Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko vanhempien siivota lasten sotkut ravintolassa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kun vaan poistuvat nopeasti syötyään, koska niiden lapset ei tuitenkaan jaksa jäädä odottamaan vaan kitisevät ja riehuvat sen siivouksen aja häiriten muita asiakkaita.

Vierailija
2/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu jos on kyse siitä että pieni määrä ruokaa tipahtaa pöytäliinalle tai juomalasi läikähtää.

Tahallaan sotkemisesta, ruuan lattialle pudottelusta, sormiruokasotkusta yms. vastaavat mielestäni vanhemmat, ei ravintolan henkilökunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen siivojalle lepyttää mukavasti.

Vierailija
4/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku isompi sotku, niin kohteliasta tarjoutua auttamaan. Työntekijän kuuluu jokatapauksessa vastata "ei tarvitse auttaa, me hoidamme".

Vierailija
5/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset sotkee ja vanhemmat jotka yhtään miettivät siivoavat pahimmat sotkut jos on törttöilystä kyse. Pöytien pyyhkimiset ja järjestelyt jää ravintolan asiaksi. Kun lapsi heittää vaikka tavaraa pöydältä lattialle ja esimerkiksi lasi särkyy voi vanhemmat kysäistä siivousvälineitä, mutta eiköhän henkilökunta huolehdi pyydettäessä. Isoimmat sirut voi kerätä jos ehtii ennen henkilökuntaa.

Tavalliset ruokasotkut on tavallista työtä ravintolalle. Jos ne saa lopuksi lautasliinalla lautaselle helposti, on se ihan asiallista.

Vierailija
6/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarvitse alunperin sotkea. Tietysti vanhempi siivoaa pahimmat. Normaalit sotkut saa jäädä, mutta sotkuista mainitaan tarjoilijalle lähtiessä. Oli kyseessä aikuisen tai lapsen sotkut.

Vierailija
7/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain yksi lapsi, mutta en muista hänen ikinä tehneen kovasti sotkua ravintolassa. Jotain pientä on joskus tipahtanut matolle tai tabletille. Sen saa helposti nostettua ylös - tosin joskus henkilökunta on toppuutellut, ja kieltänyt jälkien siivoamisen. Sama koskee muitakin ystäviäni. Ei meidän jäljiltä ravintolassa ikinä ollut mitään kaaosta. Nyt toki lapset ovat kaikki vähintään 4-vuotiaita ja syövät siististi.

Vierailija
8/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistin hieman pöytää, jos on tullut sotkua ja jos lattialle on isompia ruokapaloja tipahdellut ( en muruja lähde kaapimaan). Toki riippuu ravintolassakin.. itsepalvelupaikoissa tietysti siivotaan niin että seuraava asiakas pystyy tulla heti paikalle istumaan.

Vierailija
9/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siivoojan kuuluu siivota

Vierailija
10/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakspiippusta. Hyviin tapoihin kuuluu siivota ja sit kuitenkin siivoojat on sitä varten.

Vierailija
11/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaruokaloissa siivotaan itse. Kunnon ravintoloissa ei.

Vierailija
12/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa lasten annoksen pitäisi olla samanhintainen kuin aikuisten eli siivous laskutetaan jo annoksessa. Tosin iso osa lapsista osaa syödä siististi, sormiruokailijan tuominen ravintolaan on aina itsekäs vaihtoehto.

Vierailija
13/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsista kuulu jäädä ravintolaan sen enempää sotkua kuin aikuisistakaan. Ravintola ei todellakaan ole oikea paikka opetella sormiruokailua, sun muuta syömistä jos ei sotkematta osata kotonakaan. Vahinkoja toki sattuu niin lapsille, kuin aikuisille ja tietysti suurimmat siivotaan itse oli sitten kyse kummasta tahansa. 

Vierailija
14/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun aikuinen heittää pizzan ilmaan ja se läsähtää lattiaan? Kenen velvollisuus silloin on siivota?

Vierailija
15/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on hesellä töissä. Hän oli kerran näreissään kun jonkun lapsen kokis oli kaatunut lattialle. Lapsen äiti oli tullut tiskille ilmoittamaan asiasta ja kaverini oli ojentanut tälle rättejä. Äiti oli ihmeissään kysynyt että pitääkö hänen se siivota, mikä oli raivostuttanut kaveriani.

No, olen sitä mieltä, että kyllä kai työntekijä voi tulla mopilla sen juoman putsaamaan ettei asiakkaan tarvitse lattialla kyykkiä rättien kanssa. Varsinkin jos on kyse isosta määrästä eikä mistään pikkuläikästä.

Vierailija
16/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi kun vaan poistuvat nopeasti syötyään, koska niiden lapset ei tuitenkaan jaksa jäädä odottamaan vaan kitisevät ja riehuvat sen siivouksen aja häiriten muita asiakkaita.

Onko sulla omia lapsia? Ilmeisesti ei.

Vierailija
17/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on hesellä töissä. Hän oli kerran näreissään kun jonkun lapsen kokis oli kaatunut lattialle. Lapsen äiti oli tullut tiskille ilmoittamaan asiasta ja kaverini oli ojentanut tälle rättejä. Äiti oli ihmeissään kysynyt että pitääkö hänen se siivota, mikä oli raivostuttanut kaveriani.

No, olen sitä mieltä, että kyllä kai työntekijä voi tulla mopilla sen juoman putsaamaan ettei asiakkaan tarvitse lattialla kyykkiä rättien kanssa. Varsinkin jos on kyse isosta määrästä eikä mistään pikkuläikästä.

Oho, rätillä koko juoma :o

Vierailija
18/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä menen ravintolaan. Maksan siitä että muut siivoaa. No mun lapset ei sotke, koska kasvatus.

Vierailija
19/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä menen ravintolaan. Maksan siitä että muut siivoaa. No mun lapset ei sotke, koska kasvatus.

Ei ole pikkusena sotkenut?

Vierailija
20/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa käynyt niinkin, että äiti tuli sylivauvan kanssa ravintolaan. Ei tilannut mitään muuta kuin lämmityksen pilttipurkilleen. Sai lapsen oksentamaan lattialle ja sanoi: viitsitko siivota kun pääsi puklu. En ollut erityisen mielissäni. Ei tehnyt elettäkään että olisi itse edes yrittänyt putsata jälkiään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän