Kuinka monta läheistä kaveria teillä on (jotka esim kutsuisivat teidät häihinsä)?
Toisesta keskustelusta lähtevä kysymys - kuinka monta kaveria teillä on, jos kaverin määritelmäna pidettäisiin sitä että jos he menevät naimisiin ja pitävät juhlat, he kutsuisivat teidät? Lasketaan nyt selkeyden vuoksi vain kaverit (ei sukulaisia) ja vain omat kaverit (ei puolison kavereita jotka kutsuisivat sinut avecina).
Tuossa toisessa keskustelussa joku mainitsi kuinka kesällä oli neljät kaverihäät, ja mulle se kuulostaa todella uskomattomalta määrältä - mulla ei ole edes neljää kaveria, joten edes teoriassa tuo ei olisi mahdollista. Kiinnostaakin siis mikä on yleisin kaverimäärä tässä mielessä.
Kommentit (18)
Kuka nykypäivänä menee naimisiin? Mun kavereista puolet on susipareja ja osa vielä sinkkuja yli 30 vuotiaina.
Ja ne jotka menee naimisiin, kutsuu 10 - 40 henkee, joista yli puolet on sukulaisia.
Itse olen ollut kaksissa kaverihäissä ja ja muutamissa sukulaishäissä tässä vuosien varrella. Yksistä kaverihäistä jäin pois ihan vaan sen takia, ettei paisu liian suureksi, kun sukua oli niin paljon.
Miksei ole nollaa? Ei minulla ole yhtään kaveria.
Vain neljissä häissä olen 50 ikään asti ollut, ja nämäkin näitä pakkosukulaisia tai olen ollut pakkoavec, ja yksi työtehtävässä.
Lisäsin kyllä nollan, jostain syystä tyhmä sivusto jätti ensimmäisen vaihtoehdon pois 😫. Vastatkaa yksi jos vastaus olisi nolla...
Ja kysymys nimenomaan oli jos TEORIASSA häät järjestettäisiin, eli sen verran pitää käyttää mielikuvitusta että laskee mukaan ikisinkut ja avioliiton vastustajatkin.
Ap
Ainakin aiemmin kysely ei hyväksynyt nollaa (0) vastausvaihtoehdoksi, liekkö korjattu ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin aiemmin kysely ei hyväksynyt nollaa (0) vastausvaihtoehdoksi, liekkö korjattu ongelmaa.
Ei oo korjattu.
Minulla on kaveri, jonka häihin en saanut kutsua. Olin kuitenkin tietoinen häiden ajankohdasta ja niiden valmisteluista. (Sama kaveri on nyt myöhemmin pitänyt syntymäpäiväkutsuja ja jonain vuonna saan kutsun, jonain en.)
Luulen, että kaverini kutsuu ihmisiä juhliin fiiliksen perusteella. Ja ehkä hänellä on melko paljon kavereita ja tuttuja, ja joskus juhliin mahtuu enemmän ja joskus vähemmän kutsuttuja.
Kavereita olemme silti, vaikka en hänen häihinsä tullutkaan kutsutuksi.
Vaikea vastata, kun lähimmät kaverini ovat naimisissa ja lisäksi minua ja lähimpiä ystäviäni yhdistää se, että me kaikki inhoamme isoja juhlia. Mutta vastaan neljä, koska JOS he eivät olisi jo naimisissa ja JOS he järjestäisivät häät, niin uskoisin olevani kutsuttu niihin.
Vastasin tuon 11+, mutta viimeisimmistä häistä alkaa olla 15v aikaa, ristiäisetkin on pidetty, nyt on alkanut tuo lakkias- ja rippijuhlasesonki.
Vastaisin 0. Oon ollu elämäni aikana tasan yhden kerran kaverin häissä, täytän 40. Joten myöskin ihmettelen näitä "jokaisena kesäviikonloppuna joko häät tai polttarit" -tyyppejä.
0. Minulla ei ole yhtäkään kaveria.
Laskin, että 6-7. Osa on jo naimisissa. Moni menee kahdestaan eikä pidä mitään juhlia. Tai sitten kutsuvat vaan lähisuvun. Me kutsuttiin vain muutamat ihan läheiset kaverit. Isoihin häihin saisi helpommin kutsun.
Tätä voi miettiä siltäkin kantilta, että montako ystävää kutsuisit omiin häihisi? Mä kutsuin 6 ja kaksi ei tullut vedoten pieneen vauvaan.
Olen 41v ja olen kerran ollut häissä. Ihmettelin kutsua, kun ei oltu nähty moneen vuoteen ja morsianta en tuntenut. Ihanaa oli saada kutsu ja käydä.
Ei oikein ole ystäviä. Velikään ei kutsunut häihinsä.
Oma vastaus 3 tuntui tosi vähältä, mutta heistä saakin näköjään olla erittäin kiitollinen.
3, mutta heistä 2 menee todennäköisesti keskenään naimisiin - eli käytännössä kahdet häät, vaikka 3 kaveria onkin.
Mua harmittaa, kun kaverini ovat joko ikuisia poikamiehiä tai sitten vakituisessa parisuhteessa elävinä ikuisia avopareja. En käsitä, miksi ihmiset eivät mene naimisiin enää nykyään. Hankitaan lapset ja asuntolainat, mutta elellään vaan toinen jalka lähtökuopissa. Ei muuten, mutta pidän tosi paljon hääjuhlista, eikä ole koko aikuisikänä osunut kohdalle kuin omat häät. Olisipa sellaisia julkisia hääjuhlia, joihin saisi vieraana osallistua kutsumatta ja tuntematonkin.
Tässä se alkuperäinen aihe
https://www.vauva.fi/keskustelu/3781541/mita-jarkea-haiden-istumajarjes…
Ap