Voiko tulevaa epiduraalia helpottaakseen esim venytellä tms?
Ensimmäinen epiduraali meni muistaakseni ongelmitta 10v sitten, kylkimakuulla. 2v sitten synnytyksessä epiduraalin laitto oli haastavaa, vasta 4.kerralla meni oikeaan paikkaan ja tästä jäi pelko. Lääkäriä kuitenkin kehuttiin erittäin kokeneeksi anestesialääkäriksi. Pisto tapahtui istuen selkä kyyryllä. Nyt pohdin, voinko tulevaa synnytystä varten jotenkin jumpata selkää ja nikamia, että olisi helpompi pistää? Käyilö vaan mainitsi että tämä on näitä 'suoraselkäisten ongelmia' ettei nikamavälit aukene kunnolla? Voisko niitä jotenkin alkaa treenata, pelottaa tämä 3s synnytys tuon epiduraalin takia. Oli kuitenkin niin tehokas että haluaisin sen saada nytkin. Vinkkejö?
Kommentit (5)
Ihme kysymys, voiko selkäydinpuudutusta varten venytellä. Miten ihmeessä sä niitä nikamien välejä saat suuremmiksi ja väljemmiksi. Anna ammattilaisten vaan hoitaa hommansa ja luota niihin tai sitten tyydyt vain pelkkään ilokaasuun.
Oliko sulla pitkät synnytykset? Jos ei, niin voithan harkita myös olla kokonaan ilman. Itse olen kerran kolmesta synnytyksestä saanut, enkä enää ottaisi.
En usko, että venyttely auttaa. Itse makasin muistaakseni kyljellään epiduraalin laiton ajan, ja ainakin asentoa se voisi olla miellyttävämpi kuin istua kyyryssä jo supistustenkin takua. Voit varmaan ehdottaa tätä asentoa lääkärille.
Kannattaa ehdottomasti jutella neuvolassa asiasta!
Harjoittele meditaatiota ja paikallaanoloa.
Help