Huono ensivaikutelma, onko ollut totta?
Tunnen yhden ihmisen parin vuoden ajalta. Ensimmäisen kerran kun tapasin hänet, tuli minulle jotenkin kylmäävä olo. En tiedä miksi, en osaa selittää, mutta jotenkin huono fiilis. Oli ihan ystävällinen minulle, mutta silti. Olen ollut hänen kanssaan tekemisissä satunnaisesti, ei ole miesystäväni. Tuttava vain. Nyt minulle tapahtui ikävä juttu, en viitsi selittää tarkemmin, mutta aiheutti paljon huolia ja kustannuksia. En tiedä miksi, mutta epäilin heti syylliseksi tätä tuttavaani. Onko teille käynyt niin, että ensivaikutelma on pitänyt paikkaansa?
Kommentit (2)
No pidin erästä henkilöä mukavana ja kiinnostavana ihmisenä ensivaikutelman perusteella, ja halusin tutustua häneen. osoittautui kylmäksi ja kovaksi tyypiksi, enkä halua hänenlaisiaan pyrkyreitä elämääni. ensivaikutelma oli siis aivan väärä, en usko enää sellaiseen sanontaan, että ensivaikutelma ratkaisee kaiken.
Ihmiset saavat minusta aina ihan vääränlaisen ensivaikutelman ja pyrin välttämään vastaavaa virhettä omissa tulkinnoissani. En antaisi siis ensivaikutelmalle paljoakaan painoarvoa