Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoka tai leivonnainen jota et ole tehnyt

Vierailija
09.06.2020 |

vaikka mieli tekisi.
Kuvittelet sen olevan ylivoimaisen vaikeaa tai ettei siitä tulisi kumminkaan kunnollista.

Muut rohkaisee yrittämään ja jakaa reseptin.
🌯🍲🍮🍩🍰

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaalikääryleet. Tykkään tosi paljon mutta kuvittelen ainakin olevan todella vaikeaa tehdä itse enkä ole sen vuoksi edes perehtynyt ohjeisiin. :)

On ne työläitä, mut ei vaikeita. Työvaiheita on paljon, siksi aikaa menee.

Mutta niin hyviä! Tee iso satsi, osa pakkaseen.

Ainekset on koko lailla samat, mut parempaa kuin kaalilaatikko.

Vierailija
22/29 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slurps kirjoitti:

Cannelonit! Taivaallisia. Syönyt oon kyllä, mutta en oo rohkaistunu tekemään itte. Pitää tehdä kun oon jo miehellekkin luvannu...

Jauheliha vai sienitäytteiset?

Taisi tarkoitta cannoleja mitkä on sisilialaisia leivonnaisia:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaalikääryleet. Tykkään tosi paljon mutta kuvittelen ainakin olevan todella vaikeaa tehdä itse enkä ole sen vuoksi edes perehtynyt ohjeisiin. :)

Tätä voi oikaista niin, että pakastaa kaalin ensin. Kun se on sulanut, lehdet tarvitsee vain leikata irti kannasta, ei tarvitse keitellä. Minä teen joskus kääryleet myös kiinankaalista, ulkolehtiä ei tarvitse kuin ryöpätä nopsasti paistokasarissa.

Vierailija
24/29 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä paistanut munkkeja.

Juuri paistetut rapeat munkit on ihania, mutta jotenkin pelkään sitä öljyssä paistamista. Pelkään että se syttyy palamaan. Ja muutenkin, tulee kamalan käry asuntoon ja öljyistä höyryä leijailee kaikille pinnoille.

Olen tehnyt kerran munkkeja ja se riitti.

Hirveä rasvankäry.

Eikä ollut vaivan väärti.

Minusta munkkien tekeminen ei ole ollenkaan vaivalloista, mutta silti teen niitä pari kertaa vuodessa. Leivon pullaa lähes viikottain, ja se on melkein työläämpää kuin munkkien tekeminen. Onkohan sinulla öljy liian kuumaa, jos pahasti tulee käryä.

Vierailija
25/29 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaalikääryleiden tekeminen on helppoa ja suhteellisen nopeaa. Tykkään tehdä niitä. Kaalia ei missään nimessä pakasteta, vaan se keitetään!

Vierailija
26/29 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä voi oikaista niin, että pakastaa kaalin ensin. Kun se on sulanut, lehdet tarvitsee vain leikata irti kannasta, ei tarvitse keitellä. Minä teen joskus kääryleet myös kiinankaalista, ulkolehtiä ei tarvitse kuin ryöpätä nopsasti paistokasarissa.

Herrantähden, kaalia ei pakasteta, vaan se keitetään.

Vierailija
27/29 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrantähden, kaalia ei pakasteta, vaan se keitetään.

Sen kaalin voi laittaa sinne pakastimeen esim silloin, kun se on tarjouksessa. Sitten sen voi ottaa esille, kun kääryleitä tekee mieli eikä huvita lähteä raahaamaan hinnakkaampaa kaalia kaupasta. Toki keitettynäkin tulee hyvää, mutta hyviä tulee pakastetustakin. Sitäpaitsi pakastamalla välttää sen kaamean keitetyn kaalin hajun.

Vierailija
28/29 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pavlova. En ole saanut aiksiseksi tehdä marenkeja ja kaupan on mauttomia styrox-levyjä.

Vierailija
29/29 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bebe-leivos. Sellaisia pieniä, ettei aina tarvitsisi syödä isoa, mutta olen kehno ja laiska leipomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi