Kohta ne helteet alkaa. Varautukaa!
Ostakaa nyt etukäteen ne tuulettimet mitä tarvitsette tai vaikka ilmastointilaite. Sitten kun helteet alkaa oikein puskemaan hikeä niin kaupoista taas aika äkkiä loppuu ainakin tuulettimet. Sitten kiroillaan joka paikassa kun ei enää saa.
Kommentit (32)
Itse en välitä helteestä eli itselle todellakin jo liian kuumista oloista. Se väsyttää ja vie voimia, kun ei keho pääse viilentymään päivällä (olen ulkotöissä päivät) ja asun opiskelijayksiössä vuokralla ja huoneisto on viidennessä kerroksessa. Onneksi ilta-aurinko ei paista sisään, mutta huoneisto kuumenee aamusta ja päivän aikana. Kun tulee töistä hikisenä ja kuumissaan kotiin ei pääse viileään ja kun vihdoin puolilta öin on viileää sitä lystiä kestää aamuyön tunneille kunnes aurinko paistaa taas sisään ja huoneisto kuumenee nopeasti. Olen uupunut jatkuvasti ja liika kuumuus on epämukavaa kun hiki virtaa, ihmiset haisevat ja itsekin jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä en ole koskaan käsittäny näissä helteen ihailijoissa että ei sitten kuitenkaan kestetä sitä kuumaa ja paistetta.ollaan varjon alla tai uimassa tai jossain muualla missä vaan on vähän edes viileempää ja hehkutaan isoon ääneen miten on ihanaa kun on hellettä. Olkaa 8-10 tuntia päivässä tuolla suorassa paisteessa ja hehkuttakaa sitte miten se on ihanaa.
2018 kesän olin raksalla hommissa, eikä yhtään haitannut helteet. Minulle kelpaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
+20 astetta riittää, ei tarvita hellettä. On muutakin tekemistä kuin maata järven rannalla "nauttimassa helteistä".
Tämä!
20 astetta ja pilvinen sää paras. 🌥 Lämpöä kyllä kestää, muttei auringon porotusta.
Mukavimpia ovat olleet näiden 18-20 asteisten päivien illat, kun aurinko on jo laskenut mutta mukava leuto lämpö jäljellä.
Avatkaa valmiiksi autoistanne kauppareissun ajaksi ikkunat rakoselleen,
Että teidän kullanmussukat selviävät talveen
Voi en jaksa sitä kuumuutta ja hikoilua. Mutta luulen, että helle peruuntuu ja tuleekin vain 15 astetta lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
läskien ongelmia kitistä hyvästä säästä, ei kiinnosta tulis vaa kunnon helteet :)
Voi sentään kun olen ihan normaalipainoinen, mutta helteet uhkaa aina tappaa mut. Ystävistäni ne, joilla on reippaammin kokoa, ovat niitä, jotka tunkee aina lämpöön ja aurinkoon, oli tilanne mikä tahansa. Heille sanonkin, että hankkikaa verenkierto!
Saman ilmiön olen huomannut: Vähän isommat naiset palelee jatkuvasti, toinen porukka on laihat lihaksettomat. Itse ajattenkin aina, että hankkikaa lihakset. Noh, tämä nyt on vain tällaista... ei vakavaa.
Itse olen hoikka ja lihaksikas, joka ei siedä hellettä, mutta ei mulla ole ongelmana hikoilu, hikoilu ei tee oloa tukalaksi. Mun ongelma on se, että helle sulattaa aivot. Ajatus ei kulje yhtään, on todella flegmaattinen olo, ei vaan jaksa mitään. Helle vie toimintakyvyn ja liikuntakyvyn. Kiukuttaa ja väsyttää. Mitä viilempää on sen virkeämpi, pirteämpi ja skarpimpi olen. Sellaista pakkaslukemaakaan en ole vielä kokenut, johon en olisi tottunut, mutta helteisiin en ole tottunut pitkinäkään hellejaksoina.
Ei yhtään lämpimämpää tarvitse kyllä tulla. nyt kun päivisin ulkona n. 20 niin asunnossa helposti yli 30 astetta jo illlalla ja alle 27 asteen ei pääse mitenkään vaikka tuulettaa koko päivän ja illan.
Hyi. Vihaan hellettä. Ikinä en siihen totu. Mitään ei voi tehdä ilman hirveetä hikoilua, ja siis kun puhun tekemisestä niin tarkoitan ihan jotain muuta kuin rannalla/puistossa/terassilla makaamista toimettomana "nauttien kesästä".
Onnes kesää on vaan pari kuukautta ja siitä vaan pieni osa kuumaa.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä mukavaa, että on ollut näin hyvä alkukesä ja näyttää nyt jatkuvankin. Monelle, kun oli varmasti pettymys, että ulkomaanmatka jää väliin, joten kiva, että säät edes suosivat.
Kuinkahan nopeasti järvivesi lämpenee?
Ainakin täällä etelässä on ollut jäätävä alkukesä, koko toukokuu 10-15 ja sadetta usein. Jos on aurinko paistanut niin sitten on tuullut järkyttävästi. Viimevuoden toukokuu oli toista!
Kyllä järveen tarkenee mennä, olisko 14 astetta?
Nyt olisi korkea aika alkaa säästää tuulettimeen. Myöhäistä toki jos rahat on hassattu jonnekin muualle, mutta alkua voisi jo pistää sivuun. Olisi ensi vuoden kesälle.
Voi sentään kun olen ihan normaalipainoinen, mutta helteet uhkaa aina tappaa mut. Ystävistäni ne, joilla on reippaammin kokoa, ovat niitä, jotka tunkee aina lämpöön ja aurinkoon, oli tilanne mikä tahansa. Heille sanonkin, että hankkikaa verenkierto!