Voisin lopettaa juomisen koska tahansa
Mutta en koe tarvetta siihen koska en ole riippuvainen alkoholista.
Kommentit (22)
Lopettaminen on helppoa.
Ja sen jälkeen uudelleen aloittaminen...
Absolutismi ei
Minä voisin lopettaa AV-palstailun milloin tahansa vain haluan, mutta kun en halua - ja siinähän se ongelma onkin.
Pitkässä juoksussa ei ei ole tahdon asia.
Normaalin ongelmaisen selittelyä.
Minä lopetin alkoholin juomisen lokakuussa. Ei ole ollut ikävä, vaikka siihen mennessäkään en juonut kuin ehkä lonkeron tai kaksi korkeintaan kuukaudessa. Miehenikään ei enää juo ollenkaan, hän lopetti jo aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Lopettaminen on helppoa.
Absolutismi ei
Itse asiassa olen toista mieltä. 15 vuotta absolutistina eikä tulisi mieleenkään koskea alkoholiin. Aina löytyy jotain muuta juotavaa, kuin alkoholi.
Tissuttelu lisää tissuttelun halua, kun ei juo ollenkaan, aivot ei edes kaipaa mokomaa myrkkyä.
On paljon helpompi olla joko tai. Kokonaan ilman tupakkaa, sokeria, huumeita on paljon helpompaa kuin epäsäännöllinen käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on juomisen pitkä juoksu?
Vierailija kirjoitti:
Normaalin ongelmaisen selittelyä.
Minä lopetin alkoholin juomisen lokakuussa. Ei ole ollut ikävä, vaikka siihen mennessäkään en juonut kuin ehkä lonkeron tai kaksi korkeintaan kuukaudessa. Miehenikään ei enää juo ollenkaan, hän lopetti jo aikaisemmin.
Minäkin lopetin pullan syönnin. Hetkinen, enhän minä ole koskaan pullaa syönytkään.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, että on. Kukaan ei pakota kohottamaan pulloa suulle ..
Zinc
... sanoo kaikki, joilla on ongelmia juomisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
... sanoo kaikki, joilla on ongelmia juomisen kanssa.
Juominen ei ole mikään ongelma.
Zinc
Olen alkoholisti ja raitistuin seitsemän vuotta sitten. Jos aloittaisin juomisen uudestaan, luultavasti en pystyisi lopettamaan muutoin kuin haudassa.
Muille ihmisille alkoholi sopii, ja esim. minä viihdyn kohtuukäyttäjien seurassa mainiosti. Meille alkoholisteille viinalla on ihan muu merkitys kuin teille taviksille.
En ymmärrä, mitä pahaa on siinä, jos ei-alkoholisti nauttii kohtuukäytöstä ja pienestä / vähän isommastakin hiprakasta aina silloin tällöin. Jos homma sujuu eikä viinasta aiheudu ongelmia, niin nauttikaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettaminen on helppoa.
Absolutismi ei
Itse asiassa olen toista mieltä. 15 vuotta absolutistina eikä tulisi mieleenkään koskea alkoholiin. Aina löytyy jotain muuta juotavaa, kuin alkoholi.
Tissuttelu lisää tissuttelun halua, kun ei juo ollenkaan, aivot ei edes kaipaa mokomaa myrkkyä.
On paljon helpompi olla joko tai. Kokonaan ilman tupakkaa, sokeria, huumeita on paljon helpompaa kuin epäsäännöllinen käyttö.
Tämä minä ihmettelen, että miksi joillekin tulee tuollainen vihamielinen asenne? Jos olet lopettanut alkoholin juomisen, niin ok, mutta miksi ylikorostat asiaa myrkkypuheillasi ja olet muutenkin kuin riivattu asiasi kanssa? :) Se on mielestäni huvittavaa ja lapsekasta käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettaminen on helppoa.
Absolutismi ei
Tämä minä ihmettelen, että miksi joillekin tulee tuollainen vihamielinen asenne? Jos olet lopettanut alkoholin juomisen, niin ok, mutta miksi ylikorostat asiaa myrkkypuheillasi ja olet muutenkin kuin riivattu asiasi kanssa? :) Se on mielestäni huvittavaa ja lapsekasta käytöstä.
Riivattu ja lapsekas on sinun omassa päässä.
Sanoin ettei mulla tee alkoholia mieli. Ja sanoin että alkoholi on myrkky, hermomyrkky itse asiassa. Nuo on faktoja, ei mitään ylikorostamista. Miksi joisin alkoholia, kun mulla ei tee sitä mieli, ja voin heti mainita 10 paremman makuista juomaa?
Lopeta sinäkin niin et näe mörköjä siellä missä niitä ei ole.
Omalla kohdalla alkoholi on lääkitys vakavaan masennukseen (psykiatrin tekemä diagnoosi) ja heidän tyrkyttämät lääkkeet minua ei ole auttaneet. Ennen olin lähes täysin ilman alkoholia, mutta kun mikään masennuslääke ei auttanut masennukseen niin alkoholi on enää viimeinen oljenkorsi. Huumeisiin en siirry, ennen niitä siirryn hautaan. Olen saanut tarpeeksi elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalla alkoholi on lääkitys vakavaan masennukseen (psykiatrin tekemä diagnoosi) ja heidän tyrkyttämät lääkkeet minua ei ole auttaneet. Ennen olin lähes täysin ilman alkoholia, mutta kun mikään masennuslääke ei auttanut masennukseen niin alkoholi on enää viimeinen oljenkorsi. Huumeisiin en siirry, ennen niitä siirryn hautaan. Olen saanut tarpeeksi elämästä.
Tämä on kyllä paras selitys ikinä😂
Miksi et vaan myönnä, olen alkoholisti ja juon, ja siksi olen masentunut.
Nimenomaan alkoholi aiheuttaa masennusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettaminen on helppoa.
Absolutismi ei
Viini on Jumalten juomaa. Kuka muutti veden viiniksi ? Lisäksi miksi olla selvä jos Juurikin selvinpäin ihmiset on sellaisia että vievät oman rahallisen voiton nimeen työt kaukoitään, tuovat halpatyöntekijöitä ties mistä ja samalla syyttää omia siitä ettei ole töitä.
Poseeraavat perään minäminäluurillaan sitten viisaina että on pakko tehdä näin. Luonnonvarat antenniverkot siirtävät ulkomaiseen omistukseen. Ja ne omistajat ulkomailta ei maksa edes veroja. Eikä ketään kiinnosta.
Usan päihdekuolemat kuvastaa sitä rahauskovaisten ja Kiinan 1974 kauppadiiliä josta kärsii nyt konkreettisesti koko Läntinen maailma.
Viimeinen voi sammuttaa valot jos edes kykenee.
Alkoholi tappaa hitaasti. Jossain vaiheessa siitä ei saa enää hyvää oloa, pelkkää tokkuraa, kipuilua ja noloja tilanteita. Masennusta ja pakkomiellettä. Paino nousee humpsis vaan, yllätyt kun katsot joku päivä kuvaasi, oletko tuo pöhöttynyt todellakin sinä. Itsetunto ja muisti heikentyy. Allergiset reaktiot ja sydänoireet. ym. ym. Alkoholi on myrkkyä jos ei osaa juoda "sopivasti" ja harva suomalainen viinan makuun päässyt niin tekee. Itse olen alkanut taistelemaan viinan pirua vastaan, lipsunut välillä ja morkkis on ollut hirveä. Viihdekäytöstä on siis loppujen lopuksi lyhyt matka mitä ikävämpään riippuvuuteen vaikka joisi " iloonsa" pari kertaa kuukaudessa. Paska olo ja maku suussa kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettaminen on helppoa.
Absolutismi ei
Viini on Jumalten juomaa. Kuka muutti veden viiniksi ? Lisäksi miksi olla selvä jos Juurikin selvinpäin ihmiset on sellaisia että vievät oman rahallisen voiton nimeen työt kaukoitään, tuovat halpatyöntekijöitä ties mistä ja samalla syyttää omia siitä ettei ole töitä.
Poseeraavat perään minäminäluurillaan sitten viisaina että on pakko tehdä näin. Luonnonvarat antenniverkot siirtävät ulkomaiseen omistukseen. Ja ne omistajat ulkomailta ei maksa edes veroja. Eikä ketään kiinnosta.Usan päihdekuolemat kuvastaa sitä rahauskovaisten ja Kiinan 1974 kauppadiiliä josta kärsii nyt konkreettisesti koko Läntinen maailma.
Viimeinen voi sammuttaa valot jos edes kykenee.
Just tämmöisen kirjoitusten takia kannattaa olla juomatta😂
On se hassua, kun aikuinen ihminen haluaa olla pää pökkyrässä ja huojua.
Miksi pitää olla riippuvainen lopettaakseen?