Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita jotka on tehokkaimmillaan univelkaisena?

Vierailija
09.06.2020 |

Siis jos nukkuu jonkun 2-4 tuntia yössä, niin on koko päivän tehokas ja aikaansaava, vaikka onkin koko ajan univelkainen olo. Aamulla aika kamalakin olo univeloista johtuen, päivän mittaan kuitenkin tasoittuu. Sitten jos nukkuu 8 tuntia, niin väsyttää koko päivän eikä oikein saa kauheasti aikaan. Mitä enemmän nukkuu, niin sitä enemmän väsyttää eikä saa mitään aikaan. Mistä tämä johtuu?

Kuitenkaan tätä univelkaisuutta ei voi jatkaa pitkään, vaan esim. jos viikon on joka yö neljän tunnin unilla, niin viikonloppu meneekin sitten nukkuessa. Eli se ei ole luontainen unentarvekaan. Luontaista unentarvetta ei oikeastaan osaa määrittää. Ei ole koskaan sellaista olotilaa että heräisi pirteänä tietyn unimäärän jälkeen. Sitä nukkuisi aina niin paljon kuin saa nukua, jopa 18 tuntiakin putkeen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen INTP-persoonallisuus ja väsyneenä vain primäärifunktioni eli introvertti ajattelu toimii. Vedän silloin hommia robottina ja äly toimii kuin veitsi, mutta en tunne mitään.

Vierailija
2/4 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin pikku hiprakassa on muka aikaansaavin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Olen INTP-persoonallisuus ja väsyneenä vain primäärifunktioni eli introvertti ajattelu toimii. Vedän silloin hommia robottina ja äly toimii kuin veitsi, mutta en tunne mitään.

Ai siinä on kyse persoonallisuustyypistä. Minä en tiedä omaani. Joskus olen jotain testejä tehnyt, mutta niiden tulos vaihtuu herkästi kun vastaa vähän eri tavalla ja vaikea tietää mitä vastaa. Mulla on kans tuo sama tunne että äly on univelkaisena terävimmillään ja työn tuloksetkin sen osoittaa. Se ei ole mitään kuviteltua muka aikaansaavutta, kuten joku tuossa veikkasi, vaan oikeasti saa aikaan ja vielä tosi laadukasta jälkeä. Paljon on kiitelty mun univelkaisena nopeasti, tehokkaasti ja laadukkaasti tekemiä hommia. Ihmiset ei edes tiedä että olen tehnyt ne univelkaisena.

-aloittaja

Vierailija
4/4 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko se liittyä siihen että univelkaisena ei jää pohtimaan, arvioimaan ja jahkailemaan, vaan se väsymys puskee päälle jos yrittää. Suoraviivainen tekeminen pitää hereillä.