Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalastuskortin tarkistaa kalastuksen valvoja, kuka saa tarkistaa muut kortit?

Vierailija
07.06.2020 |

Niitähän on nyt vaikka miten. Jos on jossain tilanteessa, vaikka siivoamassa tienvarsia, kuka tarkistaa, että onko mulla tieturvakortti tai jos vaikka oon käyttämässä jotain kuumailmapuhallinta jossain kodin ulkopuolella, kuka saa tarkistaa, että mulla on tulityökortti? En aio ilman korttia mitään näitä tehdä, mulla on ne kortit (5 kpl) mitä tarvitsen, mutta ihan periaatteesta? Tai saako ajokorttia kysyä muut kuin poliisi, jos ei tartte esim. ikää todistaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa sanoa? Tilanne vaan oli sellainen, että multa tultiin kysymään yhtä korttia, joka mulla toki oli, mutta kysyjällä ei ollut mitään meriittejä kysellä asiaa. Vilautin sitä hänelle, mutta sanoin, että hänen pitää näyttää ensin oma korttinsa, missä näkyy oikeus kysyä. Alkoi raivota mulle. Kalastuksenvalvojilla tämä ei ole ole ongelma, kolmesti sattunut kohdalle vuosien aikana, lähinnä missä on ollut istutettua lohta. Yksi näytti korttinsa ennen kuin kysyi, muut kysymällä.

Vierailija
2/5 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukkuja ihan asiallisesta kysymyksestä? Kyllä saa kysyä onko kortti, jos sitä tarvitaan, mutta ei sitä yksityiskohtaisemmin tarvitse ilman oikeuksia käsiinsä saada, mistä minä tiedän, mikä tarkoitusperä kysyjällä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja voi ainakin kysyä työkortteja. Autokaupassa ja -vuokraamossa on pitänyt näyttää ajokorttia, olisi muuten jäänyt koeajo tekemättä ja auto vuokraamatta.

Vierailija
4/5 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja voi ainakin kysyä työkortteja. Autokaupassa ja -vuokraamossa on pitänyt näyttää ajokorttia, olisi muuten jäänyt koeajo tekemättä ja auto vuokraamatta.

No nämä tiedän, tosin itsellä työnantaja maksaa ne kortit, mitä tarvitsen, tosin vain 1 kpl, joten se ei ole ongelma. Mutta tarkoitin tuollaista vapaaehtoistyötä, esim. tienvarsien raivaaminen, eli saako joku random kuka tahansa tulla kysymään, että onko sulla tähän kortti?

Vierailija
5/5 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinakin TuKesin kätyrit saattaa tehdä pistitarkastuksia jolloin myös katsotaan että tietyt työkortit on suoritettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä