Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette; onko yhteiset kauppareissut arjen romantiikkaa vai tappoa?

Vierailija
08.06.2020 |

Ns prisma-perheily. Kysymys myös lapsettomille, usein näkee kaupassa pariskuntia joilla ostoskärryt vuorattu täyteen. Itse muutamat parisuhde riidat siel kaupan käytävillä käyneenä kallistun enemmän arjen romantiikan tappoon. Siis sillä tavalla tapeltu että se puolilleen lastattu ostoskärry jäänyt kaupan käytävälle kun molemmat lähteny kaupasta ulos eri suuntiin.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjen hölmöyttä toi on, että kaksi ihmistä tuhlaa aikansa samaan kauppareissuun, sen sijaan että vuoroteltaisiin ja toinen voi tehdä sillä aikaa muuta / harrastaa jotain.

Kauppareissu ei nopeudu siitä juurikaan että kaksi ihmistä häärää samojen kärryjen äärellä.

Vierailija
2/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpaakaan. Mulle se on ihan kaupassakäyntiä. En muista, että olis ikinä tullut tappelu kaupassa, yhdessä ollaan oltu 13 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se oli romantiikkaa, kun ei ex mitään muuta suostunut yhdessä tekeen. Sitten päätti lopettaa yhteiset kaupoareissutkin niin suhde oli siinä sitten.

Vierailija
4/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ihanaa käydä kaupassa miehen kanssa. Ruokakauppakäynnit on meillä kuitenkin minun hommiani, kun mies "ei osaa" yksin ja minun kanssani ei viitsi lähteä.

Jos joskus harvoin (kerran tai pari vuodessa) mennään yhdessä, niin on kiva yhdessä miettiä mitä hyvää ostetaan. Ehkäpä jopa käydä kahvilla ostosten lomassa. <3

Vierailija
5/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia kotitöihin verrattavaa toimintaa. Ei liity romantiikkaan tai sen tappoon sen enempää kuin imurointikaan. 

Vierailija
6/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiset ostosreissut yhdessä on ihan tylsiä, mutta lomalla on ihan kiva käydä yhdessä kun ostoskärryyn laitetaan enemmän herkkuja ja muuta mukavaa.

Vierailija
7/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä pitäisi mennä muijan kanssa kauppaan, sehän on ihan ihmisen kidutusta, kannattaa tehdä aina selväksi että tuollainen kamaluus on mahdollista vain rakastumisvaiheessa ja todella poikkeuksellisissa tilanteissa, esim. yhdessä matkalla jossakin.

Vain nainen voi nähdä tuossa jotain romantiikkaa.

Vierailija
8/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään usein koko perheenä (tai käytiin ennen koronaa). Menomatkalla tulee autossa istuttua ja juteltua, ja ostosten keräily on mukavaa. Kauppareissun jälkeen voidaan poiketa kahvilassa ja leikkipaikalla. Enemmän meillä yhteisestä ajasta on pulaa kuin omista harrastusmahdollisuuksista.

Vierailija
9/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomareissuilla kiva käydä yhdessä perheen kanssa, mutta ei se kyllä arkena ole kuin yksi suoritus muiden joukossa. En kyllä sitten yhtään ymmärrä miksi pitäisi yhdessä lähteä kauppaan, jos ei sitten esim. käy samalla kun tullaan vaikka kyläilemästä tms. Yksin pystyy kyllä terve aikuinen käymään kaupassa. Varsinkin jos on yhteisiä lapsia, niin sille kauppaan menevällehän se on pieni hengähdyshetki. Ja taas jos on vain pariskunta, niin toinen voi sillä aikaa vaikka siivota, olla omissa harrastuksissaan, tekee jo etukäteisvalmisteluja vaikka illan grillailuja varten tms tai jos ruokakauppa sijaitsee kauppakeskuksessa, niin toinen käy sieltä ostamassa vaikka vaatteita molemmille, vie kameran huoltoon, hakee erikoiskauppatavaroita tai vaikka käy alkossa.

Vierailija
10/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies välillä ehdottaa, että lähdetäänkö kävelemään kaupat läpi, tarkoittaa siis lähinnä marketteja. Ihan kivoja reissuja ne on. Katsellaan hyvät tarjoukset ja etsitään uutuustuotteita, joita voi kokeilla. Arkikauppareissutkin sujuu näppärästi, kun toinen etsii yhdet tuotteet ja toinen toiset. Kassalla minä tyhjennän kärryn ja maksan, mies pakkaa tavarat.

Vierailija
11/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä maataan sohvalla ja tilataan ruoka, yms netistä. : )

Vierailija
12/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme mekin onnistuneet saamaan riidan aikaiseksi kaupassa, kun puoliso on pilkuntarkka sentin venyttäjä. Ei mene jakeluun se, että kokemuksesta tiedän, että jokin tuote on yksinkertaisesti laadultaan parempaa kuin joku toinen. Siinä ei kenenkään talous kaadu, jos maksaa muutamat kymmenet sentit enemmän vaikka hyvästä kahvista.

Käydään yhdessä ruokakaupassa pari-kertaa vuodessa nykyään. Olen ulkoistanut koko asioinnin miehelle. Hänen huveihinsa kuuluu myös lukea tarjousesitteitä ja ajella jonkun tuotteen perässä kilometrikaupalla. Bensaa palaa ja aikaa kuluu. Sitten nuukuttaan ostelee esimerkiksi jotain Honkkarin tai vastaavan liikkeen työkaluja, jotka eivät käyttöä kestä. Viimeksi osti kamalan näköiset ja liian isot kengät, kun halvalla sai.

Vierailija
13/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on niin mustasukkainen, etten voi lähteä hänen kanssaan kauppaan. Tosi omistavaa sorttia. Tilanne on mennyt nyt siihen etten voi köydä kaupassa edes yksin.

Vaimo käy kaupassa ja tuo minullekin mitä haluan. Saa myös maksaakin minun tuomiseni. 

Vierailija
14/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään usein yhdessä kaupassa ihan vain siksi ettei tarvitse mennä yksin. Ei se mitään arjen romantiikkaa todellakaan ole. Se on kaupassa käyntiä. Arjen romantiikka on jotain aivan muuta.

Vaatikaa naiset suhteelta enemmän jos kaupassa käynti on sen kohokohta. Älkää tyytykö liian vähään.

Vierailija
15/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käydään usein yhdessä, vaikka enimmäkseen erikseen.

Ns. shoppailu, eli rättikauppojen kiertely on yhtä kidutusta ja niille reissuille en lähde jos en ole jotain vaatetta vailla.

Kirppiksellä saatan käydä kun itselleni etsin jotain, huvikseni en niissä luuhaa.

Vaimo taas kokee nuo yhdessä tekemiseksi ja jaksaa valittaa, vaikka ollaan oltu yksissä jo yli 20 vuotta.

Vierailija
16/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään yhdessä ja käydään myös kaupassa yhdessä. Me ei olla koskaan riidelty kaupassa. Muutenkin on vähän riitoja.

50&67

Vierailija
17/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käydään usein yhdessä kaupassa ihan vain siksi ettei tarvitse mennä yksin. Ei se mitään arjen romantiikkaa todellakaan ole. Se on kaupassa käyntiä. Arjen romantiikka on jotain aivan muuta.

Vaatikaa naiset suhteelta enemmän jos kaupassa käynti on sen kohokohta. Älkää tyytykö liian vähään.

Voiko mieskin vaatia suhteelta enemmän? 

Vierailija
18/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tuota yhdessä kauppaan änkemistä. Yhdessä ylläpidetään sähköistä ostoslistaa ja se käy marketissa kumpi milloinkin ehtii.

Toinen voi tehdä sillä aikaa vaikka perheelle ruokaa tms. hyödyllistä perheen eteen.

Ymmärrän kyllä kotitöiden jakamisen jos kyseessä on jotenkin jaettava homma, mutta kaupassa käynnissä en keksi miten tuplamiehitys parantaa asian sujuvuutta. Enemminkin päinvastoin, jos pitää koko ajan tarkistella joko toinen ehti jonkun tavaran X sinne kärryyn heittää. Saman kierroksen siellä joutuu tarpomaan yksin ja kaksin.

Vierailija
19/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle se oli romantiikkaa, kun ei ex mitään muuta suostunut yhdessä tekeen. Sitten päätti lopettaa yhteiset kaupoareissutkin niin suhde oli siinä sitten.

Heh, kuulostaapa vähän tutulta. Kauppahommat melkeinpä ainoita mitä ukko suostuu tekemään, lähes kaikki muu mistä minä tykkään on tylsää ja heti pitää päästä takaisin kotiin kun väsyttää kun ja näilläkin on ja pisuhätä. Nuokin on ollut nyt taas tauolla, mutta ai että mitä luksusta kun joskus käydään yhdessä autolla jossain marketeissa ja saa kuunnella musiikkia siinä aivan liian lyhyellä matkalla, joskus jopa saatettu käväistä kahvilla josta sillä on tietysti hirveä kiire kotiin. Siis paneminenhan sille kelpaisi yhteisenä tekemisensä, mutta eipä napostele enää kun ei sekään osallistu mun menoihin.

Vierailija
20/35 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija[quote=Vierailija kirjoitti:

Heh, kuulostaapa vähän tutulta. Kauppahommat melkeinpä ainoita mitä ukko suostuu tekemään, lähes kaikki muu mistä minä tykkään on tylsää ja heti pitää päästä takaisin kotiin kun väsyttää kun ja näilläkin on ja pisuhätä. Nuokin on ollut nyt taas tauolla, mutta ai että mitä luksusta kun joskus käydään yhdessä autolla jossain marketeissa ja saa kuunnella musiikkia siinä aivan liian lyhyellä matkalla, joskus jopa saatettu käväistä kahvilla josta sillä on tietysti hirveä kiire kotiin. Siis paneminenhan sille kelpaisi yhteisenä tekemisensä, mutta eipä napostele enää kun ei sekään osallistu mun menoihin.

*Nälkä ei näillä