Akneen muut lääkkeet kuin roaccutan?
Kysyin tota roaccutania mutta kuulemma on olemassa vähän vähemmän rankkoja lääkkeitä, mitähän ne sit olisi?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Alentaa myös kilpirauhashormoneita ja estrogeenia:
https://www.medicaljournals.se/acta/content/html/10.2340/00015555-1013
Turha ihmetellä matalaa libidoa ja väsymystä sitten, jos noita kuureja rouhii. Kallis hinta sileästä ihosta.
Taas joku on tietävinään paremmin kuin lääkäri. Mulla on molemmat alentuneet, vaikken ole yhtään Roaccutania syönyt. Mies taas on, ja meillä on silti kaksoset.
Voiko tästä tehdä johtopäätöksen, ettei se vaikuta mainittuihin asioihin? Ei. Eikä voi toisaalta tehdä päätelmiä toiseenkaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio on lääke. Pois maitotuotteet, sokeri ja viljatuotteet, auttaa ihan varmasti.
Vaatii aluksi melkoisen elämänmuutoksen, mutta ihan varmasti jaksaa kun huomaa muutokset niin monessa asiassa itsessään, kehossaan ja mielessään.
En ole ap, mutta olen kärsinyt aknesta 14-21v ja 28-34v. Tuon teiniajan olin anorektikko ja elin appelsiineilla ja omenoilla. Ei ollut taatusti kiinni ruokavaliosta... Sain diane nova -merkkiset e-pillerit, jotka auttoivat. Kun lapsia alettiin harkita niin lopetin pillerit ja akne palasi. Antibioottikuureja ja basironia olen lasten saannin välissä käyttänyt tuloksetta.
Eipä tuo roaccuttankaan auta kaikilla lopullisesti itse sitä kaksi kertaa nuorempa syönyt ja kyllä se akne palas aina ja on vielä tänä päivänäkin vaikka kohta jo vaihdevuodet lähestyy.
Vierailija kirjoitti:
Äh. En kyllä mielelläni tosiaan söisi antibiootteja. Taidan kysyä eri lääkäriltä sitä roaccutania. Ap
Avitcid-emulsiovoide toi avun murrosikäisen tyttäreni akneen. Levitetään iholle yöksi. Reseptivalmiste. Herkistää ihoa auringonpaisteelle ja ihon kosteuttamisesta on muistettava huolehtia, mutta muuten vaivaton ja toimiva tuote, ja vähemmällä pääsee kuin Roaccutanin kanssa.
Adapaleeni on kans yks, mikä saattaa tehota voidekuurina lievään akneen, kauppanimellä Differin. Itse käytän Basironia + Salisyylihappoa säännöllisesti omaan lievään akneeni, ja akne pystyy kutakuinkin hallinnassa. Mun piti myös selvittää, tukkiiko/herkistääkö mun naamarasva/putsari/SPF ihoa, eli yksi tuote kerrallaan siirryin pikku hiljaa mahdollisimman simppeleihin tuotteisiin. Hyviä naamavinkkejä aknenhoitoon redditissä, kun googlettaa skincareaddiction. Itse olen huomannut, että akneeni tykkää hellävaraisista, hajuttomista ja kosteuttavista tuotteista. Joillain aknen hoitoon toimii voiteet, joillain sitten vaan roaccutan, ja roaakin saattaa joutua ottamaan kaksi kuuria. Akne on ihosairaus, johon ei välttämättä pelkkä vedenjuonti ja ruokavalio muutos riitä. T. Maidoton kasvissyöjä ja ahkera veden juoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio on lääke. Pois maitotuotteet, sokeri ja viljatuotteet, auttaa ihan varmasti.
Vaatii aluksi melkoisen elämänmuutoksen, mutta ihan varmasti jaksaa kun huomaa muutokset niin monessa asiassa itsessään, kehossaan ja mielessään.
Minulla suklaa aiheuttaa pahaa ja kivuliasta aknea, mutta noiden muiden tuotteiden käytöllä ei mitään vaikutusta.
Suklaa sisältää sekä maitoa että sokeria. Kannattaa tutustua tuotesisältöihin.
Eli maitoa ja sokeria sisältävät tuotteet täytyy jättää pois.
Olet väärillä jäljillä. Voin mättää sokeria ja maitoa vaikka suoraan purkista, mutta aknea ei tule. Sen sijaan viisi palaa suklaata aiheuttaa kivuliaan aknen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alentaa myös kilpirauhashormoneita ja estrogeenia:
https://www.medicaljournals.se/acta/content/html/10.2340/00015555-1013
Turha ihmetellä matalaa libidoa ja väsymystä sitten, jos noita kuureja rouhii. Kallis hinta sileästä ihosta.Taas joku on tietävinään paremmin kuin lääkäri. Mulla on molemmat alentuneet, vaikken ole yhtään Roaccutania syönyt. Mies taas on, ja meillä on silti kaksoset.
Voiko tästä tehdä johtopäätöksen, ettei se vaikuta mainittuihin asioihin? Ei. Eikä voi toisaalta tehdä päätelmiä toiseenkaan suuntaan.
Oikeassa olet, sinun ja miehesi mutuiluista ei voi vetää johtopäätöksiä mihinkään.
Sen sijaan tieteellisistä tutkimuksista, joissa KAIKILLA tutkimusryhmän jäsenillä Roan jälkeen MITATTU hormonialenema vs. ENNEN KUURIA MiTATTU taso, voidaan jo hyvinkin vetää johtopäätösiä.
Sen takiahan se myrkky niin hyvin toimii, koska alentaa hormonien tasoja jotka vaikuttavat talineritykseen jne.
Harmi vaan että noita hormoneja tarvittaisiin muuallakin kehossa, paljon tärkeämpiin asioihin kuin ihon hyvinvointiin.
Kokeilin aluksi Roaccutania ja se laittoi ihoni kukkimaan pahemmin kuin koskaan ennen. Lääkäri käski jatkaa kokeilua, iho kuulemma tottuisi siihen. No ei tottunut. Ihoni ei ole koskaan näyttänyt pahemmalta kuin sen kuurin aikana! Itsetunto oli nollassa. Tämä lääke vaihdettiin Spironolactoneen ja ihoni parani täysin. En enää käytä mitään lääkettä, eikä akne ole enää uusiutunut.
Avitcid voide pelasti vuosien aknehelvetistä kärsimisen jälkeen. Kannattaa tutustua kyseiseen lääkkeeseen.
Suklaa sisältää sekä maitoa että sokeria. Kannattaa tutustua tuotesisältöihin.
Eli maitoa ja sokeria sisältävät tuotteet täytyy jättää pois.