Miksi niin monet luulevat edelleen, että polyamorisessa suhteessa on aina useampi kuin kaksi ihmistä?
Kolmen ihmisen keskinöinen suhde, jossa kaikki ovat romanttisessa suhteessa toisiinsa, on nimeltään triadi tai throuple, mutta ne ovat selvässä vähemmistössä. Ehdoton enemmistö polyamorisista suhteista on kahden ihmisen välisiä. Polyamoriassa ei vain rajoiteta tällaisten suhteiden lukumäärää yhteen.
Nauratti, kun toisessa ketjussa joku luuli, ettei polyamorinen ihminen voi olla parisuhteessa.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Voi, kun toimisikin käytännössä.
Kaikilla ei toimi, se on selvä. Osalle taas se on ainoa suhdemalli, joka toimii.
Hmm. Varmasti voi mutta olenko ymmäränyt sitten väärin kun minusta polyamorian juju on juuri siinä, että polyamoristina itseään pitävällä voi olla yhtäaikaisesti useampi seksuaalisia ja/tai romanttisia piirteitä sisältävä ihmissuhde.
Mutta kyllähän sitä on myös parisuhteessa eläviä, jotka vannovat rakkauta vain yhdelle vaikka saman aikaisesti heillä saattaa olla useampi salarakas tai ainakin joidenkin tuntema ja tietämä rakastajatar....
Mitä iloa olla polyamorinen mies jos ei ole haaremia?
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Varmasti voi mutta olenko ymmäränyt sitten väärin kun minusta polyamorian juju on juuri siinä, että polyamoristina itseään pitävällä voi olla yhtäaikaisesti useampi seksuaalisia ja/tai romanttisia piirteitä sisältävä ihmissuhde.
Olet ymmärtänyt ihan oikein. Mutta ne suhteet ovat silti usein kahden välisiä. Jos A:lla on suhde B:n ja C:n kanssa, tämä tarkoittaa, että hänellä on kaksi samanaikaista romanttista suhdetta. B ja C eivät todennäköisesti ole suhteessa keskenään, eivätkä he välttämättä ole tavanneet kuin ohimennen synttäreillä tms. Tässä skenaariossa on kaksi romanttista parisuhdetta: A:n ja B:n välinen ja A:n ja C:n välinen.
Selkisikö?
Olisiko tällä jotakin tekemistä sen kanssa, että AINA, kun polyamoriaa käsitellään mediassa, haastateltavana on throuple? Keskimääräinen polyamorisen ihmisen parisuhde ei ilmeisesti ole tarpeeksi mediaseksikästä tavaraa, kun se ei päälle päin eroa juuri mitenkään monogaamisesta parisuhteesta.
Liekö otannan vinoumaa mutta omassa tuttavapiirissäni polyamoriset kuviot tuntuvat päätyvän lopulta siihen, että kaikki ovat yksin.
Onko tää sama kuin Open relationship?
Miksi aina polyamoriajutuissa on rumia ihmisiä? Eivätkö normaalin tai kauniin näköiset harrasta sitä?
Olenko polyamorinen jos tapailen kahta miestä?
Vierailija kirjoitti:
Olenko polyamorinen jos tapailen kahta miestä?
Olet, jos nämä suhteet ovat luonteeltaan romanttisia ja nämä miehet tietävät järjestelystä ja ovat suostuvaisia siihen.
Sekavaa settiä. Tripla, tupla, kupla, duo, trio, kvartetti, A B C D E F G...
Vierailija kirjoitti:
Onko tää sama kuin Open relationship?
"Open relationship" viittaa ainakin minun kokemukseni mukaan primäärityyppisiin kahden ihmisen suhteisiin, joissa on lupa harrastaa seksiä muiden kuin oman kumppanin kanssa mutta usein "ilman tunteita". Polyamoria tarkoittaa sitä, että ihminen on romanttisessa suhteessa useamman kuin yhden ihmisen kanssa.
Enpäs tiennyt, kiitos selvennyksestä!
Eikö olisi helpompaa vaan todeta että toisilla on kulkukatin moraali ja tapana naiskennella ympäriinsä ties kenenkin kanssa. Mä en näe asiassa mitään hienoa tai tavoiteltavaa, mutta jos joku haluaa elämänsä niin viettää niin ei oo multa pois. Kunnioitusta ei elämäntyylillään saa.
Sitä en hyväksy että moraalittomuudesta yritetään tehdä jotenkin salonkikelpoista keksimällä selityksiä ja "kivoja" nimiä asioille on lähinnä säälittävää. Ehkä olen jonkun mielestä tiukkapipo, ei kiinnosta.
Nostetaanpa, kun selvästi epäselvyyttä oli paljon.
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi helpompaa vaan todeta että toisilla on kulkukatin moraali ja tapana naiskennella ympäriinsä ties kenenkin kanssa. Mä en näe asiassa mitään hienoa tai tavoiteltavaa, mutta jos joku haluaa elämänsä niin viettää niin ei oo multa pois. Kunnioitusta ei elämäntyylillään saa.
Sitä en hyväksy että moraalittomuudesta yritetään tehdä jotenkin salonkikelpoista keksimällä selityksiä ja "kivoja" nimiä asioille on lähinnä säälittävää. Ehkä olen jonkun mielestä tiukkapipo, ei kiinnosta.
Kiitos, että pidit kuitenkin ketjun ylhäällä.
Puolet ei ole tiennyt. Aikamoista.
Mun polyamorisessa suhteessa on sekä oikea että vasen käsi.
Voi, kun toimisikin käytännössä.