8kk ikäisen nukkuminen
Onko muilla samanikäisillä menneet unirytmi pyllylleen?
Eli: Meillä nukuttiin vielä 2kk sitten 2 heräämisellä yö ja nyt herää
5-10 krt yössä!!
Osasyy kaiketi ryömiminen ja konttaaminen...
Päikkärit pysyneet ennallaan(huh!)2-3h iltapvällä.
Onko vinkkejä yöralliin vai auttaako aika,kertokaapa.
Ei ole saanut yöllä tissiä enää kuukauteen,vain vettä pullosta jos tutti ei riitä.
Kommentit (3)
mutta yöllä pyörii sängyssä ja koittaa nousta pystyyn. Nuku ei ennen kun saa tissiä. Olen koittanut lopettaa yö-tisua, mutta helppoa se ei tunnu olevan.
ja juuri tehtiin onnistuneesta öiden rauhoittaminen. Aiemmin söi vielä aamuyöllä klo 3 ja sitten vielä klo 6, ja sen lisäksi koko yö oli yhtä kitinää, möyrintää ja jatkuvaa tutin nostamista. Sitten päätin että nyt on jo aika alkaa nukkumaan ja toteutin kotikutoisen unikoulun. Kolme yötä meni ja nyt nukutaan 21-22 alkaen ja 07 asti heräilemättä.
Mä jätin ensin syötöt pois, annoin vaan tutin ja silittelin takaisin uneen ilman maitoa (pullosta). Kun homma onnistu jo ekana yönä ihan kohtalaisen hyvin, päätin pysyä suunnitelmassa. Sitten vaan aloin pidentää aikaa minkä poika sai möyriä ja kitistä ilman että menin paikalle nostamaan tuttia. Pian huomasin että aikansa elämöityään nukahtaa ihan itse kun vaan malttaa oottaa. Niimpä päätin lopettaa tutin nostelunkin etten ylläpidä turhaa yöpalvelua ja avot, neljännestä yöstä eteenpäin oppi että yöllä nukutaan. Toki saattaa edelleen herätä möyrimään ja kitisemään mutta rauhoittuu itse kun en vain mene. Itkuun asti ei ole tilanne mennyt joten todellista hätää ei ole.
Moikka vaan!
Meillä myös, kun poika 8kk ikäisenä oppi konttaamaan ja nyt seisoo tukia vasten (9kk) niin yöt on välillä yhtä hulinaa. Poika seisoo pinniksessä ja itkee. Silloin kun ei vielä seissyt, niin konttaili ympäri sänkyä. Ehkä se jossain vaiheessa rauhoittuu =)
Hauskaa kesänjatkoa =)