minä olen tuollainen. Limua en ole juonut edes lasillista pariinkymmeneen vuoteen (sitä ennen lasillisen vuodessa max), sipsejä maistan ehkä 2x vuodessa. Suomessa en voisi kuvitellakaan pizzerian pizzaa, Italiassa 4 vkon reissulla syön kerran ilman mitään kiksejä.
Rakastan hyvää ruokaa myös arjessa, jokainen suupala pitää olla herkkua. Vaikea sanoa mitään yksittäistä. Lapsena rakastin yli kaiken thuringerin makkaraa ja hapankaalia, nyt tuota makkaraa ei enää saa Suomesta ( jotain saman nimistä pahaa kyllä). Mieheni tekemä shepherd's pie saa melkein kyyneleet silmiin. Itsetehty pitkään haudutettu gulassi tai stifado tekee aina onnelliseksi.
Makeista ehdottomasti tyttärien tekemät porkkanakakku ja lusikkaleivät. Jäätelöä (erityisesti itsetehtyä) rakastan!
Oetker kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin saa hyvää pitsaa, usein rasvapläjäys. Syön kuitenkin pitsaa, mutta en noita turkkilaisten ym. ulkolaisten tekemiä. Ihan hirveeta shittii, pakastepitsojakin on paljon parempia. Kotipitsaa syön joskus.
Erään tunnetun tohtorin pakastepizzoja voi täydentää lisätäytteillä, juustolla ja mausteilla. Esimerkiksi käyttää pohjana kinkkupizzaa ja laittaa sen päälle kerroksen kebabviipaleita, oreganoa, basilikaa ja päällimmäiseksi vielä edamjuustoviipaileita. Yhtenä vaihtoehtona voi olla myös saman tohtorismiehen Vegetale Pizza täydennettynä palvirouheella ja edamjuustolla. Uunissa paistetettu pizza kannattaa leikata siististi neljään osaan, jotta sitä ei ole pakko syödä yhdellä kertaa vaan 1-2 palaa voi säästä myöhemmäksi kerraksi riippuen omasta nälästä.
Kebab ei kuulu pizzaan!
Pitsaa on vara syödä jos urheilee tosi paljon. Eli not for me.
En tykkää. Suurin osa pitsoista on överi rasvaisia ja suolaisia. Ei uppoa.
En ole syönyt vuosiin, joskus olen seurana, kun toiset haluaa pizzeriaan, mutta juon vain kahvia. Se pizzan kokokin on aika suuri pienelle ihmiselle, ei missään tapauksessa niin hyvää ole, että siitä viitsisi päivän kalorit ottaa.
Pizzaa en kyllä laske miksikään herkuksi. Yök.
Kaikki pitsa on pahaa, olipa se sitten ravintolasta, Kotipizzasta, kebabpaikasta tai kotona tehtyä. Rasvaista ja höttöistä, syön paljon mieluummin raikkaita ja kevyitä salaatteja.