Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex kieltää lasten muuton

Vierailija
08.06.2020 |

Haluaisin muuttaa 100km päähän toiseen, pienempään kaupunkiin jossa olisi töitä ja edull.kustannukser asumiselle ym. tukiverkosto. Lapset asuvat minulla ja tapaavat joka toinen viikonloppu. Ex kieltää muuton. Sanoo että menee liian vaikeaksi eikä halua. Mieluummin lapset 50/50.

Olen surun murtama kun vie mahdollisuudet. Asuttava kalliimmin eikä varaa kivaan kotiin. En halua viikko-viikkoa. Tuntuu voimattomalta ihan täysin.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja voimia!

Vierailija
2/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se exä tuollaista päätä. Ei sinun tartte suostua. Mikään oikeus ei määrää lapsia viikko-viikko sadan kilometrin välimatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa kieltää. Muutatte silti. Ulkomaille muuton voi estää jos yhteishuoltajuus, kotimaan muuton vain jos tapaamisista tulee liian hankalat. 100 km etäisyys ei ole hankala.

Vierailija
4/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä viikko-viikko-systeemistä voi omalla haluamisellasi kieltäytyä ilman painavia perusteita.

Vierailija
5/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Siis onko ero prosessi teillä vielä kesken? -Ja erimielisyys edelleen siitä, miten tai kuinka lapset tulsiva asumaan? 

Voimia!

Vierailija
6/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan yhteishuoltajuudessa kieltää koulun ym kunnan vaihdon. Yhdessähän ne päätetään.

Vierailija
7/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, 100km ei ole vielä mitään, tuon matkustaa vielä helposti. Eli muutat vaan, ex ei voi kieltää muuttoa koska et ole muuttamassa ulkomaille tms.

Vierailija
8/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottu on. Lapset asuu minulla ja isän kanssa sovittu joka toinen vkol. Isä sanoo ettei puolla muuttoa, eilapsia toiseen kaupunkiin.

Ei suostu. Sanoo et ennemmin lapset voisi olla viikko viikko systeemillä, enemmän olemista isän kanssa.

Vierailija
9/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etävanhemmallakin on oikeuksia, eikä tuollainen muutto ole välttämättä lapselle parasta. Kenties voisitte vaihtaa ja sinä jäisit etävanhemmaksi, joka toinen viikonloppu tapaamiset ja elatusmaksut hoidettaviksi, ja lapset jäisivät isälle ja saisivat jäädä tuttuun ympäristöön?

Vierailija
10/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etävanhemmallakin on oikeuksia, eikä tuollainen muutto ole välttämättä lapselle parasta. Kenties voisitte vaihtaa ja sinä jäisit etävanhemmaksi, joka toinen viikonloppu tapaamiset ja elatusmaksut hoidettaviksi, ja lapset jäisivät isälle ja saisivat jäädä tuttuun ympäristöön?

Taitaa lapsille olla parasta päästä kontrolloivasta isästä kauas.

Vierailija
12/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ex muutenkin tapaa lapsia vain joka toinen viikonloppu niin kyllä 100 km suuntaansa on liian pitkä matka. 200 km edestakaisin. Haluavatko ja jaksavatko lapset reissata noin kaksi kertaa kuukaudessa? Väkisinkin käy niin että näkevät toista vanhempaansa harvemmin. Ymmärrän exän näkökannan. En suostuisi itsekään.

Vierailija
13/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla väkisin muuttaa, jos ex raivostuu ja alkaakin vaatia lapsia itselleen. Lapset minulle tärkein. Ap

Vierailija
14/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kontrollointia tuo on? Kyllä minä ainakin ymmärrän, että vanhempi ei halua asua eri paikkakunnalla kuin lapsensa.

Vierailija
15/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kontrollointia tuo on? Kyllä minä ainakin ymmärrän, että vanhempi ei halua asua eri paikkakunnalla kuin lapsensa.

Toisen pitää elää työttömänä ja liian kalliissa asunnossa? Perusoikeuksiin kuuluu se, että saa valita asuinpaikkansa. Nythän ap ei voi valita asuinpaikkaansa, vaan exänsä kontrolloi hänen elämää lasten kautta.

Vierailija
16/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla väkisin muuttaa, jos ex raivostuu ja alkaakin vaatia lapsia itselleen. Lapset minulle tärkein. Ap

Lapset sinulle tärkein, mutta oletat ettei lasten isää mitenkään pitäisi haitata, että viet häneltä lapset kauemmas. Mitä jos isä ottaisikin lapset ja veisi ne kauas sinusta. Mene jo itseesi ja kuuntele miten typeriä puhut.

Vierailija
17/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteensä voi esittää, mutta kieltää ei voi. Kun kyse vuoroviikonlopuista, niin tuollainen 100km on ihan merkityksetön seikka. Mikäli nyt olisi vuoroviikot, niin käytännössä se loppuisi muuton myötä.

Vierailija
18/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, 100km ei ole vielä mitään, tuon matkustaa vielä helposti. Eli muutat vaan, ex ei voi kieltää muuttoa koska et ole muuttamassa ulkomaille tms.

Ex voi hakea lasten asumista luokseen. Ja vahvoilla on se vanhempi, joka pystyy pitämään lapsen olosuhteet mahdollisemman muuttumattomina, koulu, kaveri, harrastuksen, jne. Tukiverkosto, taloudellinen tilanne otetaan myös huomioon.

Vierailija
19/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin 300km päähän ja isä tapasi edelleen lapsia sen joka toinen vkl ja lomilla.. ei isä tuota mitenkään pystynyt estämään ja yhteishuoltajuus meillä. Puolessa välissä matkaa oli lasten vaihto..100km tuntuu hyvin lyhyeltä matkalta. Nyt lapset jo isoja ja kulkee välin itsekseen😊

Vierailija
20/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset sinulle tärkein ja kuitenkin olit viemässä heiltä tutun kodin ja sen ympäristön?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi