Mistä lasketaan synnytyksen kesto?
Kommentit (7)
Eli: avautumisvaihe, ponnistusvaihe JA jälkeisvaihe. Esim. mun tapauksessa istukka ei irronnut itsestään vaan se irrotettiin nukutuksessa käsin, jolloin synnytyksen kesto oli n. 1,5 h pidempi kuin muuten olisi ollut.
papereissa luki kuitenkin muistaakseni 20 tuntia. Kysyin syytä tähän ja kuulema jos saa kipulääkettä välillä että supistukset heikkenee niin laskeminen aloitetaan alusta (?) Oli kyllä vähän outo selitys minusta...
jos supistukset loppuu/heikkenee, niin laskeminen aloitetaan alusta. joissain tapauksissa myös nukkuminen nollaa laskurit.
Jos tajuttomuus nollaisi laskemisen, olisi minun kohdallani aloitettu laskeminen 6 kertaa uudelleen. " hienosti" selvisin 57tunnista (huokaus)
Mun äidillä olis lähes viikon kestänyt synnytys, jos laskettais vesien menosta....
Olenkin miettinyt miten synnytykseni kesto voi olla vain 6½ tuntia, vaikka mielestäni synnytin lähes 2 vuorokautta. Kyseessä siis käynnistetty synnytys.
ja siitä merkitsivät synnytyksen keston.
Sanoin vähän liian aikaisen ajan joten synnytykseni kesto olisi varmaan " oikeasti" reilua tuntia lyhyempi...
Ei niin väliä.