Syöttekö ulkomaalaisia pakastemarjoja sellaisenaan?
Tulee melko kalliiksi nuo kotimaiset, kun meillä syödään niitä ihan älyttömästi.
Kommentit (15)
En syö. Tosi harvoin ostan niitä, koska ne pitää kuumentaa, eikä meillä oikein ole niille käyttöä. Kotimaiset on kyllä hirveän kalliita, ostan niitä harvoin, silloin kun raaskin.
Tääkin on hassua, koska kyllä mä ulkomailla syön marjoja ihan missä vaan, mutta Suomessa sitten ostan vaan kotimaista.
Ostan suomalaisia mustikoita ja mansikoita. Itseasiassa aloin ostamaan vasta viime syksynä.
Onhan ne kalliita, toisaalta ovat terveellisiä herkkuja.
Meillä menee kilo mansikoita ja 500 g mustikoita viikossa. 4 h perhe.
Kyllä syön, en tosin viitsi sitä suuremmin mainostaa, kun sen pitäisi olla suunnilleen hengenvaarallista.
Söin vuosia, mutta kerran sain niistä niin pahan noron, että jouduin sairaalaan tiputukseen kuivumisen takia. Sen jälkeen en ole kypsentämätöntä ulkomaista marjaa enää syönyt.
Asun ulkomailla, eli syon :D. Aika ankeaa olisi jos ei ikinä uskaltaisi syodä tuoreita marjoja! Niitä "ulkomaisia" kun kuitenkin syo noin 99,9% ihmisistä....
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla, eli syon :D. Aika ankeaa olisi jos ei ikinä uskaltaisi syodä tuoreita marjoja! Niitä "ulkomaisia" kun kuitenkin syo noin 99,9% ihmisistä....
Tätä olen itsekin miettinyt. Suomessa ohjeena kuumentaa marjat huolellisesti ja nykyisessä asuinmaassa samoille pakastemarjoille annetaan vain ohjeena sulatus.
Likainen kasteluvesi voi hyvinkin aiheuttaa esim. norovirusta mutta näköjään täällä riskiä ei pidetä yhtä suurena kuin Suomessa?
Viime vuonna miltei 300 sai ruokamyrkytyksen, kun ei kuumentanut marjoja:
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1246820
Vuonna 2013 oli taas ulkomaisista pakastemarjoista A-hepatiittitartuntoja ennätysmäärä Pohjoismaissa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä koskeekin PAKASTEmarjoja
En syö. Joka päivä syön marjoja puuron päällä ja aina kotimaisia.
Eipä ne marjat paljoa maksa itse kerättynä.