Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivousala on ihan hirveä ala!

Vierailija
08.06.2020 |

En jaksa enää juosta niitä kohteita läpi. Kaikki on laskettu minuutin tarkkuudella. Asiakkaat ovat nyrpeitä. Esimies valittaa kun en tee töitä kunnolla. Ei annetta aikaa tehdä. Hajoan tähän työhön!

Onko kellään hyvää sanottavaa siivousalasta?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö useampi siivooja voi sanoa työnantajalle, että työtä on mahdotonta tehdä hyvin kun kaikki on kellotettu minuutilleen? Oikeasti tuo on aivan järjetöntä. Jos esimies ei näe asiassa ongelmaa, niin todella kannattaa lähteä!

Esimies ei päätä työaikaa, vaan maksava asiakas. Valitettavasti siivousalaa hintoja, eli työaikaa poljetaan kokoajan, kun monet ymmärtämättömät yksinyrittäjä haluaa tehdä halvalla. Eivät ymmärrä, että se on eri asia, kun palkka työntekijänä. Kansalaisuuksista ei kai voi mainita tässä.

Jokapaikassa harvennetaan kertoja ja paijay ovat likaisemmat ja roskaa säkettäi , mutta aikaa ei tule lisää.

Vierailija
22/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin siivousalaa muutaman vuoden mutta lopetin kun minulla hajosi pää siihen kiireeseen, sitten välillä sanoi että nyt pakko pitää ruokatauko kun nälkä ja pyörtyy kohta niin ei voi koska kiire jo seuraavaan paikkaan jne. ei hyvää päivää jos ei taukoakaan voi pitää kun päivä ängetty täyteen keikkoja jotka kaikki eri ilmansuunnissa kaukana toisistaan. Enää en alalle mene ellei tahti ole rauhallisempi, ei kiireessä tule kuin sekundaa ja loppuun palaneita työntekijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpatyövoiman tuominen tähän maahan on mahdollistanut tämän. Ihan puhdasta hulluutta koko touhu, palkataan ulkolaisia tekemään orjapalkalla ja sitten tukirahoilla joudutaan siihen päälle tukemaan että pystyy edes vuokran maksamaan. Isot yrittäjät voittavat mutta pieni-ihminen ja kansantalous häviää.

Siivousala on jees hommaa niille jotka tykkää käytännönhommista ja nuorille myös sopivaa duunia alottaa työura ni tietää mitä se fyysinen työkin on.

Mutta palkan pitää siinäkin kohdata haastavuutta ja työmäärää. En ole koskaan ymmärtänyt sitä että miksi siivoojan pitäisi tyytyä huonoon liksaan.

Vierailija
24/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa siivoustyötä tehdä niin kaupunki/kunta on ihan hyvä työnantaja. Minä tykkään työstäni pienessä päiväkodissa, työt ehtii tekemään ihan hyvin. Yksityisille en menisi. 

Vierailija
25/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jo kolmannessa siivousyrityksessä töissä. Ja tämä nykyinen saattaa olla jopa pahin kolmesta.

Liikekiinteistöjä ja rappukäytäviä. Ja luulin, että rappukäytävien tekeminen olisi kevyttä ja mukavaa hommaa :D.

Ja saunojen pesu... ou mai gaad. Yhdessäkin kohteessa joku talon papparainen menee taskulampun kanssa tarkistamaan pesun jälkeen saunan lauteiden lattian, että on varmasti tehty hyvin.

Työkaveri kertoi, että toisessa kohteessa jotkut asukkaat piilottavat laastareita ja hiustuppoja johonkin hankaliin paikkoihin, että voivat sitten soittaa ja valittaa. Kun ei ole taaskaan tehty töitä kunnolla :D 

Vierailija
26/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia minulla onkin luottosiivooja. Olen sinkku ja minulla on aika iso peritty kämppä Hgi:ssä (83 neliötä) enkä jaksa siivota itse koska olen töissä aika ison osan päivästä.

Maksan hänelle tuntuvasti enemmän kuin perusurakasta, kohtelen ystävällisesti ja jätän myös ruoka-aineksia jääkaappiin ja kuivakaappiin joista voi tehdä itselleen lounaan silloin kun huvittaa.

Muulla tavoin ei yksinkertaisesti saa hyvää työn laatua. Kokeiltu on jo siivousfirmojen kautta, joka kerta vaihtuu työntekijä ja ovat jotain ylistressaantuneita tapauksia jotka hutiloivat (ymmärrettävästi) kiireen takia.

Tajuan ettei varmaan paljon kaltaisiani ole, mutta suosittelen kyllä luottosiivooja-systeemiä. Ja ikinä en painosta, jos häntä ei huvita vaikka tällä viikolla siivota niin skippaan tämän viikon, en kuole pariin pölyhiukkaseen. Tekee silloin kuin hänelle sopii.