Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet aikuisista, jotka eivät osaa kirjoittaa numeroa 8?

Vierailija
10.06.2020 |

Siis eivät osaa piirtää yhdellä viivalla kahta silmukkaa vaan kirjoittavat kahdeksaisen piirtämällä 2 ympyrää päällekkäin niin kuin pikkulapset. Esim. Suomen kaunein koti - ohjelmassa se yksi täti piirtää aina tuommoisen lumiukkokasin kun haluaa antaa talolle numeroksi 8 ja ihan joka kerta alan pohtia, että onkohan hän ollut lapsena poissa koulusta juuri silloin kun numero 8 on opetettu.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kirjoita lumiukkokasia vaikka se onkin aika symppis. Mutta en todellakaan kirjoita kaikkia numeroita kuten ne koulussa opetettiin.

Vierailija
22/37 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei saa suomalaista niin sekapäisen raivon valtaan kuin se, että joku tekee tai sanoo jotain vähänkään eri tavalla kuin hän on itse tottunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähät lumiukkokasista, kun siitä saa kuitenkin selvän. Meillä suvussa kulkee tapa, jossa 9 kirjoitetaan samaan tapaan kuin pieni G, eli lähdetään oik yläkulmasta ja tehdään tuo yläosa palaten oik yläkulmaan, ja sit alas ja pieni kaarto vasemmalle. Tämän kun joskus tekee kiireessä niin, että 9 yläosa ei tule ihan kiinni, niin kukaan ei saa selvää onko se 9 vai 5 😅🙈

Vierailija
24/37 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täti käyttää sanaa "mimmoinen", kun pitäisi sanoa "millainen."

Sanooko myös "tommoinen", kun pitäisi sanoa "tuollainen"?

Oikea muoto on tommottinen

Mutta vain Turussa.

Vierailija
25/37 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vältän tuon ongelman ja kirjoitan aina numeron kaheksan.

Vierailija
26/37 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina hämmästyttänyt ihmiset joiden mielestä oleellista ei ole lopputulos vaan se että asiat tehdään "oikeaoppisesti" (=kuten ne heidän mielestään pitää tehdä).

Minullakin joku hämmästeli että miten solmin kengännauhani ihan "väärin". Ei auttanut että sanoin niiden kyllä pysyneen kiinni jo yli 40 vuotta näinkin. Eikä se että solmusta tulee täysin samanlainen vaikka sen solmimisen toteuttaisikin vähän eri tavalla. Mutta ei, sidon kuulemma nauhat kuten pikkulapsi.

Niin ja kasinkin teen kahdesta pallosta mutta johtavaan asemaan olen silti päässyt...

Vierailija
27/37 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppiseksi asti kirjoitin kasin yhdellä piirrolla, mutta vaihdoin pallokasiksi.

Vierailija
28/37 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna Sumari tekee kauniita numeroita, siksi on varmaankin valittu kirjaamaan yhteenvedon arvosanat.

Vierailija
29/37 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen opiskellut koneenpiirustusta teknillisessä korkeakoulussa, ja en kyllä törmännyt pallokasiin.

Ai niin, nuo piirutukset laadittiin tietokoneella jo silloin parikymmentä vuotta sitten.

(mutta nykyteinien numero seiskaa kyllä ihmettelen. Ei erota ykkösestä, kun ei ole väliviivaa. Ja se on kyllä ihan opetussuunnitelmista vastaavien syy. Jos joku teini käyttää järkeä ja opettelee tekemään ykkösestä erottuvan seiskan, nostan hattua)

Vierailija
30/37 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinäkin voisit harjoitella kalligrafiaa.

Vierailija
31/37 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan tietoinen valinta, että haluaa tehdä kasin kahdesta pallosta. Mutta kumpi on oikea tapa tehdä kasi, lähteä vasemmalta vai oikealta? Siinä vasta pulma.

Vierailija
32/37 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee symmetrisempi kun laittaa kaks palloa. Ärsyttää sellainen kerralla sutattu vino kahdeksikko.

Vierailija
33/37 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähät lumiukkokasista, kun siitä saa kuitenkin selvän. Meillä suvussa kulkee tapa, jossa 9 kirjoitetaan samaan tapaan kuin pieni G, eli lähdetään oik yläkulmasta ja tehdään tuo yläosa palaten oik yläkulmaan, ja sit alas ja pieni kaarto vasemmalle. Tämän kun joskus tekee kiireessä niin, että 9 yläosa ei tule ihan kiinni, niin kukaan ei saa selvää onko se 9 vai 5 😅🙈

Toi on se koulussa opetettu "oikea" tapa, noin teen itekki, kun haluan selkeät numerot. Jos Itelle teen muistiinpanoja oikasen ja teen yhellä vedolla sieltä lenkin alaosasta vasemman kautta "alahäntään".

Vierailija
34/37 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei saa suomalaista niin sekapäisen raivon valtaan kuin se, että joku tekee tai sanoo jotain vähänkään eri tavalla kuin hän on itse tottunut.

Kuka tässä on raivostunut tai kieltänyt ketään tekemästä lumiukkokasia?

Vierailija
35/37 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina hämmästyttänyt ihmiset joiden mielestä oleellista ei ole lopputulos vaan se että asiat tehdään "oikeaoppisesti" (=kuten ne heidän mielestään pitää tehdä).

Minullakin joku hämmästeli että miten solmin kengännauhani ihan "väärin". Ei auttanut että sanoin niiden kyllä pysyneen kiinni jo yli 40 vuotta näinkin. Eikä se että solmusta tulee täysin samanlainen vaikka sen solmimisen toteuttaisikin vähän eri tavalla. Mutta ei, sidon kuulemma nauhat kuten pikkulapsi.

Niin ja kasinkin teen kahdesta pallosta mutta johtavaan asemaan olen silti päässyt...

Joo, nämä on niitä, jotka menee huutamaan palokunnallekin että VÄÄRIN SAMMUTETTU!

Vierailija
36/37 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta ihmiset jaksavatkin ahdistua.

Kuka tässä on ahdistunut tai kieltänyt ketään tekemästä pallokasia?

Vierailija
37/37 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö lumiukkokasissa ympyröiden olla samankokoisia vai alempi ylempää isompi? Aloitetaanko silmukkakasi S-kirjaimesta vai päinvastoin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan