Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko helpompi antaa vai saada rakkautta?

Vierailija
07.06.2020 |

Onko helpompi saada vai antaa rakkaudenrunnustuksia, hellyyttä ja kehuja?

Oletko lapsena kokenut olevasi rakastettu? Minä en muista että kukaan olisi koskaan sanonut että olen tärkeä, en muista että olisi silitelty tms. Ei minulla mikään huono lapsuus ollut, mutta en pysty kuvittelemaan mitään sellaista, että joku olisi ohimennen kaapannut syliin tai sanonut että olen rakas.

Jos pitää valita, niin minä mieluummin halaan, olen iso lusikka, silitän jne. kuin otan vastaan hellyyttä. Samoin on äärettömän vaikeaa olla kiusaantumatta, jos minua kehutaan. Pitää oikein keskittyä olemaan kiitollinen, etten lyö leikiksi. Mitään suuria rakkaudenjulistuksia en ole saanut, mutta sellainen arkinen "rakastan sua" on ihan ok. Enemmän ehkä kuitenkin saan itselleni hyvää oloa, jos sanon toiselle kauniita asioita?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... en pysty vastaamaan ennenkuin. Olen määritellyt, mitä rakkaus tarkoittaa.

Sinulle se tarkoittaa kehuja, sanallista ilmaisua ja haleja.

Mutta Minä määrittelen rakkauden seuraavasti: rakkaus kunnioittaa, tahtoo pelkkää hyvää ja antaa toiselle vapauden olla oma itsensä.

Sinun määritelmäsi mukaan minun on helpompi antaa rakkautta.

Minun määritelmäni mukaan molempi parempi.

Vierailija
2/2 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... en pysty vastaamaan ennenkuin. Olen määritellyt, mitä rakkaus tarkoittaa.

Sinulle se tarkoittaa kehuja, sanallista ilmaisua ja haleja.

Mutta Minä määrittelen rakkauden seuraavasti: rakkaus kunnioittaa, tahtoo pelkkää hyvää ja antaa toiselle vapauden olla oma itsensä.

Sinun määritelmäsi mukaan minun on helpompi antaa rakkautta.

Minun määritelmäni mukaan molempi parempi.

Yritin tiivistää aihetta otsikkoon, mutta en täysin onnistunut, ja rakkaus oli huono sanavalinta. Halusin pohtia, onko lapsena vähemmän läheisyyttä kokeneilla ihmisillä vaikea aikuisena ottaa vastaan läheisyyttä. Ja olenko poikkeus kun itse kuitenkin näytän tunteeni, vaikken ole saanut siihen mallia.

Voidaan puhua vain tunteiden näyttämisestä sanallisesti tai kosketuksella, koska tietysti ulkosesti "kylmä" ihminen voi sisällään tuntea rakkautta, vaikkei sitä juuri näytä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi