Eläinrääkkäys lisääntynyt
Tästä ollut viime aikoina juttua lehdissä ym. Erityisesti lapset/nuoret kunnostautuneet asiassa ja joissain tapauksissa aikuiset taustalla kannustamassa. Miten voi olla näin paljon häiriintyneitä ihmisiä? Mikä mutteri on päässä vinossa, että nauttii toisen elollisen olennon kiduttamisesta? Se on joillekin viihdettä katsella, kun toinen on kauhuissaan ja taistelee elämästään. Omat aivot ei pysty yksinkertaisesti käsittämään... Menee aina päivä pilalle, kun näitä uutisia lukee.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Vapaa kasvatus, päihdevanhemmat ja auktoriteettien kunnioituksen puuttuminen. Lapset purkavat pahaa oloaan pienempiinsä, rajaton kasvatus ahdistaa lasta.
Äläs sekoita keskenään vapaata kasvatusta ja kasvattamattomuutta. Jälkimmäiset aiheuttaa näitä sekopäitä ja on kuvaamaasi rajatonta kasvatusta.
Lähteitä?
Eläinrääkkääjiä on valitettavasti ollut aina, sanoisin että ennen se jopa oli tavallisempaa kun se ei ollut rangaistavaa eikä myöskään yleisesti tunnustettu että eläinkin voi tuntea. Ihminen joka tekee toiselle pahaa voi yleensä itse surkeasti: monet sodassa vaurioituneet hakkasivat perheitään rintamalta palattuaan. Alkoholistivanhempien lapsi saattaa purkaa pahaa oloaan pikkusisareen tai eläimeen. Tämä ei ole hyväksyttävää, mutta valitettavasti esim. terapiapalveluita on vaikea tarjota kaikille tarvitseville.
Nyt korona-aikaan kun koko perhe asuu neljän seinän sisällä tiiviisti keskenään, on huomattu että perheen sisäiset ongelmat ovat lisääntyneet, kuten esimerkiksi perheväkivalta. Varmasti sama ilmiö on johtanut myös eläinrääkkäykseen. Ainakin olen kuullut että epidemian aikaan on otettu lyhytnäköisesti paljon kotieläimiä viihdyttämään, vaikkei välttämättä rahkeita niitten hoitamiseen olisikaan.
Vaasassa ainakin ovat tietyn värisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vaasassa ainakin ovat tietyn värisiä.
Jep, sinivalkoisia p e r s u j a
Vierailija kirjoitti:
Lähteitä?
Eläinrääkkääjiä on valitettavasti ollut aina, sanoisin että ennen se jopa oli tavallisempaa kun se ei ollut rangaistavaa eikä myöskään yleisesti tunnustettu että eläinkin voi tuntea. Ihminen joka tekee toiselle pahaa voi yleensä itse surkeasti: monet sodassa vaurioituneet hakkasivat perheitään rintamalta palattuaan. Alkoholistivanhempien lapsi saattaa purkaa pahaa oloaan pikkusisareen tai eläimeen. Tämä ei ole hyväksyttävää, mutta valitettavasti esim. terapiapalveluita on vaikea tarjota kaikille tarvitseville.
Nyt korona-aikaan kun koko perhe asuu neljän seinän sisällä tiiviisti keskenään, on huomattu että perheen sisäiset ongelmat ovat lisääntyneet, kuten esimerkiksi perheväkivalta. Varmasti sama ilmiö on johtanut myös eläinrääkkäykseen. Ainakin olen kuullut että epidemian aikaan on otettu lyhytnäköisesti paljon kotieläimiä viihdyttämään, vaikkei välttämättä rahkeita niitten hoitamiseen olisikaan.
En tiedä viitsinkö linkittää tähän, tulee niin ahdistava olo niistä jutuista. Löytyy kyllä ihan päivän lehdistä.
Siihen en ota kantaa, onko lisääntynyt vai raportoidaanko vain enemmän, eikä se ole nyt oleellisintakaan.
Tästä pahan olon purkamisesta olen hieman toista mieltä. On eri asia hajottaa esim. joku ikkuna suutuspäissään kuin saada sadistista mielihyvää jostain sairaasta kiduttamisesta. Vaikka miten olisi paha olla, niin ei normaali ihminen mene ja laita kissaa mikroon tai työnnä linnunpoikasta täyteen neuloja tms. Silmä silmästä näille rääkkääjille.
Vapaa kasvatus, päihdevanhemmat ja auktoriteettien kunnioituksen puuttuminen. Lapset purkavat pahaa oloaan pienempiinsä, rajaton kasvatus ahdistaa lasta.