Unelmiesi pitsa? Mitkä täytteet?
Kommentit (232)
Kana, pekoni, persikka ja aurajuusto
Itsetehtynä: jauheliha, tonnikala, feta, emmental, tomaatti, ananas, sipuli, aura, herneenverso
Itsetehdyistä olen useimmin tyytyväisin tonnikalapizzaan, yllättävää kyllä. En nimittäin ikinä tilaa sellaista ravintolassa.
Itse tehtynä on uskomattoman tärkeää se että pohja ja kastike ovat hyvät. Niiden päällä olevat täytteet tuntuvat olevan enää pintasilaus, viimeistely. Kastiketta en nykyään enää keitä, vaan laitan säilyketomaatit veitsellä ihan pieneksi silpuksi ja sekoitan siihen oreganoa, suolaa, oliiviöljyä ja laitan sekaan pari halki leikattua valkosipulinkynttä. Yön yli jääkaapissa, ongitaan valkosipulit vek ja ei muuta kuin pizzan päälle.
En ole koskaan syönyt esim. "virallista" napolilaispizzaa tarjoavassa paikassa ja tähän asti paras pizzani onkin kebab-paikan sekametelipizza jossa oli pekonia, persikkaa ja bbq-kastiketta (italialaiset saisivat varmaan sydärin nähdessään tällaisen).
Paljon vaikutti myös se että älysin ostaa "kuivaa" mozzarellaa enkä sitä joka lilluu vedessä. Pizzoista ei enää tullut vetisiä vaan hyvin asiallisia.
Ja halpakin pizzakivi kotiuunissa tekee ison eron pizzan paistamisessa, helppo suositella.
"Pitsaan on ihan sama mitä tungetaan. Pizza on sitten eri asia."
Pitsa on hyvää suomen kieltä ja jos katsot netistä kielen asiantuntijoiden näkemyksiä niin Pitsa sanaa suositellaan ensisijaisesti käytettäväksi Suomessa.
Minun suosikki on kebab, aura, ananas ja majoneesi täyte.
Pizzeriassa tonnikala ja kinkku. Kotona jos teen niin jauheliha ja tomaatti.
Frangoli, pepperoni, jalópena ja tuplajuustottomana, eli ottaa sen määrän juustoa mitä tulee juustottomaan ja ottaa siitä vielä puolet pois.
Kunnolla lihaa. Kebab, pekoni, salami, kinkku, jauheliha ja aura. En välitä tomaateista, basilikan lehdistä ja vastaavista. Ne eivät pidä nälkää.
Pepperonia, jalapenoa, paprikaa ja hyvä tulinen kastike. Vain yks pizzeria tekee täydellistä tulista kastiketta joten yleensä ilman kastiketta.
Mieto tomaattikastike, luomu paistijauheliha, tuoretomaattisiivuja, vähän tuoretta basilikaa ja oreganoa, juustoksi 2/3 mozzarella ja 1/3 emmental.
Vuohenjuusto,oliivi,aurinkokuivattu tomaatti,punasipuli,rucola,paholaisenhillo.
Mun perus,minkä aina tilaan.Vegepizza,vaikken vegaani olekkaan.
Itse keitetty tomaattikastike, mozzarellaa, basilikaa ja juustoraastetta. Joskus laitan esim pinjansiemeniä tai pestoa. Paahdettu munakoiso toimii myös.
Mutta yleensä tuolla ihan perusreseptillä.
Oikein mehukas bolognese-kastike riittää lisukkeeksi täydelliseen pizzaan. Myös aito Margherita on erinomainen silloin kun se on hyvin tehty.
Katkarapu, salami, ananas, sipuli, kebabliha, valkosipuli
tomaatti murska tai ketsuppi, juusto raaste, ananas palat, herkkusienet, kinkku tai kebabliha -suikaleet
Tuossa itsetehtyyn pakastepizza-pohjaan lisätyt täytteet yleensä meillä, ja tykkää :)
Tomaattikastike, mozzarella, parmankinkku, kirsikkatomaatti, parmesan, rucola.
Kana, aurajuusto, mozzarella, jalapeno, ananas, valkosipuli, rucola
Vierailija kirjoitti:
tomaatti murska tai ketsuppi, juusto raaste, ananas palat, herkkusienet, kinkku tai kebabliha -suikaleet
Tuossa itsetehtyyn pakastepizza-pohjaan lisätyt täytteet yleensä meillä, ja tykkää :)
Minen tykkää tonnikalasta saatikka kalaruuista, paitsi kalapuikkoja joskus paistetaan ja ne maistuu :)
Mausteista tomaattikastiketta, paljon katkarapuja, aurajuustoa, juustoraastetta (vaikka oltermannia) tuore herkkusieni, kirsikkatomaattia, puna- ja valkosipulia. En ole viel maistanut kyseistä pizzaa, mut voisin kuvitella et siinä olis kaikki mitä tarvii :)