Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätin laittaa korkin kiinni. Ei siitä ole muuta kun haittaa. Vertaistukea?

Vierailija
09.06.2020 |

Olen ollut viime aikoina totaalisen ahdistuksen pauloissa.
Vuosi sitten ainakin kuvittelin, että alkoholinkäyttö on hallinnassa.
Join silloin tällöin ja tein töitä paljon, en ollut masentunut vaan yritin elää maltillisesti omia henkisiä kipujani parantaen.
Olin hyvällä tiellä elämässäni mutta alkoholi ehkä kuitenkin lopulta vei minut helvettiin missä nyt olen.
Ensin se oli tiedostamatonta käyttäytymistä ja hyviä syitä juomiseen oli paljon varsinkin kun uusi tuttavuus, nykyinen miesystävä käytti runsaasti alkoholia.
Alkuun luulin, että se oli vain kesä ajan vietettä, että alkoa kului viikonloppuisin.
Sitten syksyllä viikonloput kului juhlien..
Sitten ymmärsin, että mies juo arkisinkin kun vietin hänen kanssaan enemmän aikaa.
Minultakin lipsui ja join arkisin, viikonloppuisin..
Sitten se jatkui ja jatkui, jopa huumeita olemme kokeilleet puolenvuoden aikana joitakin kertoja.
Tuli uupumus ja työt meni. Tuli toisia töitä ja työt meni tosin koronan vuoksi.
Jäätävä stressi, yhteenmuutto, tuli henkinen väkivalta ja nyt viime aikoina fyysinen.
Olen pohjalla, olen aivan pohjalla.

Kaikki liittyy päihteisiin.
Me olemme alkoholisteja mutta mies ei pidä ongelmansa, ei halua muuttaa juomistaan ainakaan paljoa vaikka juo päivittäin ainakin muutaman.
Viikonlopuista on tullut nyt yhtä soittoa kamalia jonkin aikaa, ei ole enää mitään hauskaa.
Minä tunnen sekoavani enkä tahdo elää tällaista junttielämää, en tahdo että myrkky pilaa kaiken ja että minä katoan, en edes tunnista enää itseäni.
On psyykkisia oireita ja myös fyysisiä. Paljon.
Yritän peittää sen.

Viime aikoina tilanteet ovat eskaloituneet niin, että aina vaihtoehto on että en juo lainkaan. En tahdo enää.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana jätä se mies.

Vierailija
2/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Pidä päätös päivä kerrellaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ekana jätä se mies.

Kerrankin oikeasti hyvä neuvo.

Zinc

Vierailija
4/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuossa suhteessa pysyessäsi sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia toipua. Lähde omilleni ja ala rakentaa elämää uudelleen. Kyllä se siitä taas lähtee!

Vierailija
5/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko puhua.

Voisin ensin kertoa oireistani.

Sitten väkivallasta, joka on saanut itseni murtumaan, en tiedä miten minä selviän.

Ensin oli vain epåmääräistä ahdistusta, masennusta, satunnaisia kuoleman toiveita.

Se oli sillon kun tein paljon töitä noin puolisen vuotta sitten oli uupumus pahimmillaan työn puolesta.

Työmatkoihin kului useita tunteja ja oli kova paine ja kiire hoitaa hommansa. Siinä sivussa tämä parisuhde, johon panostimme. Se oli junasta junaan juoksemista päivästä toiseen ja viikonloput pidempiä reissuja miehen luo ja juhlimista.

Kuukausien kuluessa olin raato ja työ sai minut ahdistumaan ja sain hermoromahduksia ja siitä lääkäriin.

Kokosin kuitenkin itseni muutamassa viikossa, hain töihin lähemmäksi paikkakuntaa jossa asuin ja se helpotti hieman.

Kuitenkin viikonloput jatkuivat samaa rataa, junaan ja miehen luo, alkoholia aina, joskus huumeita. Olen käsittämättömän typerä, että olen suostunut tuollaiseen elämäntyyliin.

Se vei mennessään ja mies vähätteli sekä rauhoitteli, että kyllä joskus voi pitää hauskaa ja me kyllä muutamme elämäntapoja pian.

Viikot kului, kuukaudet kului ja alkoholi pysyi.

Sitten se korona. Lisää stressiä kun työt lähti alta ja sitten käytännössä asuin jo miehen luona. Henkistä väkivaltaa. (nälvimistä, huutamista, alentamista, arvostelua, kouluttamista)

Järkyttäviä ahdistuksia, painajaisia, tunteiden kuollettamista ja vain pahenevaa masennusta sekä alkoholinkäyttöä.

Luulen, että oman alkoholisoitumisen vuoksi myös lähteminen miehen luota on ollut vaikeaa.

Olen tuntenut syyllisyyttä siitäkin ja se kierre mitä tästä kaikesta on syntynyt on tuhoavaa.

Viime kuukausina myös fyysinen väkivalta on tullut, se on jo liiallisuuksiin menevää.

Tosin siihen kuuluu aina alkoholi.

Säikyn kolahduksia yksin ollessa, itken öisin, ahdistaa järkyttävästi, tunnen itseni epäonnistuneeksi, typeräksi ja arvottomaksi.

Olen yrittänyt lähteä useita kertoja mutta en ole kyennyt syyllisyydestä ja häpeästä johtuen olemaan manipuloinnille tarpeeksi vahva.

Tämä ei ole elämisen arvoista elämää.

Olen päästänyt langanpäästä irti, en tiedä mitä teen, miten saan sen takaisin.

Miten saan hoidettua tämän tilanteen voitoksi. Mihin otan yhteyttä, kuka minua auttaa.

En tahdo sitä myrkkyä enää, se pilaa kaiken.

Mies ei ymmärrä minua eikä taida käsittää miten huonosti asiat oikeasti ovat mutta minun mielestä tämä ei ole enää lainkaan normaalia eikä tätä voi katsoa läpi sormien.

Ap

Vierailija
6/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap. En osaa auttaa, mutta nostan ketjua jos joku muu osaisi.

Kuulostaa hieman kaveriltani. Hänellä oli tuollainen vaihe. Alkoa ja muitakin päihteitä meni viikonloppuisin niin paljon että heräsi milloin mistäkin. Pahimmillaan toiselta paikkakunnalta ja oli töihin meno aamulla. Koskaan ei tiennyt miten sinne oli päätynyt. Oli masentunut ja ahdistunut. Näissä pyöri aina epämääräisiä miesystäviä. Mustasukkaisuutta, henkistä väkivaltaa.

Jätti miehet taakseen ja haki töitä paikkakunnalta jossa on tukiverkosto. Löysi mukavan miehen. Päihteet ovat jääneet, alkoholia menee silloin tällöin, käy töissä, opiskelee, perus arkea.

Kyllä sinäkin ap sieltä suosta nouset.

Vierailija
7/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. <3

Ap

Vierailija
8/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Et sinä "kuulu" sille miehelle, eikä hän "kuulu" sinulle. Elämä vain on kuljettanut teidät yhteen, ja siitä ei ole seurannut kuin harmia. Joten on teidän kummankin etu, että lähdette eri teille.

Jos mies on väkivaltainen, voit aloittaa sen oman tiesi vaikka turvakodista. Sieltä on moni ponnistanut parempaan tulevaisuuteen. Se on sinullekin mahdollista, kunhan vain itse uskallat ottaa sen ensimmäisen askeleen.

Vierailija
9/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ehdotuksia miten rahattomana ja työttömänä, täältä pääsisi pois?

En tiedä auttaisiko minua joku ulkopuolinen taho.

Tahdon lähteä mutta lähden toiseen kaupunkiin, sinne mistä saisin töitä.

En tiedä vain saisinko jostain siihen taloudellista tukea. Tai sitten odotan hetken ja säästän.

Ap

Vierailija
10/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisteille alkoholi on se tärkein asia maailmassa. Ihmissuhteet, lapset, ystävät jne ovat toisarvoisia. Hyvä, että tajusit. Nyt vain olet aina sen yhden kuluvan päivän juomatta, niin jonkin ajan päästä huomaat, että olet ollut jo pitkään juomatta.

Vierailija
12/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy matkarahaa paikallisesta seurakunnasta?

Vierailija
13/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy matkarahaa paikallisesta seurakunnasta?

Hauskaa, että juuri tänään tuli seurakunmalta esittelylomake. Täytyy tutustua.

Ap

Vierailija
14/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä turvakotiin. He auttavat ja neuvovat tukiasioissakin.

Vierailija
15/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä turvakotiin. He auttavat ja neuvovat tukiasioissakin.

Teen niin. He varmaan voivat auttaa.

Ap

Vierailija
16/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakodille täältäkin ääni. He auttavat sieltä sitten eteenpäin. Et ole ensimmäinen ihminen siellä, jolla on sekä puolison että oma päihdeongelma. He tietävät mitä apua sun on mahdollista saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme