Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimivia keinoja lopettaa bruksaus?

Vierailija
10.06.2020 |

Jään koko ajan itselleni kiinni bruksaamisesta, jos en erikseen kiinnitä huomiota siihen, että keskityn olemaan bruksaamatta. Nyt on elämässä stressaava tilanne päällä ja se on pahentunut. Onko joku päässyt tästä huonosta tavasta eroon ja jos, niin miten?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tietäisikin! Bruksaan öisin.

Vierailija
2/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten bruksataan? En ole koskaan kuullutkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et osaa googlea sen vertaa käyttää?

-Ohis

Vierailija
4/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se hampaiden kirskutusta vai mitä?

Vierailija
5/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi myös itseäni. Leuat on todella arat aina aamuisin ja työpäivän jälkeen. Olen yrittänyt jauhaa purkkaa, mutta ei vatsa kestä niin paljoa kuin tarvitsisi, jotta se estäisi bruksaamisen :/

Vierailija
6/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on, pinnat kuluu ja paikat irtoaa, ei hyvä!

Vierailija
7/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin googlasin.

Mehiläisen mukaan botox auttaa n 90% tästä vaivasta kärsiviä.

Vierailija
8/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä et sentään smudfuxaa. Mä en pysty enää lopettamaan smudfuxaamist. Smudfuxaan nygyää kaupassakin. Onnex en sentää soredaa! Oisko ees nolooo!!

Vierailija
9/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan teetätin bruksauksen takia hammaskiskon, mutten jaksanut käyttää kuin vuoden verran. Taisi se jonkin verran auttaa, ainakin hampaiden kulumisen ehkäisyyn. 

Vierailija
10/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskan jäykkyys erityisesti huono istuma-asento esim sohvalla aiheuttaa bruksismia minulla. Parannuskeino... eipä ole muuta kuin sohva pois kotoa...

Vierailija
11/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on, pinnat kuluu ja paikat irtoaa, ei hyvä!

Ja hammas voi lohjetakin, jos oikein puree.

Vierailija
12/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni bruksaa tällä hetkellä erityisen paljon koska etätöissö ergonomia on nolla. Niska-hartiaingelma todellakin.

Vierailija
13/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain aikoinaan oivan neuvon: poista stressinaiheet elämästäsi. :D

Vierailija
14/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa googlea sen vertaa käyttää?

-Ohis

Voihan kysymykseen vastata asiallisestikin ilman guuglettamista. Ilmankos saman pöydän ääressä istuvat ihmisetkin vain selaavat omia kännyköitään eivätkä puhua suoraan toisilleen.

Vierailija
15/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain aikoinaan oivan neuvon: poista stressinaiheet elämästäsi. :D

Eih :D Sanookohan se neuvoja masentuneelle, että älä ole surullinen ja ajattele positiivisesti :D

Vierailija
16/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sä et sentään smudfuxaa. Mä en pysty enää lopettamaan smudfuxaamist. Smudfuxaan nygyää kaupassakin. Onnex en sentää soredaa! Oisko ees nolooo!!

Heh-heh. Bruksaaminen on oikea lääketieteellinen termi ja yleisestikin käytössä. Sinä et ole hauska.

Vierailija
17/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

👍

Vierailija
18/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi leukojen venytteleminen. Se jatkuva jumi niissä pahensi bruksaamista. Kun sain sen helpottamaan, loppui bruksaaminenkin. En nyt onnistunut löytämään venyttelyohjeita, mutta siis suun ammolleen avaaminen ja auki pitäminen, leukojen "ravistelu" sen jälkeen. eli nopeatahtinen liikuttelu eri suuntiin, vasemmalle venyttäminen sormella samalla leuan sivusta hellästi painaen ja sama toiselle puolelle. Ja aina välissä se ravistelu. Venytykset kannattaa aloittaa 10 sekunnista ja venyttää aikaa hiljalleen.

Vierailija
19/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yöllä suojat hampaissa. Se on vähentynyt, mutta ei loppunut. Olen narskuttanut hampaita aina. Jos on stressiä enemmän, niin se lisääntyy.

Vierailija
20/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla auttoi leukojen venytteleminen. Se jatkuva jumi niissä pahensi bruksaamista. Kun sain sen helpottamaan, loppui bruksaaminenkin. En nyt onnistunut löytämään venyttelyohjeita, mutta siis suun ammolleen avaaminen ja auki pitäminen, leukojen "ravistelu" sen jälkeen. eli nopeatahtinen liikuttelu eri suuntiin, vasemmalle venyttäminen sormella samalla leuan sivusta hellästi painaen ja sama toiselle puolelle. Ja aina välissä se ravistelu. Venytykset kannattaa aloittaa 10 sekunnista ja venyttää aikaa hiljalleen.

Kiitos paljon! Hammaslääkärikään ei oikein osaa sanoa juuta tai jaata. Aion kokeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä