Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienituloisten tai keskituloinen: Kerro inspiroivia tarinoita siitä,...

Vierailija
09.06.2020 |

Kertoisitko inspiroivia tarinoita mielellään 2015-2020-luvulta ensiasunnonsäästöprojektistasi! Miten onnistuit säästämisestä? Miten säästit? Säästikö myös puoliso? Mikä auttoi asiassa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään suurta inspiroivaa tarinaa, mutta voin kertoa yhden piene jutun joka inspiroi minua säästämään.

Yksinkertaisesti se kun tajusin että 100€ on 1% kymppitonnista oli jonkinlainen käännekohta - siis se kun oikeasti rekisteröin pienessä hölmössä päässäni että jokainen satanen vie minua prosentin lähemmäs tavoitettani. Satasella myyty pyörä? 1%. Veronpalautuksista sivuun laitetut sataset? 3%. Mummin lahjarahat säästötilille? 2%. Ai että, tuntui hyvältä alkaa ajatella sitä noin. Olen kai hupsu ja yksinkertainen, mutta minua tuo auttoi ja motivoi ja pääsin tavoitteeseeni. :)

Vierailija
2/4 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästäväinen ihminen. Aina pitää tilillä olla muutama tonni, ihan hätävaraakin. Kun opintolaina oli maksettu alkoi kertyä säästöön nopeammalla tahdilla ja sitten se raha ensiasuntoa varten olikin yllättäen koossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaupasta aina sitä astetta halvempaa tuotetta (paitsi joissain tietyissä tuotteissa en tingi) ja säästän siten kauppareissulla usein noin vitosen. Kauppaan menen noin 2 kertaa/viikko eli kuukaudessa 40-50€ säästöön ja kuten joku tuolla jo sanoikin, niin sehän on 0,5% kymppitonnista. :)

Vierailija
4/4 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut kasvatettiin säästämiseen ja aloitin sen jo lapsuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi