Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen laiskuus!!

Vierailija
07.06.2020 |

Ärsyttää kun 11v. ei kiinnostu tekemään mitään aktiivista ja yrittää laistaa ja luistaa joka asiasta. Eilen jäi kiinni siitä, että jättää jopa väliin käsien pesun vessassa käyntien jälkeen. Yritti silti väittää että pesee, mutta huomasinhan mä että jos pissalla käymisessä kului yhteensä joku muutama sek. niin ei ole mahdollista, että siihen mahtuisi edes kymmenen sekunnin käsien pesu. Tänään meni pyörästä rengas rikki ja hän oli nopeasti sanomassa että hän ei ainakaan pyörää raahaa korjaamolle (joka on suht lähellä) kun se pyörä ei oikeastaan ole edes hänen... Muutenkin niin laiska ja löysä, kannustan ja komennan ulkoilemaan, eilen kävi 10 min mutta tuli takas kun oli kuulemma niin huono sää ja allergia vaivasi. Olen käskenyt kysyä kavereita ja kukaan ei kuulemma pääse, oikeesti on kysynyt ehkä kahdelta ja hänellä on kyllä paljon kavereita. Otan myös mukaan omiin juttuihin, mutta yleensä hän ei haluais lähteä mukaan uimaan tms. ja ei jaksais aina pakottamalla pakottaa tai maanitella. Jos sanon että vois mennä vaikka pyöräileen, niin hän muuttaa mieltänsä pari-kolme kertaa lähtökuopissa, en jaksa sitä venkoilua vaan sanon, että mä ainakin menen. Sitten taas jos päätän puolesta ja käsken niin verisesti loukkaantuu, kun määräilen! Miksei voisi ikinä onnistua helposti joku tavallinen asia? Ei sillä että pitäis olla kauhean aktiivinen koko ajan, mutta noi lapsen omat aktiviteetit on lähinnä pelaamista tai videoiden katselua. Ja suihkuunkin pitää patistaa niin uuvuttaa komentaa kavereille ja liikkumaan, kun sitäkään ei saa itse tehtyä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lapsesi olla masentunut?

Vierailija
2/13 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

videot ja pelit ei oo hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää huumeita.

Vierailija
4/13 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videot ja pelit ja kännykkä nyt tauolle. Ahkeruudella ja reippaudella ja lukemisella saa sitten tienata peliaikaa, mutta ei tunteja päivässä.

Vierailija
5/13 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aktiivinen silloin kun on yksin kotona? Minulla oli tuon ikäisenä tapana odottaa että vanhemmat lähtivät ja tehdä sitten kaikkea kivaa. Tuon ikäisillä voi esiintyä alavireisyyttä ja masennustakin.

Kauempaa haettu: Videoinen katselemisesta ja pelaamisesta saa nopeaa dopamiinia, ehkä mikään ”normaali” ei enää miellytä aivoja?

Vierailija
6/13 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikä painaa päälle pikkuhiljaa ja silloinhan vanhemmat on paitsi noloja, myös tyhmiä kaikinpuolin.

Vierailija
7/13 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Videot ja pelit ja kännykkä nyt tauolle. Ahkeruudella ja reippaudella ja lukemisella saa sitten tienata peliaikaa, mutta ei tunteja päivässä.

Pahasta olosta rankaisu ei auta mitään.

Vierailija
8/13 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se johonkin oikeaan harrastusporukkaan, niin motivaatio ja aktiivisuus kasvaa. Kuka nyt haluaa urheilla omatoimisesti, kun naapurin lapset urheilee seurassa. Saattaa kunnioituskin sua kohtaan kasvaa, jos et vaan kyttää ja komentele, vaan oikeasti tarjoat jotain edellytyksiä mukavaan ja mielekkääseen elämään.

Vierailija
9/13 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa tekee oma 8-vuotias! Pelaisi vaan pelejä koko ajan. Jatkuvasti saan patistaa lenkille mukaan tai ulkoilemaan muuten vaan. Lautapeleistä ei innostu enää. Oon rajoittanut ruutu aikaa, mutta saa vieroitusoireita ja se näkyy raivoamisena. Ihanaa tää nykymaailmassa eläminen!

Vierailija
10/13 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Vapautetaan vaan vankiloistakin kaikki ne vangit joilla oli paha olo rikosta tehdessä. Ihan turhan takia ne siellä istuvat.

Vierailija
11/13 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger

Vierailija
12/13 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Vapautetaan vaan vankiloistakin kaikki ne vangit joilla oli paha olo rikosta tehdessä. Ihan turhan takia ne siellä istuvat.

Kiukutteleva lapsi joka ei halua tehdä mitään =/= vanki joka on valinnut tehdä rikoksen. Onko ÄÖ:si 10?

Vierailija
13/13 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippylit makaa itse palstalla aamusta iltaan. Hyvää mallia lapsille, ja sitä oikeaa kasvattamista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi